Ei seksiä ennen avioliittoa. Mitä mieltä?
Hyvä teoria ja kertoo korkeasta moraalista. Arvostus nousee tällaista periaatetta noudattavaa henkilöä kohtaan.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen avioparin jolla ollut seksiä vain hääyönä. Olleet naimisissa kohta 10v. Oli vasta silloin mies kertonut että ei voi aiempien sädehoitojensa vuoksi lisääntyä.
Aika törkeä temppu, jos on totta. Elleivät sitten ole jo keskustelleet, että 100 % varmuudella kumpikaan ei lapsia halua. Silti, aika tökeröä.
Seksi kun paranee kertojen myötä niin eiköhän sen oppisi siinä suhteessa. Harvoin eka kerta on ollut mullistava kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kuin seksiä. Ei sen kummempaa.
Avioliitto taas on juridinen sopimus.
En tajua miksi nämä kaksi on niin vahvasti tungettu yhteen.
Ehkä kannattaisi yhteensopivuus testata ennen juridisen sopimuksen tekoa
Noista juridisista sopimuksista suurin osa päättyy ennen luonnollista loppua jommankumman tai molempien tahdosta joten se siitäkään. Sopimus on voimassa sen hetken kuin on. Pidetään seksi siitä kokonaan erillään koska ei noilla ole mitään tekemistä keskenään. Ehkä uskonnot halusivat yhdistää nämä vaikkapa naisten taloudellisen aseman parantamiseksi ja miehen sitouttamiseksi mutta nykyään eletään nykyään ja naiset voivat harrastaa seksiä ja huolehtiä jälkikasvustaan itsenäisesti ilman mitään papin aameneitakaan. Todella puritaanista ajattelua muu eikä sovi moderniin ihmiskuvaan.
Siis kuka sä olet määrittelemään mikä sopii mihinkin? :D jokainen elää niinkuin haluaa, ei ole mitään objektiivista ”modernia ihmiskuvaa” minkä mukaan on pakko elää. :D
No en mä nyt väitäkään että kaikkien pitäisi elää kuten minä sanon. Avauksessa kysyttiin mitä mieltä niin tätä mieltä olen. Turhaan nostetaan seksiä jonnekin jalustalle, ei se ole kuin yhdenlainen kokemus muiden joukossa. Naiivia kuvitella toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista juridisista sopimuksista suurin osa päättyy ennen luonnollista loppua jommankumman tai molempien tahdosta joten se siitäkään. Sopimus on voimassa sen hetken kuin on. Pidetään seksi siitä kokonaan erillään koska ei noilla ole mitään tekemistä keskenään. Ehkä uskonnot halusivat yhdistää nämä vaikkapa naisten taloudellisen aseman parantamiseksi ja miehen sitouttamiseksi mutta nykyään eletään nykyään ja naiset voivat harrastaa seksiä ja huolehtiä jälkikasvustaan itsenäisesti ilman mitään papin aameneitakaan. Todella puritaanista ajattelua muu eikä sovi moderniin ihmiskuvaan.
Siis kuka sä olet määrittelemään mikä sopii mihinkin? :D jokainen elää niinkuin haluaa, ei ole mitään objektiivista ”modernia ihmiskuvaa” minkä mukaan on pakko elää. :D
No en mä nyt väitäkään että kaikkien pitäisi elää kuten minä sanon. Avauksessa kysyttiin mitä mieltä niin tätä mieltä olen. Turhaan nostetaan seksiä jonnekin jalustalle, ei se ole kuin yhdenlainen kokemus muiden joukossa. Naiivia kuvitella toisin.
Naiivia kyllä kuvitella tai edes väittää että seksi olisi vaan seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiivia kyllä kuvitella tai edes väittää että seksi olisi vaan seksiä.
No kyllä se nyt vaan on pelkkää seksiä. Eläimetkin osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole TEORIA, että pihtaa seksiä avioliittoon. Eikä se ole kovin järkevääkään, sillä eräs osa-alue parisuhteesta jää pimentoon ja yllätys saattaa olla melkoinen, jos hääyönä temput ei sujukaan odotetulla tavalla.
Luuletko, että jokaisella ennalta seksiä harjoitelleelta ovat "temput onnistuneet" hääyönä? Ei ole. Pitäisikö heidän sen takia erota? Ei.
Jokainen päättäköön, mitä tekee tai ei tee, mutta ap:n tapa arvottaa toisten tapa moraalisemmaksi on mielestäni kuvottavaa. Mistä vetoa, että ap on palstan k1lttis, jonka mielestä vain naisten pitää olla koskemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toteutin. En suosittele.
Miksi? Toteutan ei seksiä ennen avioliittoa eikä ole mitenkään vaikeaa, kun on oikean miehen kanssa joka kunnioittaa, rakastaa ja jakaa samanlaiset arvot.
Koska olimme täysin epäsopivia seksuaalisesti. Itse kaipasin valtavasti hellyyttä, mies ei. Asiasta puhuminen ei auttanut kymmeneen vuoteen, jolloin luovutin.
Eikö tuollaiset pitäisi varmistaa jo ensitreffeillä??
Seksihän on pelkkää toimintaa ja tekniikkaa, joten eikö nuo toiveet kannata keskustella jo tapaillessa?
Vierailija kirjoitti:
Ei avioliittoa ennen seksiä.
Ei seksiä ennen avioliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Noudatan, toimii mulle. Kyllä sen yhteensopivuuden näkee ilman että mennään kolmospesälle asti.
Mikä on kolmospesä?
Ei tulisi mieleenkään olla puutteessa ennen avioliittoa. Autokin koeajetaan ennen ostopäätöstä. Jos ei vastapuoli innostu seksistä niin vaihtoon heti.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole TEORIA, että pihtaa seksiä avioliittoon. Eikä se ole kovin järkevääkään, sillä eräs osa-alue parisuhteesta jää pimentoon ja yllätys saattaa olla melkoinen, jos hääyönä temput ei sujukaan odotetulla tavalla.
Aika harvoinhan ne sujuu heti odotetulla tavalla. Eiköhän kaikki parit joudu tavalla tai toisella säätämään ennen kuin seksi saadaan kohdalleen ja miksei sen voi tehdä avioliiton jälkeenkin.
No, eihän se kaikilla välttämättä ikinä onnistu, mutta jos on naimisiin asti päästy, niin kai siinä puolisossa on jotain muutakin kuin seksi, miksi haluaa olla yhdessä. Vaikkei seksi niin hyvin sujuisikaan, niin kaikki muu saattaa sujua ja joillekin se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudatan, toimii mulle. Kyllä sen yhteensopivuuden näkee ilman että mennään kolmospesälle asti.
Mikä on kolmospesä?
Yhdyntä.
Minä en näe asiaa moraaliselta kannalta. Siinä mielessä olen kuitenkin vanhanaikainen, että seksi on minusta kahden toisistaan välittävän ihmisen yhteinen intiimi kokemus, jonka säästäisin parisuhteeseen. En siis oikein pidä yhden yön juttuja kokeilemisen arvoisina. Kyse ei tosin tässäkään ole moraalista, vaan siitä, että mielestäni seksi on enemmän kuin fyysinen teko, se on parhaimmillaan myös rakkauden teko.
Minua kuitenkin arveluttaisi kovasti tilanne, jossa on tarkoituksena odottaa seksin aloittamista avioliittoon ja toinen pariskunnan osapuolista kokisi odottamisen helpoksi, kuten eräs kirjoittaja aiemmin totesi. Jos seksin odottaminen ei ole vaikeaa nuorelle ihmiselle, silloin pitäisi hälytyskellojen soida sen osapuolen korvissa, jolle odottaminen on vaikeampaa. Tiedossa ei nimittäin välttämättä ole kovin kiihkeää seksielämää valojen vannomisen jälkeen.
Noudatin, tosin määrittelykysymys :) Turvallinen (joskaan ei välttämättä helppo) konsepti. Seurusteltiin 2-3 vuotta ennen avioliittoa. Siitä on parisenkymmentä vuotta aikaa, joten yhdessä on ehditty harjoitella sen jälkeen. Läheisyys kokonaisuudessaan on paljon isompi ja mielenkiintoisempi - eikä aina helppo - asia, kuin pelkkä seksiakti.
Yhtenä etuna tässä toimintamallissa on se, että pettämiseen olisi TODELLA korkea kynnys, kun seksi kuuluu meillä VAIN avioliittoon eikä avioliitto todellakaan ole vain pala paperia tai pelkästään taloudellis-juridinen sopimus.
Pidän keinotekoisena ja luonnottomana. Koko avioliiton käsite on ihmisten luoma instituutio johon sitten liittyy erilaisia odotuksia ja käytänteitä. Avioliittoon odottamisesta on olluy hyötyä silloin kun ehkäisyä ei ollut, ja lasten elatus oli helpompaa järjestää avioparin kesken.
Nykyään pidän aika erikoisena, joissain tapauksissa saa minut jopa surullisena. Siis jos avioliittoon odotetaan muiden odotusten vuoksi jos esim. kuulutaan johonkin tiukkaan uskonnolliseen yhteisöön.
Mitä jos seksi ei toimikaan, tarpeet eivät kohtaa? Toinen haluaa kerran viikossa sukat jalassa pimeässä saunan jälkeen lähetyssaarnaajaa, toinen taas päivittäin kolme kertaa kumipuvussa ja ruoska heiluen?
Kukin toki tavallaan. Itse en vain näe kuviossa mitään erityistä hyötyä, kun nykyään on saatavissa tehokkaita ehkäisykeinoja.
Tyhmää, sitä mieltä.
Seksuaalisuus on iso osa ihmistä, ja on hyvä tietää siitä puolesta, ennen kuin sanoo 'tahdon'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toteutin. En suosittele.
Miksi? Toteutan ei seksiä ennen avioliittoa eikä ole mitenkään vaikeaa, kun on oikean miehen kanssa joka kunnioittaa, rakastaa ja jakaa samanlaiset arvot.
Koska olimme täysin epäsopivia seksuaalisesti. Itse kaipasin valtavasti hellyyttä, mies ei. Asiasta puhuminen ei auttanut kymmeneen vuoteen, jolloin luovutin.
Eikö tuollaiset pitäisi varmistaa jo ensitreffeillä??
Seksihän on pelkkää toimintaa ja tekniikkaa, joten eikö nuo toiveet kannata keskustella jo tapaillessa?
Ei todellakaan ole.
KYLLÄ KANNATAN : Se on syntiä sellainen ennen Avioliittoa!
Hyvä periaate, jos ei ole ehkäisyä. Muuten ihan turha kahle. Toteutin itse, mies osoittautui aseksuaaliksi el7 ikinä enää en tee samaa virhettä.