Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko mieheltäsi ”viikkorahaa” kun olit äitiyslomalla?

Vierailija
20.06.2021 |

Vai miten järjestitte tilanteen, jossa toisella pienet tulot?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen kuulu elättää puolisoa. Pienemmät menot riittää

Aviopuolisoilla on lain mukaan toistensa elatusvelvollisuus.

Vierailija
22/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska mieheni on alfa, se riittää minulle.

Onko sinunkin miehesi pätkätyöläis-pelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä aloitus on trolli. toinen samanlainen aloitus oli äsken. mutta mammat ne jaksaa niellä 

Vierailija
24/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi avioliitossa. Siellä laissa lukee, että pitää taata sama elintaso ja pitää huoli siitä, että toisella on varaa esim pitää huolta terveydestään ja hankkia tarvittavat hankinnat, esim vaatteet, ruoka

Ei muuten tasan varmaan lue noin. Mutta lokit ne jaksaa kirkua 

Vierailija
25/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lokkeilua, että mies elättää naista äitiyslomalla. Kyseessä on perhe, yhteinen yritys, jossa nainen on juuri synnyttänyt ja hoitaa miehenkin lasta.

Vierailija
26/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä aloitus on trolli. toinen samanlainen aloitus oli äsken. mutta mammat ne jaksaa niellä 

Pois tällaiset pervoudet

Vierailija
27/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äityspäiväraha oli isompi, mitä normaali palkka, joten mitään muutosta ei tapahtunut.

Vierailija
28/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei ole eikä tule vielä moneen vuoteen, mutta säästän esimerkiksi juuri äitiyslomaa varten. Säästöjä käytän sitten tarpeen mukaan. Toisen elätettäväksi en suostu, en edes osittain ja väliaikaisesti.

Eli haluat elää alistettua elämää, jossa lapsen isän ei tarvitse osallistua lisääntymisen kustannuksiin lainkaan. Ilmainen päivähoito vauvallekin kuukausikaupalla.

Vierailija
29/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin raskaaksi, aloin maksamaan lainaa jopa 500 e extraa joka kk.

Äitiyslomalla sain lisätuloja myymällä tarpeetonta kirppiksellä, viikottain.

Hoitopäivärahalla maksoin vain omat ja lapsen kulut, joihin rahat riitti loistavasti.

Vaatteita myin sitä mukaa, kun jäi pieneksi ja kerran kesässä Hietsuun.

Pysyi koti, ei nyt minimalistisena, mutta hyvin konmaritettuna.

Käytiin mun vanhempien mökillä ehkä kerran, max 2 kk ja aina lähdettiin pois monen Ikea kassillisen kanssa. Tuli myytyä Hietsussa pois ja uusi satsi seuraavalla kerralla.

Kun mökki lopulta myytiin, äiti kiitti

Vierailija
30/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava ajatus, kyllä rahat on yhteisiä jos lapsia tehdään. Meillä mies kysyi ainoastaan, että paljon mun tulot tippuu äitiyspäivärahalla ja sitten kodinhoidontuella ja pyysi (ja sai) sen verran palkankorotusta. Näin toimii oikea mies, mies jonka kanssa kannattaa lisääntyä. 

Vierailija
31/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen meillä hoitanut raha-asiat (seurustelusta lähtien), ettei mies aina edes tiedä paljonko sillä on rahaa tilillä. Tuumas vaan kerran, että kunhan siellä on riittävästi. Että mähän tässä miehelle viikkistä makselen, hänen tilistään.

Vierailija
32/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi avioliitossa. Siellä laissa lukee, että pitää taata sama elintaso ja pitää huoli siitä, että toisella on varaa esim pitää huolta terveydestään ja hankkia tarvittavat hankinnat, esim vaatteet, ruoka

Ei muuten tasan varmaan lue noin. Mutta lokit ne jaksaa kirkua 

Mites siellä sitten lukee? Kuinka sä olet tulkinnut lain?

ohis

Vierailija
33/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies isompituloinen. Hän siis maksaa asumisen, autojen ja kesämökin kulut, kuten myös matkat, ravintolalaskut ja muut maksut mukaanluettuna kaikki omat vaate-, elektroniikkaa- ynnä muut henkilökohtaiset hankintansa. Ruokakauppalaskut maksaa se kumpi kaupassa sattuu käymään. Itse maksan päivärahoilla ja omat ja lasten vaatehankinnat ja muut kulut sekä ne kauppalaskut silloin kun yksin kaupassa käyn. Oma osuus kuluista on muutamia satasia kuussa, joten äitiyslomalla jää omaa rahaa säästöönkin. Ei niin paljon kuin palkasta, mutta jotain kuitenkin.

Vierailija
34/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat olleet yhteinen projekti.

Esikoisen synnyttyä äitiysloman ja perhevapaan aikana mies maksoi puolen minun ansionmenetyksestä eli palkasta, lomarahoista, eläkekertymästä ja lapsilisä käytettiin vauvaan. Ja ne omat pienet säästömme jäi koskemattomaksi.

Toisen lapsen kohdalla oli yhteiset rahat ja miehen pankkikortti käytössäni, joka jatkuu edelleen.

Muutenkin hoidan meidän raha-asiat ja teen tilisiirtoja ja minulla on nosto-oikeus myös miehen pankkitileihin.

Vierailija
35/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opettaja_n kirjoitti:

Tienaan enemmän kuin pätkätyöläis-luuseri-mieheni

En tarvitse häneltä mitään karkkirahaa

En haluais olla miehesi asemassa. Varmaan esittelet hänet kesäjuhlissa "tässä pätkätyöläis-luuseri-mieheni".

No miten hänet pitäisi esitellä, suomen suurruhtinaana ja läntisen egyptin faaraonako?

Vierailija
36/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa kotihoidontuella ollessani mies siirsi kuukausittain pari sataa minun tililleni, mulla kun määräaikainen päättyi äitiyslomalla eikä ollut tietoa, koska saisin uuden paikan.

Kuopuksen kanssa taisin käyttää säästöjä ja nyt miehen ollessa kotihoidontuella, siirrän hänelle kuukausittain pari sataa.

Meidän mielestämme tämä on helpoin järjestely, ei tarvitse alkaa säätää laskujen tai ruokaostosten kanssa, vaan muuten jatketaan samoilla kuin ennenkin. Isompien ostosten yhteydessä ollaan tasattu tilejä sitten vielå erikseen.

Vierailija
37/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen tili

Yhteinen tili myös meillä, jota käytetään mihin tarvitaan...

Vierailija
38/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella kummallinen kysymys suomalaisella keskustelupalstalla suomalaisille naisille.

Onko oikeasti olemassa naisia, jotka alistuvat siihen, että on lapsen asemassa suhteessa mieheen?  Tässä ketjussa ei kai ole kyse siitä, että joillakin on pakkomielle "tasa-arvosta" siten, että aina kaikki kulut maksetaan puoliksi tuloista riippumatta.

Jos ei ole yhteistä tiliä, niin jotenkin tää pitää järjestää käytännön syistä. ap

Minulla on pankkikortti miehen tilille ja rinnakkais-Visa.

Vierailija
39/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kummallinen kysymys suomalaisella keskustelupalstalla suomalaisille naisille.

Onko oikeasti olemassa naisia, jotka alistuvat siihen, että on lapsen asemassa suhteessa mieheen?  Tässä ketjussa ei kai ole kyse siitä, että joillakin on pakkomielle "tasa-arvosta" siten, että aina kaikki kulut maksetaan puoliksi tuloista riippumatta.

Tämä se jaksaa aina hämmästyttää ulkomailla suomalaisen naisen tasa-arvossa.

Nainen käyttää jopa omat säästönsä, jotta voi miehen kanssa hankittua yhteistä lasta hoitaa kotona, tekee kotityöt (ainakin tutkimusten mukaan) hoitaa lapset, pyykkää ja kokkaa ja mies porskuttaa elämässään, kuin lasta ei olisi syntynytkään.

Sama kun äiti menee töihin, vaikka olisi kokopäivätöissä 8-10h työmatkoineen, kun muualla alle yläkouluiköisten äidit ovat harvoin kokoaikaisesti töissä, vaan 4-6h/pv.

Ja maksavat puolet perheen kuluista, kun mies karruttaa varallisuutta ja naisten rahat menevät vessan pytystä alas tai jätteisiin.

Ja tästä "tasa-arvosta" jotkut naiset vielä ylpeilevät.

Vierailija
40/62 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sain ihan äitiyspäivärahaa, josta maksoin laskut ja lainat. Miksi minun olisi pitänyt viikkorahaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä