Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei seksiä ennen avioliittoa. Mitä mieltä?

Vierailija
20.06.2021 |

Hyvä teoria ja kertoo korkeasta moraalista. Arvostus nousee tällaista periaatetta noudattavaa henkilöä kohtaan.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Jos vaan pystyy pidättäytymään. Henkisin perustein päätetty avioliitto onnistuu yleensä paremmin.

Vierailija
42/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos se itselle sopivalta tuntuu. Minä en lähtisi tuohon ratkaisuun. En usko että ihminen olisi minulle oikea, jos en haluaisi harrastaa hänen kanssaan seksiä aika pian tutustumisen jälkeen. Tuo tuntuisi vähän samalta kuin että kaverin kanssa menisi naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään olla puutteessa ennen avioliittoa. Autokin koeajetaan ennen ostopäätöstä. Jos ei vastapuoli innostu seksistä niin vaihtoon heti.

Maailman typerintä verrata autoa ja ihmistä keskenään. Ei toinen ihminen ja rakkaus ole mikään kierrätysesine. Ostin auton koeajamatta ja on oikein täydellinen ja sopiva auto, niin tein aviomiehenkin kanssa.

Vierailija
44/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei ole pelkkää toimintaa ja jos ei seksiä suhteessa ole ei sitä tule olemaankaan. Itse en ainakaan seksittömään suhteeseen alkaisi. Ihmisen perustarve.

Vierailija
45/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos se itselle sopivalta tuntuu. Minä en lähtisi tuohon ratkaisuun. En usko että ihminen olisi minulle oikea, jos en haluaisi harrastaa hänen kanssaan seksiä aika pian tutustumisen jälkeen. Tuo tuntuisi vähän samalta kuin että kaverin kanssa menisi naimisiin.

Ystävyyteen perustuvat avioliitot kestävät paremmin kuin äkkiä sänkyyn menneillä. Pelkkään pane miseen pohjautuva suhde on pelkkä seksisuhde.

Vierailija
46/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatan, toimii mulle. Kyllä sen yhteensopivuuden näkee ilman että mennään kolmospesälle asti.

Mikä on kolmospesä?

Yhdyntä.

Mitä ovat ykkönen ja kakkospesät?

Vierailija
47/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

housut jalassa pysykäätte kaikki vaan

muu on sopimatonta ja siveetöntä elostelua

😤

Vierailija
48/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävyyteen perustuvat avioliitot kestävät paremmin kuin äkkiä sänkyyn menneillä. Pelkkään pane miseen pohjautuva suhde on pelkkä seksisuhde.

Jos suhteessa on melko pian seksiä, ei se tarkoita että suhde perustuisi pelkästään siihen. Suhteessa voi olla sekä ystävyyttä että seksiä. Ainakin minä koen että fyysinen vetovoima on se asia joka erottaa keskeisimmin parisuhteen muista ihmissuhteista.

Vierailija
49/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kanssa seurustellaan puhumalla todetakseen voiko mennä avioliittoon.

Seurustellaan jos ollaan tositarkoituksella.

Mitä vikaa siinä olisi.

Vierailija
50/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatan, toimii mulle. Kyllä sen yhteensopivuuden näkee ilman että mennään kolmospesälle asti.

Mikä on kolmospesä?

Yhdyntä.

Ykkönen kädestä pitäminen, halailu, jne. kakkonen suutelu ja paljaan pinnan eli paidan alta tms koskeminen.

Vierailija
51/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kolmospesä?

Yhdyntä.

Ykkönen kädestä pitäminen, halailu, jne. kakkonen suutelu ja paljaan pinnan eli paidan alta tms koskeminen.

Opin tänään jotain uutta. :D

Vierailija
52/86 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteessa on melko pian seksiä, ei se tarkoita että suhde perustuisi pelkästään siihen. Suhteessa voi olla sekä ystävyyttä että seksiä. Ainakin minä koen että fyysinen vetovoima on se asia joka erottaa keskeisimmin parisuhteen muista ihmissuhteista.

Se on vain sinun mielipiteesi, mutta mielestäni liiallisella hätiköinnillä pilaat vain oman maineesi. Terveisin harkitseva mies

Vierailija
53/86 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksin suhteen on toiveita ja ei käy keskustelua tai kokeile ennen pitkäaikaista sitoutumista, tulee katkeroituneita pareja. Seksi on yksi, mutta hyvin tärkeä osa-alue parisuhdetta. En todellakaan haluaisi kummankaan kannalta suhdetta, jossa lopulta erilaiset halut johtavat ristiriitoihin ja kaiken muun kauneuden tuhotumiseen. Sitä paitsi seksikin on oppimista, iloisesti. Jos ei tiedä halujaan ja todellisuutta, eivät omat ajatukset merkitse sitå, että kun on avioliiton satamassa, niin ilotulitus ja auvoisuus alkavat. Eli ennen avioliittoa tai muuta merkkipylvästä. Näin sanoi edesmennyt isoäitikin. Kun olisi ollut 1900-luvun alussa vapaammat ajat, niin olisi toiminut toisin.

Vierailija
54/86 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hullu ajatus. Menisin naimisiin ennen ensimmäistäkään seksikertaa. Täysin tyhmä ajatus. Kertakaikkisen tyhmä.

Vierailija
55/86 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä.

Vierailija
56/86 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään olla puutteessa ennen avioliittoa. Autokin koeajetaan ennen ostopäätöstä. Jos ei vastapuoli innostu seksistä niin vaihtoon heti.

Maailman typerintä verrata autoa ja ihmistä keskenään. Ei toinen ihminen ja rakkaus ole mikään kierrätysesine. Ostin auton koeajamatta ja on oikein täydellinen ja sopiva auto, niin tein aviomiehenkin kanssa.

Paljonko aviomies maksoi?

Vierailija
57/86 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain sinun mielipiteesi, mutta miele

Kenen silmissä pilaa oman maineen? Sinunko?

Vierailija
58/86 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkisi autoakaan ilman koeajoa. Vaarana jos ei suorita koeajoa niin saa jonkun hiljaa  makaavan lahnan.

Vierailija
59/86 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten näistäkin vastauksista näkyy, ei tuolla periaatteella hirveästi ole virkaa muuten kuin jos on kyse uskovaisista ihmisistä. Eihän tuolle "seksiä vasta avioliitossa" -toimintatavalle ole merkitystä muille kuin niille, jotka haluavat elää Raamatun mukaan, ei siinä ole "järkeä" muuten, tai vaikea löytää järkeviä perusteluja.

Joskin itse uskovaisena ihmisenä ajattelen, että se Jumalan antama ohjeistus suojelee myös ihmisiä, ei olisi niin paljon irtosuhteita yms. Toki on just sellaisiakin ihmisiä, jotka elävät vain sen yhden kumppanin kanssa ja harrastavat seksiä jo ennen avioliittoa ja tuossa tilanteessa eipä sille miksi pitäisi odottaa papin aameneen ole mitään "järkeviä" perusteluja.

Tähän tietenkin tarvii uskovan ihmisen näkökannan, mutta avioliittoon odottaminen on minusta kaunis, pyhä ja Jumalan tahdon toteuttava periaate. 

Vierailija
60/86 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta luuletko että niillä, jotka odottavat, olisi aina helppo odottaa... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan