apua! 10v ummetus
Hei! Nyt tarvittais kipeästi apua. Kun meidän 10v tyttöllä on ummetus ja on iso kakka. Tuntuu pahalta kun toinen on sängyssä ja itkee ja huutaa. Nyt tarvittais kipeästi apua. Ja ai niin unohdin sano että tyttö on 3 viikko ummettanut ja on otettu levolakkia, ja käytössä on ollut pienestä asti smartlax.
Kommentit (33)
No, etsit sellaisen apteekin mikä on auki!
No laitoin peräruiskeen. Ostin mirolaxsia pitäis ainakin auttaa. Nyt odotellaan tulosta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:14"]Pistä tyttö istumaan vatiin tai ammeeseen hyvin lämpimään veteen. Käske ensin varovasti kokeilla ettei iho pala. Ammeeseen istumaan. Vesi voi pehmittää sitä jo tulollaan olevaa kakkaa.
Hiero varovasti vatsaa myötäpäivään. Ulostemassa lähtee suolessa liikkeelle.
Jod ei muu auta sun on kaivettava sitä näkyvää ulostetta pois edestä. Laita vaikka hanskat käteen ja varo etten revi kynsillä.
Näin mä jouduin tekemään kun kakka oli jumissa viikon.
Sen jälkeen olen katsonut että poika juo joka päivä min. 1,5 litraa vettä. Joka aterialla vihreää salaattia.
Päärynä, taatelit auttavat löysentämään kakkaa.
[/quote]No on niitä parempiakin tapoja kuin aiheuttaa lapselle traumoja kaivelemalla sitä kakkaa ulos. Tekeekö joku oikeasti niin vai onko tämä provoilua? Jos oot tosissasi niin huhhuh
No ei SE kakka tullutkaan. Häntä pelottiniin paljon että pidätteli ja minä väkisin vein hänet vessaan. Hän sano että sattuu en halua kakata. Ja sillon kun hän pidätteli niin sitä kakka litkua tuli hänen jalkoja pitkin lattialle ja minä olin tosi vihanen. En tiedä enää mitä tehdä mitää köhän mun liimata tai teipata hänet pyttyyn että pysyy siellä vai mitä tehdä.olen toivoton.
Ap:n toiminta alkaa täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkkejä. Nyt se lapsi jo lääkäriin.
Magnesiumia tupla-annos säännöllisesti. Vatsa toimii joka päivä, eikä tuollaisia vaivoja pääse syntymään. Annostelu vaihtelee henkilön mukaan. Jotkut tarvitsevat enemmän kun tupla-annoksen. Yliannostuksen vaaraa ei, ole.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:14"]Pistä tyttö istumaan vatiin tai ammeeseen hyvin lämpimään veteen. Käske ensin varovasti kokeilla ettei iho pala. Ammeeseen istumaan. Vesi voi pehmittää sitä jo tulollaan olevaa kakkaa.
Hiero varovasti vatsaa myötäpäivään. Ulostemassa lähtee suolessa liikkeelle.
Jod ei muu auta sun on kaivettava sitä näkyvää ulostetta pois edestä. Laita vaikka hanskat käteen ja varo etten revi kynsillä.
Näin mä jouduin tekemään kun kakka oli jumissa viikon.
Sen jälkeen olen katsonut että poika juo joka päivä min. 1,5 litraa vettä. Joka aterialla vihreää salaattia.
Päärynä, taatelit auttavat löysentämään kakkaa.
[/quote]No on niitä parempiakin tapoja kuin aiheuttaa lapselle traumoja kaivelemalla sitä kakkaa ulos. Tekeekö joku oikeasti niin vai onko tämä provoilua? Jos oot tosissasi niin huhhuh
[/quote] Tiesitkö että joskus myös sairaalassa joutuvat jopa kaivamaan sen kivikovan kakkatulpan pois. Sen jälkeen pehmeämpi ulostemassa pääsee tulemaan sen tulpan takaa. Sain ihan ohjeen neuvolasta. Se on tietysti vihoviimeinen keino kotona.
Sä et taida tietää millaista on todella kova ummetus! Lapsen peräsuoli repeää tai siihen tulee haavoja hyvin helposti jos ulostemassa repii suolta.
Jouduin kaivamaan kun uloste ei liikkunut suuntaan eikä toiseen. Näkyi peppureiässä ja venytti sitä niin että lapsi huusi ääneen kivusta. Kun sain parin sentin palan pois kakka pääsi tulemaan ulos. Vaivalla, mutta kuitenkin.
Lämmin vesi kylpy voi pehmentää jo miltei ulkona olevaa massaa.
Älä Sä hauku mua! Tottakai teen kaikkeni ettei mun lapsen suoli repeä! Meillä on monia allergioita jotka aiheuttavat pahaa ummetusta.
Aina tietenkin pitäisi onnistua ennaltaehkäisemään tällaiset tilanteet. Vihannekset ja kaikki vihreä auttaa sekä riittävä veden juonti monessa tilanteessa.
Menithän jo lääkäriin?? En odottaisi edes viikkoa oman lapsen kanssa, sen verran inhottavaa on omasta kokemuksesta. Vielä jos toinen itkee ja pelkää niin mars vauhdilla!
Äläkä helvetissä suutu lapselle siitä. Ei ole lapsen syy ja häntä sattuu ja on peloissaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:37"]No ei SE kakka tullutkaan. Häntä pelottiniin paljon että pidätteli ja minä väkisin vein hänet vessaan. Hän sano että sattuu en halua kakata. Ja sillon kun hän pidätteli niin sitä kakka litkua tuli hänen jalkoja pitkin lattialle ja minä olin tosi vihanen. En tiedä enää mitä tehdä mitää köhän mun liimata tai teipata hänet pyttyyn että pysyy siellä vai mitä tehdä.olen toivoton.
[/quote] Älä ole vihainen lapsi ei voi mitään ummetukselle. Nyt vaan rentoudutte kumpikin. Anna tytön istua hetken rauhassa vessassa. Ja jos hän osaa varovasti suihkuttaa lämmintä vettä peppuun niin kakka saattaa pehmentyä.
Microlaxia kehiin, vettä paljon ja vaikka kuivattuja hedelmiä.
Olisin sitä mieltä että lähtekää huomenna lääkäriin jos ei kakka ole tullut.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:37"]
No ei SE kakka tullutkaan. Häntä pelottiniin paljon että pidätteli ja minä väkisin vein hänet vessaan. Hän sano että sattuu en halua kakata. Ja sillon kun hän pidätteli niin sitä kakka litkua tuli hänen jalkoja pitkin lattialle ja minä olin tosi vihanen. En tiedä enää mitä tehdä mitää köhän mun liimata tai teipata hänet pyttyyn että pysyy siellä vai mitä tehdä.olen toivoton.j
[/quote]
Kirjoitin numerolla 9 ja 10.
Voi tulla se Microlax pois valumalla, mutta myös ns. ohivuotoripulia voi olla mukana. Eli lopulta sen kovan kakan ohi valuu ylempää suolesta löysää ulostetta. Yleensä haisee pahalle. Lisää Microlaxia, jos kotona aiot hoitaa, mielellään ainakin parin pv:n ajan säännöllisesti aamuin illoin, jotta saat mahan toimimaan. Ja ala jo antaa tehokkaampaa suun kautta! Pegorion säännölliseksi päivittäin tai vaikka joka toinen pv! Ei se suoli ihan herkästi repeä, mutta venyttyy turhaan, mikä taas edesauttaa huonoa toimintaa. Ja kyllä niitä kakkoja joutuu joskus kaivamaan ilman mitään perversioita lapsen auttamiseksi! Ja myös ne istumakylvyt voivat rentouttaa! Kaikki keinot sallittuja, jotka auttavat! Oletko antanut lapselle luvan, että tekisi kakan vaikka seisten housuun, kun vain saisi kakattua? Voihan sitä jotain pyyhettä laittaa suojaksi! Ja mieti myös sairaalaan viemistä - et ole ainoa!
Niin että kolmen viikon ummetus ja siellä vieläkin vaan ihmetellään?!
Miksi ette ette voi mennä lääkäriin? Ja pistäkää elintavat ja muu kuntoon, ettei vastaava toistu, toimivat laksatiivit käyttöön ym.
Pitkällä tähtäimellä ruokavalioon pitää saada muutoksia, muuten tilanne ei korjaannu. Eli lapselle juuri hänelle sopiva yksilöllinen ruokavalio.
ap on kamala!! erittäin huono äiti! 2 viikkoa pitää lasta ummetuksessa, ja sitten huutaa ja sättii, kun mikrolaxin takia tulee lattialle.... ja vie se lapsi lääkäriin nyt heti, senkin saamaton vätys!
lapsella on hirmuiset tuskat.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:37"]
No ei SE kakka tullutkaan. Häntä pelottiniin paljon että pidätteli ja minä väkisin vein hänet vessaan. Hän sano että sattuu en halua kakata. Ja sillon kun hän pidätteli niin sitä kakka litkua tuli hänen jalkoja pitkin lattialle ja minä olin tosi vihanen. En tiedä enää mitä tehdä mitää köhän mun liimata tai teipata hänet pyttyyn että pysyy siellä vai mitä tehdä.olen toivoton.j
[/quote]
Kirjoitin numerolla 9 ja 10.
Voi tulla se Microlax pois valumalla, mutta myös ns. ohivuotoripulia voi olla mukana. Eli lopulta sen kovan kakan ohi valuu ylempää suolesta löysää ulostetta. Yleensä haisee pahalle. Lisää Microlaxia, jos kotona aiot hoitaa, mielellään ainakin parin pv:n ajan säännöllisesti aamuin illoin, jotta saat mahan toimimaan. Ja ala jo antaa tehokkaampaa suun kautta! Pegorion säännölliseksi päivittäin tai vaikka joka toinen pv! Ei se suoli ihan herkästi repeä, mutta venyttyy turhaan, mikä taas edesauttaa huonoa toimintaa. Ja kyllä niitä kakkoja joutuu joskus kaivamaan ilman mitään perversioita lapsen auttamiseksi! Ja myös ne istumakylvyt voivat rentouttaa! Kaikki keinot sallittuja, jotka auttavat! Oletko antanut lapselle luvan, että tekisi kakan vaikka seisten housuun, kun vain saisi kakattua? Voihan sitä jotain pyyhettä laittaa suojaksi! Ja mieti myös sairaalaan viemistä - et ole ainoa!
[/quote] Kuulostat järkevältä ihmiseltä. Kiitos asiallisista kommenteista. Juu ja enkä ole ap ,muuten vain luin tätä ketjua.
Jos on allergioita ja ummetus kuuluu niiden sivuvaikutuksiin, niin pyydätte ajan ravitsemusterapeutille. Meillä ainakin kuului automaattisesti RT:n käynti kun todettiin allergiat.
No tuli se sieltä se kakka. Se oli hirmu iso. Nyt tulee tavallista vähän ripulin näköistä kakkaa.Nyt korjaan tytön ruokavaljon ja katson että maaha pysyy kunnossa.
Helvetin hauska trolli :D
Kylläpä täällä saitilla on paljon tyhmiä huoria. Ei ihme että vittua levittävät joka miehelle kun vähän kehutaan.
No tuli iso kakka sieltä mutta vain puolet. Hän ei jaksanut enempää ponnistaa että luovutti. Kokeilen huomenna toista kertaa micxolaxsii.
No on vähän helpottanut eilen tuli vähän kakkaa mutta se iso uloste on vielä siellä. Hän sanoo että hän pelottaa että peppu menee rikki. Menen tänään ostamaan peräruiskeen. Jos on apteekit auki.