Lapsiperheet, muistattehan, että..
Kun matkustatte kesällä ympäri Suomea, ja yövytte hotellessa olette kaikista ei-toivotuimpia asiakkaita. "Onjäks tääl lapselle leikkinurkkausta?" "Miks ravintolan listalla ei oo meidän Petteri lempiruokia?" Miks toi lisävuode on noin huono?" Lapsiperheet ovat aina asenteella minäminäminäMINÄ. Tänään eräs äiti pyysi hankkimaan leluja lapselleen huoneeseen, kun omat olivat jääneet kotiin.
PS. Kerroshoito inhoaa teitä eniten, olette kuulemma hyvin sottaista porukkaa.
t. Erään hotellin respa
Kommentit (29)
Ihanaa yleistystä :) Ettet olisi väärällä alalla?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:43"]Mulle on ihan sama, mitä jonkun hotellin respa tai kerroshoitaja musta ajattelee.
[/quote]
Niin minullekin.
t. Respa
Eipä ole mara -ala kovn hyvässä vedossa tällä hetkellä, joten jos työpaikkasi meinaat pitää, niin pidäpä vaan turpasi kiinni asiakkaista. Sinä nöyristelet tiskin takana, kun asiakas on oikeassa. Vaihda alaa, jos ei miellytä.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:45"]Eipä ole mara -ala kovn hyvässä vedossa tällä hetkellä, joten jos työpaikkasi meinaat pitää, niin pidäpä vaan turpasi kiinni asiakkaista. Sinä nöyristelet tiskin takana, kun asiakas on oikeassa. Vaihda alaa, jos ei miellytä.
[/quote]
Olen opiskelija, joten respassa olo on vain väliaikaista.
t. Respa
Minäkin inhoan lapsiperheitä asiakkaina, tosin en työskentele hotellissa.
Jaaha, kukahan sen sun palkanki maksaa?
Hotelliasiakkaat taitaa olla kaikki mimäminäminä asenteella, majoitustahan jokainen siellä ITSELLEEN tarvii. Joku kysyy sitten leikkinurkkausta, toinen saunaa ja kolmas punttisalia.
Lol kaikki syyttää respaa siitä että ei tykkää lapsiperheistä. Pitäisköhän niiden lapsiperheiden miettiä vaativatko vähän liikaa tai naurettavia juttuja :D itse olen kaupassa töissä ja kyllä osaa jotkut olla tyhmiä vanhempia. Vaikka kuulut lapsiperheeseen niin maalaisjärkeä saa käyttää. Et ole jumala!
Aika hyvä provo! Harmi kun en itse keksinyt... No nyt popcornit kouraan ja seuraamaan kuinka av-ämmät ottaa lämpöjä!
Joo ja lapsiperhe ei yleensä kuluta mitään ravintolassa vaan omia eväitä syödään huoneessa. Pariskunta tuo rahaa hotellille, syövät ravintolassa, käyttävät hotellin palveluja esim, vuokraavat saunan, juovat alkoholia mahdollisesti ja jälleen tuottavat.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:59"]
Lol kaikki syyttää respaa siitä että ei tykkää lapsiperheistä. Pitäisköhän niiden lapsiperheiden miettiä vaativatko vähän liikaa tai naurettavia juttuja :D itse olen kaupassa töissä ja kyllä osaa jotkut olla tyhmiä vanhempia. Vaikka kuulut lapsiperheeseen niin maalaisjärkeä saa käyttää. Et ole jumala!
[/quote]
Sä taidat olla tuon "et ole jumala" -lausahduksen perusteella se yksi tyyppi, joka käyttää kaikki mahdolliset tilaisuudet valittaa lapsiperheistä.
Miksi mun muuten pitäisi jonkun toisen perheen edesottamusten perusteella jotenkin hävetä sitä, että olen lapsiperheellinen? En käsitä.
Minä ainakin käyttäydyn lapsiperheasiakkaana täysin samoin kuin vaikka sinkku- tai pariskunta-asiakkaana. Syöttötuoli on lisävaruste jonka haen ravintolassa ja se mahdollisesti joudutaan pyyhkimään jälkeemme. Niin ja servettejä saattaa kulua enemmän. Muuten siivotaan jälkemme. Ja hotellihuoneessa lisävuoteet muksuille, mutta niistähän yleensä maksetaan ekstraa. En siis tiedä kuinka eri lailla minun pitäisi lapsiperheenä käyttäytyä!!??
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 16:43"]Mulle on ihan sama, mitä jonkun hotellin respa tai kerroshoitaja musta ajattelee.
[/quote]
Tämä varmaankin selittää lapsiperheiden tavattoman huonon käytöksen. Normaali ihminen kyllä välittää muista ja koettaa olla aiheuttamatta tousille haittaa. Olen kyllä huomannut vanhempien olevan tavattoman narsistisia ja itsekeskeisiä lapsettomiin pariakuntiin verrattuna. Olen siis horeca-alalla.
Monet hotellit muuten kesäaikaan panostaa juuri lapsiperheisiin kun bisnespuoli hiljenee, ihan vaan by the way. Tehdään ne leikkinurkkaukset ja perhehuoneet valmiiksi.
Ai jaa...näin entisenä vuokramökkien siivoojana en kyllä nyt muista yhtään lapsiperhettä, jonka jäljiltä yrjöä olisi ollut joka paikassa ja paikkoja rikottu. Että aika vähällä on teidän hotellin siivoojat päässeet, jos lasten aiheuttama sotku on karmeinta mitä he voivat kuvitella.
Varo vaan ap ettei työantajasi huomaa asennettasi, saattaapi tulla lähtö tai ei ainakaan kunnon suosituksia!
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 17:04"]
[/quote]
Tämä varmaankin selittää lapsiperheiden tavattoman huonon käytöksen. Normaali ihminen kyllä välittää muista ja koettaa olla aiheuttamatta tousille haittaa. Olen kyllä huomannut vanhempien olevan tavattoman narsistisia ja itsekeskeisiä lapsettomiin pariakuntiin verrattuna. Olen siis horeca-alalla.
[/quote]
Ei, vaan se, että tullaan julistamaan kaikkien lapsiperheiden olevan karseita saa aikaan sen reaktion, että eipä kiinnosta paljon narinaa kuunnella. Jos joiltakuilta puuttuu käytöstavat, se ei tarkoita sitä, että kaikilta puuttuisi.
Ja toisaalta myös niin päin, että aikuisten ihmisten pitää myös osata ottaa huomioon se, ettei lapselta voi vaatia samanlaista käytöstä kuin aikuisilta. Lapsettomat usein kuvittelee, että on kasvatuksen puutetta, jos vanhempi ei saa lastaan alistettua tahtoonsa sillä sekunnilla, kun käsky käy. Oikeasti sillä lapsellakin on oma tahto, ja pitää ollakin. Toki monessa tilanteessa olisi helpompaa, ettei sitä olisi, mutta kun ne lapset eivät ole koko elämänsä ajan lapsia, vaan kasvavat aikuisiksi, ja jos se tahto on lapsena lannistettu, se ei oikein takaa tasapainoista aikuisuutta. Esim. uhmaikäisen kanssa on toimittava sillä tavalla, että ensin yritetään hyvällä. On pakko sietää ainakin jonkin verran sen lapsen vitkuttelua, koska vanhemman "napakka toiminta" aiheuttaa hyvin todennäköisesti huutoraivarin. Paras skenaario on siis se, että lapsi saadaan huijattua tekemään joku asia ikään kuin omasta tahdostaan.
Joo, lapsettomat parit ovat kaikki pyhimyksiä, kerrassaan ihania ihmisiä, jotka ansaitsevat kaikki kunniamerkit. Me täällä vauvapalstalla jo tiedämmekin tämän. Ehkä sinun kannattaisi hakeutua alalle, jolla pääsisit työskentelemään vain heidän kanssaan?
[/quote]
[/quote]
Kysytkö sä aina pariskunnan tavatessasi, että kait te olette lapsettomia? Ettet vaan vahingossakaan erehdy pitämään lapsettomina sellaista pariskuntaa, jolla on vaan lapset sillä kertaa hoidossa?
Tän palstan velat kyllä jaksaa aina vaan naurattaa yhtä paljon.
Minä ainakin käyttäydyn lapsiperheasiakkaana täysin samoin kuin vaikka sinkku- tai pariskunta-asiakkaana. Syöttötuoli on lisävaruste jonka haen ravintolassa ja se mahdollisesti joudutaan pyyhkimään jälkeemme. Niin ja servettejä saattaa kulua enemmän. Muuten siivotaan jälkemme. Ja hotellihuoneessa lisävuoteet muksuille, mutta niistähän yleensä maksetaan ekstraa. En siis tiedä kuinka eri lailla minun pitäisi lapsiperheenä käyttäytyä!!??
[/quote] Niin, miten? Ap varmaan osaa vastata tähän...
Mulle on ihan sama, mitä jonkun hotellin respa tai kerroshoitaja musta ajattelee.