Mies vaatii minulta takaisin rahaa, joka kulunut hänen minulle antamiinsa lahjoihin
Lyhyt alustus eli olen ihan järkyttävässä parisuhteessa. Suhteen alusta lähtien eli n. vuosi sitten kaikki oli vähän liiankin hyvin mutta heti vuoden 2020 loppukesästä mies alkoi saada mustasukkaisuuskohtauksia mm. työkavereistani. Olen ollut 100-prosenttisen uskollinen eli miehen syytöksille ei missään vaiheessa ole ollut perusteita enkä ole esim. koskaan ollut miehen puhelimella tavoittamattomissa. Teen vaativaa asiantuntijatyötä, en käytä alkoholia ja elämäni on ollut ennen tätä miestä kaikin puolin ”normaalia”.
Mies on halunnut ostaa minulle kalliita koruja, joita en ole koskaan pyytänyt enkä edes vihjaillut sellaisia haluavani. Toisin kuin miehellä, minulla ei ole halua pröystäillä menestykselläni. Nyt kun seurustelun päättymisestä on ollut puhetta, miehelle ei riitä korujen palautus vaan hän haluaa saada takaisin rahasumman, joka korujen ostamiseen on uutena kulunut. Olen ihan jätkyttynyt koska itselleni ei kuuna päivänä tulisi mieleen käyttäytyä samoin. Millaisia ajatuksia teissä herättää se, että esim. 12 000 € maksaneen korun jälleenmyyntiarvo on (miehen mukaan) n. 5000 € ja siksi mies vaatii minulta loppusummaa 7000 € takaisin?
Kommentit (45)
Vai että 12 000 euron koruja. Juuuuuust joo 🥴
tämänkin palstan naiset nielee? olette kyllä täydellisiä kehitysvammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit korut vastaan, jos et kerran niitä edes halunnut? Kyllähän tuon pystyy arvaamaan, että jos joku lyhyen tuntemisen jälkeen alkaa ostella kalliita lahjoja, niin taustalla on ajatus taloudellisesta painostuksesta. Huonoitsetuntoinen mies yrittää ostaa naisen käyttöönsä.
Aavistelin kyllä mutta sain korut viimeisimmän kuukauden aikana, jonka aikana myös eron mahdollisuudesta on avoimesti puhuttu. Ihan oikeasti olen halunnut uskoa (naivisti, myönnän) mahdollisuuteen siitä, että homma sittenkin toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Taitavat korut olla vain rihkamaa ja mies rahastamassa tuhansia euroja "arvokoruista". Ei kannata olla liian sinisilmäinen.
Tiedän, mistä ostettu ja miten vakuutettu. Suomen mittakaavassa joo arvokkaita mutta yleisesti ottaen koulutetun ja hyväosaisten väestön keskuudessa eivät ihmeellisen arvokkaita.
Ap
Miksi olet sitä mieltä, että verojen maksaminen ei kuulu kaikille?