Ei seksiä ennen avioliittoa. Mitä mieltä?
Hyvä teoria ja kertoo korkeasta moraalista. Arvostus nousee tällaista periaatetta noudattavaa henkilöä kohtaan.
Kommentit (86)
En tietenkään odottaisi avioliittoon asti.
Jos itse olisin syystä tai toisesta toiminut (joutunut toimimaan) noin, olisi ollut 50/50 mahdollisuus sille, että en olisikaan enää avioliitossa nähnyt vaimoani seksuaalisena kumppanina.
Tunnen itseni sen verran hyvin, että en pystyisi esimerkiksi seurustelemaan pitkäaikaisen kaverin kanssa, päässäni ei ole sellaista kytkintä, jota saisi käännettyä asentoon "eroottinen rakastuminen/seksi" asennosta "ystävä/kaveri". Jos olisin mennyt ystävyys- tai kaverisuhteessa liittoon, se olisi myös pysynyt sellaisena. Eli seksittömänä, paitsi tietysti siis muiden kuin oman kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on oleellinen osa parisuhdetta. Tuossa ostaisi sian säkissä. Valtava murhenäytelmä, jos seksi ei suju yhdessä. En suostuisi.
Tämä.
Sama kuin ostaisi auton josta ei tiedä mitään.
Minulle ei olisi mikään ongelma odottaa avioliittoon. Tämä olisi jopa toivottavaa, sillä se kertoo, että jaamme samat arvot. Minulla on jo yksi aiempi avioton parisuhde takana, niin omaa poikuutta en enää voi vaalia. Tämän takia vaade avioon odottamisesta minun puolesta olisi tekopyhää, kun en uskoonkaan ole yllättäen tullut. Sitoutua kuitenkin haluan ennen vispilänkauppaa. Sitä on koko loppuelämä aikaa yhdessä harjoitella seksiä, niin tämä vertauskuva auton koeajosta kummastuttaa minua. Seksistä voi myös puhua ennen sen harrastamista, niin ei tule yllätyksenä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei olisi mikään ongelma odottaa avioliittoon. Tämä olisi jopa toivottavaa, sillä se kertoo, että jaamme samat arvot. Minulla on jo yksi aiempi avioton parisuhde takana, niin omaa poikuutta en enää voi vaalia. Tämän takia vaade avioon odottamisesta minun puolesta olisi tekopyhää, kun en uskoonkaan ole yllättäen tullut. Sitoutua kuitenkin haluan ennen vispilänkauppaa. Sitä on koko loppuelämä aikaa yhdessä harjoitella seksiä, niin tämä vertauskuva auton koeajosta kummastuttaa minua. Seksistä voi myös puhua ennen sen harrastamista, niin ei tule yllätyksenä mitään.
Silloin kun mies ei halua seksiä ennen avioliittoa on joku koira haudattuna mitä ei halua paljastaa. On se sitten pieni muna, seisokkiongelma, kaappihomo tai pillun nuolemattomuus, mutta joku se on ihan varmasti. Muut miehet haluaa seksiä rakkaansa kanssa heti kun vain on mahdollisuus. Miksi odottaa avioon jos tietää muutenkin jo liiton olevan pysyvä. Jos ei tiedä, ei kannata mennä avioonkaan.
Naisena varoisin miehiä, jotka eivät halua seksiä ennen aviota. Tämä ihan miehenä sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mies ei halua seksiä ennen avioliittoa on joku koira haudattuna mitä ei halua paljastaa. On se sitten pieni muna, seisokkiongelma, kaappihomo tai pillun nuolemattomuus, mutta joku se on ihan varmasti. Muut miehet haluaa seksiä rakkaansa kanssa heti kun vain on mahdollisuus. Miksi odot
Harras kristitty = koira haudattuna? Onpas taas outo kommentti.
Ristiriitaista. Tätä ohjetta noudattavat ihmiset kohottavat seksin jalustalle, mutta kuitenkin suhtautuvat siihen väheksyen. Seksi on niin tärheää, että sitä on sitouduttava harrastamaan rakkauden tai halun kohteen kanssa koko loppuelämä, vaikka sitä ei ole tehty yhdessä vielä kertaakaan! Sitoudutaan siis sellaiseen, mitä ei vielä tiedä, ja sitten kun tietää, on myöhäistä. Kuin pelaisi venäläistä rulettia. Ja sitten jos seksi yhdessä ei toimikaan, alkaa seksin väheksyntä. Selitellään, kuinka seksi ei ole tärkeintä parisuhteessa ja koko asia voidaan haudata kaikessa hiljaisuudessa.
Pohjimmiltaan herää kysymys, miksi? Miksi yhdessä ei saisi nauttia, jos molemmat sitä haluavat? Miksi juuri yhdyntä on se raja?
Seksi on intiimien suhteiden kulmakivi (useimmille), mutta niin päin, että kun se toimii, suhde muuttuu intiimiksi. Jos se ei toimi, suhde ei muutu intiimiksi muunlaisesta sitoutumisesta huolimatta.
Ei missään nimessä. En osta autoakaan koeajamatta. Aika ikävä olisi sitten erota nopeasti, koska seksihalut ei mene yhteen.
Olen sitä mieltä, että kaikki saavat olla harrastamatta seksiä jos eivät halua, joten tuossa toimintatavassa ei ole mitään vikaa.
Itse en lykkäisi seksiä avioliittoon asti enkä myöskään menisi naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, joka ei harrastaisi kanssani seksiä ennen avioliittoa. Koska minä ja he siis olemme täysin yhteensopimattomia, niin heidän päätöksensä olla harrastamatta seksiä ennen avioliittoa ei vaikuta minuun mitenkään eikä minun päätökseni heihin.
Meillä vaimo ei säästellyt ihan avioliittoon asti, mutta oli ilmeisesti jo varma avioonkin menosta, kun pyysi opetusta asiassa minulta. No, opetinhan minä ja helppoahan se oli kun oli halukas opetettava.
"Kertoo korkeasta moraalista". Kertoo lähinnä menneen maailman tavasta suhtautua seksuaalisuuteen. Ei olisi minua varten sellainen ihminen, vaikka koen olevani erittäin korkeamoraalinen.
Aika usein se seksi nimenomaan loppuu siihen avioliittoon.
Vaimoni on kertonut minulle jälkeenpäin, että niihin aikoihin kun tapasimme, hänellä oli tällainen ajatus että kyllä siinä vuosi varmaan menee yhdessä elokuvissa käyden ja rajuimmillaan ehkä kädestä kiinni pitäen. No, kuinkas ollakaan, kolmen viikon sisällä paneskeltiin. Ja on paneskeltu kohta 30 vuotta siitä eteenpäinkin.
Jos siinä vuosi olisi kestänyt, niin luulenpa ettemme olisi toinen toisillemme kovin hyvä pari ollutkaan.
Kaikkihan sen jo nykyään tietää, ettei nykyään ns.parisuhteissa sillä seksillä ole enää mitään oleellista osaa kun ei lapsia enää tehdä. Kaikki tuollainen valittaminen ja parku että seksi-sitä&seksi-tätä on ihan turhaa. Ei se todellakaan ole edes kenellekkään ns.parisuhteissa mikään 'valtava murhenäytelmä se seksi' vaikka sitä ei olisi edes ikinä keksitty! Tärkeintä on kun saa olla yhdessä kun sitä se parhaimmillaan on ns.parisuhteissa nykysin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan sen jo nykyään tietää, ettei nykyään ns.parisuhteissa sillä seksillä ole enää mitään oleellista osaa kun ei lapsia enää tehdä. Kaikki tuollainen valittaminen ja parku että seksi-sitä&seksi-tätä on ihan turhaa. Ei se todellakaan ole edes kenellekkään ns.parisuhteissa mikään 'valtava murhenäytelmä se seksi' vaikka sitä ei olisi edes ikinä keksitty! Tärkeintä on kun saa olla yhdessä kun sitä se parhaimmillaan on ns.parisuhteissa nykysin.
Nykysuhteista en tiedä mutta itselle ollut aina murhenäytelmä jos en olisi saanut edes kerran viikossa pillua. Onneksi olen.
Jokainen tekee kuten itse haluaa, mutta ei ole mun juttu. Kyllä seksiä pitää olla melko nopeasti parisuhteessa. Ei sikaa säkissä kiitos.
N44
Seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon ja myös vain silloin kun haluaa lapsia, herra rankaisee muuten, herra katsoo paheksuvasti jos seksiä on muussa tapauksessa.
N26 neljän ihanan lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon ja myös vain silloin kun haluaa lapsia, herra rankaisee muuten, herra katsoo paheksuvasti jos seksiä on muussa tapauksessa.
N26 neljän ihanan lapsen äiti
Joku työtön drop-out provoilja taas kiertelee ympäri seksipalstan vanhoja ketjuja trollaamassa, sen mitä Pirkka-kaljan härsimiseltä ehtii.
Meillä tuleva vaimo kieltäytyi seksistä ennen avioliittoa. Uskonto oli syy. No, hääyönä näin sitten vaimoni alasti ensimmäisen kerran.
Kristinusko ei kyllä ole seksikielteinen todellakaan. Raamatussa tulee esille, että se on Jumalan lahja ja hyvin kaunis asia, jos sitä ei pilaa synnillä. Esimerkiksi Laulujen laulu vanhassa Testamentissa on lähes pelkkää erotiikan ylistystä ja ilotulitusta