Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro millainen on mielestäsi hyvä parisuhde ja onko sinulla sellainen?

Vierailija
20.06.2021 |

Olen hiljattain eronnut nelikymppinen. Oma pitkä suhteeni oli viimeiset 10 vuotta huono, voin todeta sen suoraan.
Nyt kun mietin millaisen uuden suhteen haluaisin, kuulostaa se jo omiin korviinikin ehkä utopistiselta tämän ikäisille. Mitä olette mieltä?
Haluaisin että voisimme viettää rennosti aikaa kaksisteen esim mökillä saunoen, laittaa ruokaa yhdessä, katsella leffoja ja futista. Käydä kävelyillä käsi kädessä. Kutsua ystäväpariskunnan syömään. Harrastaa seksiä pari kertaa viikossa. Jutella kaikista arkisista asioista. Haaveilla tulevaisuuden jutuista yhdessä.

Odotanko liikoja?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tärkeänä pidätte yhteisiä ystäviä kimppanin kanssa?

Pidän tärkeänä, että pidämme samankaltaisten ihmisten seurasta. Se minkälaisten ihmisten seuraan hakeutuu kertoo paljon henkilön arvoista. Kertoo aika paljon ihmisestä ovatko ystävät kännääviä ja riitaa haastavia öykkäreitä vai vannoutuneita luontoharrastajia.

Vierailija
22/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag älskar dig ❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole yhtäkään yhteistä ystävää.

Tästä huolimatta tai tästä johtuen olemme olleet kimpassa yli 20v

Vierailija
24/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän tärkeänä, että pidämme samankaltaisten ihmisten seurasta. Se minkälaisten ihmisten seuraan hakeutuu kertoo paljon henkilön arvoista. Kertoo aika paljon ihmisestä ovatko ystävät kännääviä ja riitaa haastavia öykkäreitä vai vannoutuneita luontoharrastajia.

Ai.

Minä pystyn kyllä olemaan ystävä myös kännäävän öykkärin kanssa, vaikken itse sellainen olekaan.

Mielestäni tämä, että ihminen luokittelee toiset lokeroihin, "olen ystävä vain omanlaisteni kanssa" kertoo ihmisestä vielä enemmän...

Vierailija
25/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et odota liikoja, pikemminkin olet tyytynyt aivan liian vähään ja aivan liian pitkän aikaa. Huonoon suhteen jääminen on estänyt sinua löytämästä hyvää suhdetta. Tällä kierroksella älä tyydy kumppaniin, joka ei täytä toiveitasi.

Ihanaa, että parisuhteeseen suhtaudutaan kuin urakehitykseen.

Seuravaan pestin tulee aina olla parempi, hienompi ja isommalla palkalla.

Jos suhde olisi ollut hyvä, se ei olisi päättynyt. Aivan luonnollista haluta, että uudessa suhteessa asiat ovat paremmin. Ei samaa virhettä kannata toistaa uudelleen.

Vierailija
26/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Minä pystyn kyllä olemaan ystävä myös kännäävän öykkärin kanssa, vaikken itse sellainen olekaan.

Mielestäni tämä, että ihminen luokittelee toiset lokeroihin, "olen ystävä vain omanlaisteni kanssa" kertoo ihmisestä vielä enemmän...

Miksi ihmeessä haluat viettää aikaa riitaahaastavan öykkärin seurassa? Kyllä minulla on paljonkin erilaisia ystäviä, mutta kyllä vedän rajan siihen, että ystäväpiirissäni ei ole esim. väkivaltaisia, rikollisia, pettureita, ihmisiä jotka kiusaavat toisia ihmisiä jne. 

Vierailija
27/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä parisuhde perustuu toisen kunnioittamiselle. Siinä ei yritetä väkisin muuttaa toista ja lyödä päätä samaan seinään tuhannetta kertaa. Vuorovaikutus ei ole tasoa uhkailu, lahjonta, kiristys, vaan pyritään aidosti kuuntelemaan toista ja hänen kokemuksensa.

Hyvä parisuhde vaatii joustamista, vapautta ja luottamusta. Rakkauden teot, valinnat ja priorisoinnit arjessa ovat tärkeämpiä kuin joku "onnen tunne".

Oma avioliittoni täyttää kohta 20 vuotta ja pikkulapsiarki haastoi sitä, kuten se usein tekee. Pariterapia ja avioliittoleiri olivat hyviä itsereflektion paikkoja ja niistä sai työkaluja toimivampaan suhteeseen.

Yksi koskettavimmista ja käänteentekevistä hetkistä oli se, kun itse olin jo luopua toivosta yhteiselomme suhteen, mutta puoliso oli se vahva, joka sanoi, että "yhdessä me selvitään tästä". Hän oli oikeassa.

Hyvässä parisuhteessa kumpikin voi olla oma itsensä, ja se mahdollistaa kummankin kasvun ihmisenä (ei pelkästään fyysisesti :)

Vierailija
28/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä!

Vierailija
29/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai semmottii tänään....

Vierailija
30/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan juuri kans tuollaista parisuhdetta, missä myös tuetaan toista mikäli toisella on ongelmia. Arjen romantiikkaa ja pieniä kosketuksia ja toisen päivittäistä huomioimista hetkessä, koska vaan haluaa näyttää hänelle miten ihana hän on. Paljon läheisyyttä ja tärkein; toisen 100% kunnioittaminen. Ei ilkeilyä, vit-tuilua tai minkäänlaista solvaamista.

Vierailija
31/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai semmottii tänään....

Mikä oli tämän kirjoituksen tarkoitus ja kenelle se on osoitettu!

Vierailija
32/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vahingossa huutomerkki kysymysmerkin sijaan.

Vierailija
33/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä parisuhde on sellainen, jossa on yhdessä kaksi toisilleen sopivaa, ja toisiaan kunnioittavaa ihmistä.

Minulla on sellainen parisuhde ollut jo yli 20 vuotta.

Ei se katso ikää. Pitää olla lähinnä hyvää tuuria, että kaksi toisilleen sopivaa ihmistä kohtaavat sopivassa tilanteessa, ja kummallakin on sellainen elämäntilanne, että parisuhteen muodostaminen on mahdollista.

Vierailija
34/34 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minulla kovin tärkeää. Mutta se on tärkeää, että kumppani on minulle myös ystävä, ja olen itse kumppanilleni myös ystävä.