En pidä poikani uudesta avovaimosta
Poikani erosi 2 vuotta sitten vaimostaan lasten ollessa 7- ja 5 - vuotiaita. Miniäni on oikein mukava ihminen, tästä pojan uudesta ei voi sanoa samaa. Nyt oli suuttunut pojalleni, kun olen kutsunut miniäni ja lapsenlapseni juhannukseksi mökilleni enkä heitä. Turhaan mielestäni suuttui, ostakoon oman mökin tai vuokratkoon jostain.
Kommentit (72)
Ainoa, joka tässä kärsii on Sinun poikasi ja hänen lapsensa. Olet siis hieno äiti ja isoäiti... Glooriaa Sinulle ja poikasi exälle. Tosi aikuismaista ja erittäin itsekästä. Menkää vaikka parilomalle ex-miniän kanssa! Poikasi (sinun kasvattamasi) on mennyt elämässä eteenpäin ja hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:10"]
Poikani tietää tehneensä väärin perhettään kohtaan ja nyt kantaa sen seuraukset.
[/quote]
Tämä on juuri se tapa jolla naiset erottaa lapset isistään ja syyttävät isiä siitä etteivät ole lastensa kanssa tekemisissä.
Todella reilua lapsille, ja isälle. Tässä tapauksessa vielä omalle pojalleen.
Olen melko varma, että ap on itsekin tullut jätetyksi ja sen vuoksi nyt kostaa pojalleen itse kärsimänsä vääryyden. Enkä kyllä ihmettele että on tullut jätetyksi jos käytös on ollut miestään kohtaan tuollaista.
Lapsilla voi aina kiristää miestä, vedota niitten parhaaseen, vaikka oikeasti kyse on vain omasta vallanhimosta.
Tätä käytöstä näkee todella paljon nykyään, ei ihme että miehet jättää vanhat lapsensa taakseen, pakotettuina tekevät sen. Pakkohan se on uutta suhdetta saada kehittää.
Haluaisin kuulla ap:ltä millä oikeudella hän tuomitsee poikansa teot? Miten ihminen voi olla niin itsekäs että kuvittelee voivansa päättää mikä on oikein ja mikä on väärin toisen liitossa.
[/quote]
Pettäminen ON väärin. Vai eikö?
Minun setäni jätti ensimmäisen vaimonsa toisen naisen takia ja perusti myöhemmin tämän saman naisen kanssa perheen. Olen todella onnellinen, ettei oma isoäitini ottanut samanlaista portinvartinjanroolia suvun yhteisten joulujen ja juhannusten suhteen, vaan kaikki osasivat pysyä asiallisina. Pystyimme viettämään jouluja yhdessä ja minulla oli mahdollisuus muodostaa läheiset välit kaikkien serkkujeni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:10"]
En vihaa poikaani. En vihaa tätä naikkostakaan. En vain pidä hänestä enkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä enempää kuin on aivan pakko . Minun puolestani nainen voi aivan vapaasti suuttua minulle, mutta ihan typerää suuttua pojalleni. Onneksi poikani ymmärtää, että yhteiset juhannukset hänen ex-vaimonsa ja lastenlasteni kanssa on vuosien perinne ja hän on se, joka päätti jättäytyä yhteisistä juhannuksista pois. Poikani tietää tehneensä väärin perhettään kohtaan ja nyt kantaa sen seuraukset.
[/quote]
Miksi poikasi erosi lastensa äidistä?
[/quote]
Tämän uuden naisen vuoksi. Pojalla oli suhde häneen jo avioliiton aikana ja kun se tuli ilmi, hänen vaimonsa haki eroa.
[/quote] Tämä taisi olla sinullekin kova paikka. Onhan poikasi sinun kasvatuksen tulos. Muistathan kuitenkin, ettet voi tietää millaista poikasi ja hänen exänsä elämä on ollut. Et voi tietää onko taustalla esimerkiksi pettämistä exänkin taholta. Harva meistä tietää, mitä toisten kodeissa oikeasti tapahtuu. Siksi kenenkään, koskaan, ei tulisi ottaa puolia eroissa tuolla tavoin.
[/quote]
Tällä mustavalkoisella palstalla erittäin harvinainen neutraali ja järkevä kommentti. Etenkin näissä eroasioissa täällä näkee naurettavan mustavalkoista leiriytymistä, vaikka itse asiasta ja sen taustoista ei olisi mitään hajua, tai ainakaan tietoa todellisista syistä. On todellakin niin, että kenenkään elämistä ja eroista ei kukaan pariskunnan ulkopuolinen tiedä juuri mitään, ei varsinkaan vanhemmat, joten heidän mielipiteiden perusteella ei ainakaan kannata mitään johtopäätöksiä kenenkään eroista tehdä.
Mikä tässä on nyt niin kauheeta, jos ap:n oma poika ei edes halua mökille tulla? Muutenkin mielestäni jokainen saa kutsua OMALLE mökilleen juhannuksen viettoon kenet haluaa, eikä siinä muilla ole mitään oikeutta valittaa. Hankkikoon oman mökin.
Hämmästyttävän suopeasti suhtaudutaan pettämiseen ja pettäjiin. Mikään ei saisi pettäjän elämässä muuttua huonompaan suuntaan, joku jopa ehdotti, että jätetään petetty yksin juhannukseksi ja pettäjä lapsineen ja uusine naisineen viettäisi yhteistä juhannusta mökillä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:50"]
Hämmästyttävän suopeasti suhtaudutaan pettämiseen ja pettäjiin. Mikään ei saisi pettäjän elämässä muuttua huonompaan suuntaan, joku jopa ehdotti, että jätetään petetty yksin juhannukseksi ja pettäjä lapsineen ja uusine naisineen viettäisi yhteistä juhannusta mökillä.
[/quote]
Eli oltaisiin oman perheen kesken... Tosi omituista xD
Ei ap minun mielestäni ole toiminut väärin :)
Miksi pitäisi muuttaa perinteitä? Jos ovat aina menneet sinne tuolla porukalla niin tietenkin saavat mennä jatkossakin :)
Hyvä kun välit eivät ole huonontuneet ex-miniän kanssa :)
Aluksi alapeukutin ap:n juttuja mutta nyt kun paljastui tama pettamiskuvio niin sympatiat ovat ap:n puolella. Mies on tietentahtoen rikkonut perheen sikamaisella toiminnallaan ja on ymmarrettavaa, etta loppuperhe (anoppi, lapsenlapset, ex-minia) jatkavat "yhteista elamaansa", ilman miesta, tosin. Se kannattaisi siina pettamisvaiheessa miettia etta miten voi kayda, silla on vaikutuksia niin paljon muuhunkin kuin pelkastaan siihen omaan napaan. Tata on miehilla hyvin vaikea kasittaa.
Siita miehen ja kakkosnaisen perheesta tulee oma yksikkonsa, jolla ei ole "ykkosperheeseen" enaa asiaa vaan pitaa ymmartaa haveta ja pysya poissa paikoista, johon eivat kuulu.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:50"]
[/quote]
Kai sillä petetylläkin on muuta perhettä kuin ex-puolison perhe. Oman lapsen hylkääminen on paljon pahempi asia.
jos kieltää lasten tulon luoksesi, onhan hänellä omat vanhemmat ja aina voi hankkia "varamummon"[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:19"]Sitä "perhettä" ei enää ole, jota kohtaan "poikasi tietää tehneensä väärin". Hän pettäisi nykyisen perheensä jos hän osallistuisi pikku piirinsulkijaisillanistujaisiisi. Pojallasi on tärkeämpiäkin asioita nyt elämässään mitä sinä ja sinun sotkusi.
[/quote]
Niin, poikani on valinnut viettävänsä juhannuksensa muualla kuin perinteisesti mökillä. Ja se hänelle toki suotakoon. Huvittavaa vain, että tämä uusi nainen olisi halunnut juhannukseksi MINUN mökilleni ja nyt on vihainen pojalleni, kun ei pääse. Niin makaa kuin petaa.
[/quote] Mistä tiedät, että on vihainen pojallesi?
[/quote]
Koska poikani kertoi. Kiukuttelee kuulemma kuin pikkukakara, kun joutuukin viettämään juhannuksen kaupungissa.
Missään vaiheessa ei ole ollut puhetta, että poikani tulisi nyt mökille. Ei tietenkään, kun exänsä on siellä. Poikani siis päätti luopua yhteisistä juhannuksista jo silloin, kun aloitti sivusuhteen.
Mökille on tulossa myös molemmat tyttäreni perheineen ja heidän kanssaan juhannusperinne jatkuu senkin jälkeen, jos ja kun poikani ex-vaimo löytää uuden puolison eikä enää halua viettää juhannusta meidän kanssamme.
[/quote] Mitenkäs sitten kun sinulla on uusia lapsenlapsia ja niiden äiti on tämä uusi miniäsi?
[/quote]
En usko, että poikani hankkii enempää lapsia. Mutta jos hankkii, niin lapset ovat lapsia ja syyttömiä vanhempiensa tekoihin. Raskaaksi tuleminen ei kuitenkaan muuttaisi suhtautumistani tähän naiseen.
Hyväksyn sen, että poikani on tehnyt tällaisia valintoja elämässään. Mutta minun ei tarvitse hänen valintoihinsa osallistua.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 14:04"]
Mitä ap sanoisi, jos poikasi olisi sitä mieltä, että sinun elämäsi ja valintasi ei ole hänen mielen ja hän katkaisisi välit sinuun ja samalla katkeaisi myös sinun yhteys lapsen lapsiin?
[/quote]
Miksi se katkeaisi, jos suhteet lasten äitiin on kunnossa?