En pidä poikani uudesta avovaimosta
Poikani erosi 2 vuotta sitten vaimostaan lasten ollessa 7- ja 5 - vuotiaita. Miniäni on oikein mukava ihminen, tästä pojan uudesta ei voi sanoa samaa. Nyt oli suuttunut pojalleni, kun olen kutsunut miniäni ja lapsenlapseni juhannukseksi mökilleni enkä heitä. Turhaan mielestäni suuttui, ostakoon oman mökin tai vuokratkoon jostain.
Kommentit (72)
Kuulehan, kuulostat vaihdevuosivaivoista kärsivältä kiukkuiselta vanhalta akalta. Voit sanoa että olet oikeassa koska mökkisi on sinun. On varmaan kiva olla oikeassa ja YKSIN: Ex-miniäsi saa jossain vaiheessa uuden anopin yms. ja välisi ovat menneet poikaasi ja hänen uuteen vaimoon. Onnea vaan yksinäiselle ja katkeralle taipaleelle!
Tuleeko sun poika todella mökille jussina vain lastensa kanssa ja ex miniä on siellä myös? Epäilen.
Sitä "perhettä" ei enää ole, jota kohtaan "poikasi tietää tehneensä väärin". Hän pettäisi nykyisen perheensä jos hän osallistuisi pikku piirinsulkijaisillanistujaisiisi. Pojallasi on tärkeämpiäkin asioita nyt elämässään mitä sinä ja sinun sotkusi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:10"]
En vihaa poikaani. En vihaa tätä naikkostakaan. En vain pidä hänestä enkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä enempää kuin on aivan pakko . Minun puolestani nainen voi aivan vapaasti suuttua minulle, mutta ihan typerää suuttua pojalleni. Onneksi poikani ymmärtää, että yhteiset juhannukset hänen ex-vaimonsa ja lastenlasteni kanssa on vuosien perinne ja hän on se, joka päätti jättäytyä yhteisistä juhannuksista pois. Poikani tietää tehneensä väärin perhettään kohtaan ja nyt kantaa sen seuraukset.
[/quote]
Jos et vihaa poikasi uutta puolisoa, miksi kutsut häntä halventavasti "naikkoseksi"?
Ja mitä väärää poika on muka tehnyt perhettään kohtaan? Senkö, ettei hän halua viettää juhannusta ex-vaimonsa kanssa? Todella harva eronnut haluaisi, eikä se tee heistä millään tavalla huonoja ihmisiä. Ei se ex-vaimo enää ole osa poikasi perhettä. Poikasi perheeseen kuuluu nyt lapset ja uusi avopuoliso.
Minusta on hyvä, että haluat pysyä väleissä lastenlastesi äidin kanssa. Minun mielestäni sinulla on myös oikeus kutsua mökillesi keitä haluat. Mutta sen sijaan se, miten puhut poikasi uudesta puolisosta on todella törkeää poikaasi kohtaan ja tulee vaikuttamaan varmasti väleihinne ennen pitkää.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:10"]
En vihaa poikaani. En vihaa tätä naikkostakaan. En vain pidä hänestä enkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä enempää kuin on aivan pakko . Minun puolestani nainen voi aivan vapaasti suuttua minulle, mutta ihan typerää suuttua pojalleni. Onneksi poikani ymmärtää, että yhteiset juhannukset hänen ex-vaimonsa ja lastenlasteni kanssa on vuosien perinne ja hän on se, joka päätti jättäytyä yhteisistä juhannuksista pois. Poikani tietää tehneensä väärin perhettään kohtaan ja nyt kantaa sen seuraukset.
[/quote]
Miksi poikasi erosi lastensa äidistä?
[/quote]
Tämän uuden naisen vuoksi. Pojalla oli suhde häneen jo avioliiton aikana ja kun se tuli ilmi, hänen vaimonsa haki eroa.
[/quote] Tämä taisi olla sinullekin kova paikka. Onhan poikasi sinun kasvatuksen tulos. Muistathan kuitenkin, ettet voi tietää millaista poikasi ja hänen exänsä elämä on ollut. Et voi tietää onko taustalla esimerkiksi pettämistä exänkin taholta. Harva meistä tietää, mitä toisten kodeissa oikeasti tapahtuu. Siksi kenenkään, koskaan, ei tulisi ottaa puolia eroissa tuolla tavoin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:19"]Sitä "perhettä" ei enää ole, jota kohtaan "poikasi tietää tehneensä väärin". Hän pettäisi nykyisen perheensä jos hän osallistuisi pikku piirinsulkijaisillanistujaisiisi. Pojallasi on tärkeämpiäkin asioita nyt elämässään mitä sinä ja sinun sotkusi.
[/quote]
Niin, poikani on valinnut viettävänsä juhannuksensa muualla kuin perinteisesti mökillä. Ja se hänelle toki suotakoon. Huvittavaa vain, että tämä uusi nainen olisi halunnut juhannukseksi MINUN mökilleni ja nyt on vihainen pojalleni, kun ei pääse. Niin makaa kuin petaa.
Mä oikeastaan ymmärrän sua. Kyllähän sitä äiti yleensä on aina lastensa puolella mutta jos aikuinen lapsi selkeästi toimii väärin niin eihän sitä kaikkea voi vaan hyväksyä. Jos olisin tullut hyvin juttuun lapseni ex-puolison kanssa niin saattaisin minäkin jatkaa tuttavuussuhdetta ainakin sen verran, että kutsuisin hänet kylään lapsenlasten kanssa. Onhan hän kuitenkin lapsenlapsieni vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:19"]Sitä "perhettä" ei enää ole, jota kohtaan "poikasi tietää tehneensä väärin". Hän pettäisi nykyisen perheensä jos hän osallistuisi pikku piirinsulkijaisillanistujaisiisi. Pojallasi on tärkeämpiäkin asioita nyt elämässään mitä sinä ja sinun sotkusi.
[/quote]
Niin, poikani on valinnut viettävänsä juhannuksensa muualla kuin perinteisesti mökillä. Ja se hänelle toki suotakoon. Huvittavaa vain, että tämä uusi nainen olisi halunnut juhannukseksi MINUN mökilleni ja nyt on vihainen pojalleni, kun ei pääse. Niin makaa kuin petaa.
[/quote] Mistä tiedät, että on vihainen pojallesi?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 12:59"]
Ei - miniä sitten, pilkunviilausta. Miksi ihmeessä kutsuisin juhannukseksi mökilleni ihmisen, josta en pidä? Voivat minun puolestani käydä mökilläni silloin, kun minä en ole siellä. Mutta koska mökki on minun, minä myös päätän sen käytöstä. Poikani ymmärtää asian ja hyväksyy sen, että en pidä hänen avovaimostaan. Eihän kaikista tarvitse pitää ja itselleen poika on tämän naisen ottanut eikä minua varten.
[/quote]
Eräs viisas vanha nainen sanoi: "Joka kelpaa pojalleni, kelpaa minullekin." Ja teki muuten kaikkensa, jotta saisi suhteensa miniäänsä toimivaksi, vaikkei se helppoa ollutkaan, koska ymmärsi, että se on kaikkien etu. Myös sen rakkaan pojan.
[/quote]
Ja vielä fiksumpi vanha nainen sanoi, että pojat pitää kasvattaa niin, että heille kelpaa vain paras eli se, mikä on äidillekin mieluinen!
Mä oikeastaan ymmärrän sua. Kyllähän sitä äiti yleensä on aina lastensa puolella mutta jos aikuinen lapsi selkeästi toimii väärin niin eihän sitä kaikkea voi vaan hyväksyä. Jos olisin tullut hyvin juttuun lapseni ex-puolison kanssa niin saattaisin minäkin jatkaa tuttavuussuhdetta ainakin sen verran, että kutsuisin hänet kylään lapsenlasten kanssa. Onhan hän kuitenkin lapsenlapsieni vanhempi.
[/quote]
Tottakai ero on iso juttu myös vanhemmille ja ymmärrän sen, että ap olisi toivonut lapsen lapsilleen ehjän perheen. Ymmärrän senkin, että ex miniä on mukava ja häneen haluaa pitää yhteyttä. Toki on oikeus olla edelleen tekemisissä.
Se uusi miniä on kuitenkin vaan hyväksyttävä. Olet todella tökerö häntä kohtaan. Poikasi elää omaa elämäänsä ja on omat valintansa tehnyt, sä et voi muuta kuin hyväksyä ne, vaikka olisi itse päättänyt toisin. nämä asiat kun ei ole sinun päätettävissä. Kohtelemalla nykyistä miniääsi huonosti, käännät myös oman poikasi ja todennäköisesti myös lapsen lapsesi itseäsi vastaan.
[/quote]
[/quote]
Älä huoli. Tuskin se uusi puoliso enää tämän jälkeen sinun mökillesi haluaa. Eikä todennäköisesti se sinun poikasikaan. Ex-vaimon kanssa voitte toki viettää mukavia perhejuhannuksia siihen asti, kun ex-vaimo löytää itselleen uuden puolison, jonka kanssa haluaa viettää juhlapyhät.
Minä olen kutsunut juhannukseksi mökille pojan, pojan exän ja nyxän ja pojan lapset (tulivat äitinsä kanssa, ns. äitiviikonloppu). Pojan nyxä lähti menemään heti, kun tajusi, keitä muita mökillä oli, vaikka se oli nimenomaan hän, joka oli vaatinut pääsytä mökille juhannuksena (jolloin sinne tulivat muutkin lapseni perheineen). Ei niille poikien avovaimoille osaa koskaan olla mieliksi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:28"]
[/quote]
[/quote]
Älä huoli. Tuskin se uusi puoliso enää tämän jälkeen sinun mökillesi haluaa. Eikä todennäköisesti se sinun poikasikaan. Ex-vaimon kanssa voitte toki viettää mukavia perhejuhannuksia siihen asti, kun ex-vaimo löytää itselleen uuden puolison, jonka kanssa haluaa viettää juhlapyhät.
[/quote]
Ja pian poikasi ja uusi miniäsi viettävät ihan omia juhannuksiaan sekä sinun nykyisten lastenlastesi että uusien lastenlastesi kanssa. Niin makaa kuin petää, nainen hyvä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:19"]Sitä "perhettä" ei enää ole, jota kohtaan "poikasi tietää tehneensä väärin". Hän pettäisi nykyisen perheensä jos hän osallistuisi pikku piirinsulkijaisillanistujaisiisi. Pojallasi on tärkeämpiäkin asioita nyt elämässään mitä sinä ja sinun sotkusi.
[/quote]
[/quote]
Ei se sen naisen vika ole jos et pidä hänestä! :D Voit olla varma etteipähän enää halua tulla. Nyt on ainakin lapset, exät ja anopit saatu tieltä pois samaan tilaan murjottamaan, niin poikasi ja miniäsi saavat nyt rauhassa naida ja ryypätä :) Sinulla on kyllä oikeus tehdä mitä haluat, mutta tuollainen haukkuminen ja poikasi elämään puuttumisyritys on täysin turhaa. Voi olla että joudut olemaan yksin tulevaisuudessa. Niin makaa kuin petaa ;)
Minä en myöskään kutsu mökille ihmisiä , joiden kanssa en halua viettää aikaa. Kai ihmisellä on oikeus olla niiden uhmisten seurassa , joiden kanssa viihtyy. Minun sisareni on alituiseen miestä vaihtava ja viinanmenevä , joten hän ei ole tervetullut. Sensijaan lapseni puolisoineen ja veljeni ovat aina tervetulleita.
Ymmärrän sinua hyvin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 12:59"]
Ei - miniä sitten, pilkunviilausta. Miksi ihmeessä kutsuisin juhannukseksi mökilleni ihmisen, josta en pidä? Voivat minun puolestani käydä mökilläni silloin, kun minä en ole siellä. Mutta koska mökki on minun, minä myös päätän sen käytöstä. Poikani ymmärtää asian ja hyväksyy sen, että en pidä hänen avovaimostaan. Eihän kaikista tarvitse pitää ja itselleen poika on tämän naisen ottanut eikä minua varten.
[/quote]
Eräs viisas vanha nainen sanoi: "Joka kelpaa pojalleni, kelpaa minullekin." Ja teki muuten kaikkensa, jotta saisi suhteensa miniäänsä toimivaksi, vaikkei se helppoa ollutkaan, koska ymmärsi, että se on kaikkien etu. Myös sen rakkaan pojan.
[/quote]
Ja vielä fiksumpi vanha nainen sanoi, että pojat pitää kasvattaa niin, että heille kelpaa vain paras eli se, mikä on äidillekin mieluinen!
[/quote]
Mutta jos on epäonnistunut kasvattaja, niin ei voi syyttää ketään muuta kuin itseään :)
Ei sitä tiedä vaikka poikasi kohta lemppaisi tämän nyxän. Jos poikasi on sen sorttinen mies, ettei jaksa kauaa yhtä naista niin turhaan sitä mitään ystävyysuhdetta rupeaa ihan äkkiä rakentamaankaan. katso ny ensin muutama vuosi rauhassa j ajos lapsia tulee niin sitten kannattaa muodostaa jonkun lainen suhde, että saat sitä lasta sitten tavata.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:24"]
[/quote]
[/quote]
Koska poikani kertoi. Kiukuttelee kuulemma kuin pikkukakara, kun joutuukin viettämään juhannuksen kaupungissa.
Missään vaiheessa ei ole ollut puhetta, että poikani tulisi nyt mökille. Ei tietenkään, kun exänsä on siellä. Poikani siis päätti luopua yhteisistä juhannuksista jo silloin, kun aloitti sivusuhteen.
Mökille on tulossa myös molemmat tyttäreni perheineen ja heidän kanssaan juhannusperinne jatkuu senkin jälkeen, jos ja kun poikani ex-vaimo löytää uuden puolison eikä enää halua viettää juhannusta meidän kanssamme.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:24"]
[/quote]
[/quote]
Koska poikani kertoi. Kiukuttelee kuulemma kuin pikkukakara, kun joutuukin viettämään juhannuksen kaupungissa.
Missään vaiheessa ei ole ollut puhetta, että poikani tulisi nyt mökille. Ei tietenkään, kun exänsä on siellä. Poikani siis päätti luopua yhteisistä juhannuksista jo silloin, kun aloitti sivusuhteen.
Mökille on tulossa myös molemmat tyttäreni perheineen ja heidän kanssaan juhannusperinne jatkuu senkin jälkeen, jos ja kun poikani ex-vaimo löytää uuden puolison eikä enää halua viettää juhannusta meidän kanssamme.
[/quote] Mitenkäs sitten kun sinulla on uusia lapsenlapsia ja niiden äiti on tämä uusi miniäsi?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 13:10"]
[/quote]
Miksi poikasi erosi lastensa äidistä?
[/quote]
Tämän uuden naisen vuoksi. Pojalla oli suhde häneen jo avioliiton aikana ja kun se tuli ilmi, hänen vaimonsa haki eroa.