Teini muuttaa omilleen, mikä on vanhempien elatusvelvollisuus silloin
16 v aloittaa lukion ja käy töissä. Hän muuttaa poikaystävän luo asumaan. Hän vetoaa elatusvelvollisuuteen kun keskustelemme taloudesta. Miulla on tietenkin halu tukea heitä, mutta onko miulla todella velvollisuus maksaa elämiskustannuksia kuten vuokraa yms. Ruoka ja vaateasiat ymmärrän. Olisi hyvin mahdollisuus asua kotonakin. Lukio ei edellytä muuttoa.
Tietääkö joku tarkemmin mikä tämä elatusvelvollisuus on. Eron yhteydessä tästä olen kuullut, mutta näin en.
Kommentit (48)
En antaisi vielä muuttaa 16 v poikaystävän luo. Ilmeisesti lapsesi alaikäinen kun on niin maksat kun jaksat. Lukio on nyt ilmainen läppäriä myöten ja matkat.
Ei vuokrarahaa
Ei extroja
Poika maksaa omansa
Ap, olet huoltaja. Hoida velvollisuutesi. Lapsi pysyköön kotona.
Opiskeleeko poikaystävä? Työssä? jouten? Työtön? Ikä???
Ilmoita että kotona on Ruoka ja sänky ja muut palvelut.
Joo, toteat teinille, että hoidat ilomielin elatusvelvollisuutesi häntä kohtaan - kotona. Muualle jos muuttaa, niin maksat sen verran kuin hänen ruokiinsa menisi kuukaudessa ja tarvittaessa annat rahaa vaatteisiin yms.
Mä oon jotenkin ihan järkyttynyt miten monelle on ok että 16v muuttaa poikakaverin kanssa yhteen.
Ruokakassi kerta viikkoon Niin kuin nytkin
Ei rahaa tai viikkoraha kuin nytkin. Vaatteet kuin nytkin. Ei enempää. Ei vähempää