Saitko mieheltäsi ”viikkorahaa” kun olit äitiyslomalla?
Vai miten järjestitte tilanteen, jossa toisella pienet tulot?
Kommentit (62)
Mulla oli säästöjä, se maksoi joka jaksoi.
Todella kummallinen kysymys suomalaisella keskustelupalstalla suomalaisille naisille.
Onko oikeasti olemassa naisia, jotka alistuvat siihen, että on lapsen asemassa suhteessa mieheen? Tässä ketjussa ei kai ole kyse siitä, että joillakin on pakkomielle "tasa-arvosta" siten, että aina kaikki kulut maksetaan puoliksi tuloista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Todella kummallinen kysymys suomalaisella keskustelupalstalla suomalaisille naisille.
Onko oikeasti olemassa naisia, jotka alistuvat siihen, että on lapsen asemassa suhteessa mieheen? Tässä ketjussa ei kai ole kyse siitä, että joillakin on pakkomielle "tasa-arvosta" siten, että aina kaikki kulut maksetaan puoliksi tuloista riippumatta.
Jos ei ole yhteistä tiliä, niin jotenkin tää pitää järjestää käytännön syistä. ap
Mihin mukamas tarviit rahaa. Ei tipu ja maksa osuutesi asumisesta
Lapsia ei ole eikä tule vielä moneen vuoteen, mutta säästän esimerkiksi juuri äitiyslomaa varten. Säästöjä käytän sitten tarpeen mukaan. Toisen elätettäväksi en suostu, en edes osittain ja väliaikaisesti.
Tienaan enemmän kuin pätkätyöläis-luuseri-mieheni
En tarvitse häneltä mitään karkkirahaa
Mies oli ihan tyytyväinen siihen mitä hankin.
Kyllä mulla oli ihan riittävä äitiyspäiväraha.
Sain äitiysloman ajan palkkaa, joten miksi mies olisi maksanut minulle mitään?
Mies maksoi asumisen ja muut isot kulut. Äitiyspäiväraha riitti hyvin omiin ja lasten kuluihin.
Ei miehen kuulu elättää puolisoa. Pienemmät menot riittää
Äitiyspäivärahani oli suurempi kuin miehen palkka.
Kotihoidontuella pärjättiin just ja just miehen palkalla ja tuella, kaikki ruuan, bensan ja laskujen yli meni säästöistä.
Mies oli kotihoidontuella ja silloin hövelisti maksoin kaikki juoksevat menot ja mies maksoi autonsa ja jotkut omat ostoksensa tuesta.
opettaja_n kirjoitti:
Tienaan enemmän kuin pätkätyöläis-luuseri-mieheni
En tarvitse häneltä mitään karkkirahaa
En haluais olla miehesi asemassa. Varmaan esittelet hänet kesäjuhlissa "tässä pätkätyöläis-luuseri-mieheni".
Kyllä. Joka viikko, monta markkaa.
Äitiyspäivärahakauden aikana sain pääosin palkkaa, joka on enemmän kuin miehen palkka. Vanhempainpäivärahaa sain suurinpiirtein saman verran kuin miehen palkka. Mies jäi vanhempainrahalle, ja sillä pärjäsi, mutta kun jäi kodinhoidotuelle, niin jouduin kyllä antamaan rahaa menoihin.
En, koska mieheni on alfa, se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehen kuulu elättää puolisoa. Pienemmät menot riittää
Paitsi avioliitossa. Siellä laissa lukee, että pitää taata sama elintaso ja pitää huoli siitä, että toisella on varaa esim pitää huolta terveydestään ja hankkia tarvittavat hankinnat, esim vaatteet, ruoka
Yhteinen tili