Kerro millainen on mielestäsi hyvä parisuhde ja onko sinulla sellainen?
Olen hiljattain eronnut nelikymppinen. Oma pitkä suhteeni oli viimeiset 10 vuotta huono, voin todeta sen suoraan.
Nyt kun mietin millaisen uuden suhteen haluaisin, kuulostaa se jo omiin korviinikin ehkä utopistiselta tämän ikäisille. Mitä olette mieltä?
Haluaisin että voisimme viettää rennosti aikaa kaksisteen esim mökillä saunoen, laittaa ruokaa yhdessä, katsella leffoja ja futista. Käydä kävelyillä käsi kädessä. Kutsua ystäväpariskunnan syömään. Harrastaa seksiä pari kertaa viikossa. Jutella kaikista arkisista asioista. Haaveilla tulevaisuuden jutuista yhdessä.
Odotanko liikoja?
Kommentit (34)
Meillä on ollut tullaista jo yli 20 vuotta, joten ei se mikään mahdottomuus ole. Epäilen, että moni valitsee kumppaninsa väärien kriteerien perusteella.
Meillä todella pitkä suhde. Aikanaan oli tietyt kipuilut myös meidän suhteessa, kuten varmasti kaikilla on. Vuosia vuosia on ollut huippu ihanaa ja me teemme asioita yhdessä, mutta myös omia harrastuksia on. Mutta meillä on huumoria, läheisyyttä, suudelmia ja rakkautta joka päivä. Me teemme paljon yhdessä juttuja kotona ja katsotaan matseja yhdessä. Syödään hyvin, saunotaan ja nautitaan elämästä. Seksi toimii, kun molemmat kerrotaan toiveita ja nautitaan. Elämä on ihanaa ja suhde toimii. Voit varmasti löytää hyvän suhteen. Tsemppiä.
Ap. Uskon, että voit tuollaise suhteen löytää. Itselläni on tuollainen. On ollut 20vuoden matkan varrella karikotkin, mutta ei onneksi mitään vakavaa. Niistä keskusteltiin, tultiin vähän toisiamme vastaan ja se vahvisti.
Tällä en tietenkään tarkoita, että tämä olisi aina mahdollista ja toisinaan ero on paras ratkaisu.
Meillä on hyvä ja onnellinen parisuhde, ollut jo vuosikymmeniä. Meillä on kivaa yhdessä, nautitaan samanlaisista asioista ja meillä on samanlaiset arvot. Ollaan vähän seikkailunhaluisia ja heittäydytään empimättä uusiin haasteisiin. Mukava elämä emmekä jaksa riidellä pikkuasioista, ja kun tarkemmin ajattelee, kaikki asiat ovat pikkuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn 🤮
Ainakin on tärkeätä, että kumppani on henkisesti kypsä.
Meillä on suhdetta takana toistakymmentä vuotta ja eskari-ikäinen lapsi. Aika rennosti mennään. Tänä aamua mies laitteli aamiaiset kaikille ja lähtivät lapsen kanssa shoppailemaan, minä siivoan. Jutellaan kaikesta maailmassa ja tuetaan toisiamme kun tukea tarvitaan. Reissaillaan ja harrastetaan, jaetaan arkea. Vasta eronnut on vielä vereslihalla, mutta pelko pois, hyvän suhteen löytää kunhan ei hädissään tyydy ensimmäiseen, mitä vastaan tulee, etenkään jos se ei heti natsaa.
Samat elämän tavoitteet ja arvot
Saa olla oma itsensä ja kaikesta voi keskustella avoimesti
Kumppani auttaa sinua kasvamaan ihmisenä
Erimielisyydet hoidetaan keskustelemalla, ei huutamista, ei nimittelyä
Viihdytään toisen seurassa, syviä keskusteluja
Kumppani pitää sanansa ja on rehellinen ja luotettava
Leikkimielisyys
Seksuaalinen yhteensopivuus
Toisen huomioon ottaminen, isoista asioista päätetään yhdessä
Osoitetaan hellyyttä ja rakkautta
Meidän suhde parani kertalaakista kun kumppani lopetti yrityksensä muuttaa minua.
Minä juon viinaa, käyn vieraissa, tappelen ja välillä en vastaa puhelimeen.
Olen myös koulutettu, tienaan runsaasti, pidän läheisistäni huolen ja olen lapsilleni läsnä. Omat tötöilyni hoidan omalla ajalla, eli kun olen perheen kanssa, olen aidosti mukana.
Vähän niinkuin karalahti, varmasti upea puoliso, kunhan hänelle antaa oman tilansa toteuttaa myös karkeaa puolta luonteestaan, sen sijaan että yrittäisi muuttaa häntä rippikoulupojaksi.
Minäkin olen äsken eronnut nelikymppinen, eikä kyllä ole ikinä ollut kuvailemaasi suhdetta. Ei se paljolta kuulosta, mutta taitaa olla sittenkin paljon pyydetty.
Nuo on sinun haaveita ja kuitenkin päädyt samanlaiseen suhteeseen, mitä edellinen oli.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen äsken eronnut nelikymppinen, eikä kyllä ole ikinä ollut kuvailemaasi suhdetta. Ei se paljolta kuulosta, mutta taitaa olla sittenkin paljon pyydetty.
Tuo on vaan se vuorenhuippu vaatimuksille miehestä. Lisäksi on niitä oletusvaatimuksia, jotka mies tulee tietenkin täyttää, mutta niitä ei tuoda esille.
Et odota liikoja, pikemminkin olet tyytynyt aivan liian vähään ja aivan liian pitkän aikaa. Huonoon suhteen jääminen on estänyt sinua löytämästä hyvää suhdetta. Tällä kierroksella älä tyydy kumppaniin, joka ei täytä toiveitasi.
Vierailija kirjoitti:
Et odota liikoja, pikemminkin olet tyytynyt aivan liian vähään ja aivan liian pitkän aikaa. Huonoon suhteen jääminen on estänyt sinua löytämästä hyvää suhdetta. Tällä kierroksella älä tyydy kumppaniin, joka ei täytä toiveitasi.
Ja mieti niitä ominaisuuksia, mitä oikeasti sinulle merkitsee. Kaikkea kun ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että parisuhteeseen suhtaudutaan kuin urakehitykseen.
Seuravaan pestin tulee aina olla parempi, hienompi ja isommalla palkalla.
Olen kuullut naisen suusta tämän, että "Naiset hakevat suhteeseen parannellun version exästään" Eli pitää täyttää ne exän saappaat ja vielä ne exän huonot puolet olla käännettynä hyviksi.
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että parisuhteeseen suhtaudutaan kuin urakehitykseen.
Seuravaan pestin tulee aina olla parempi, hienompi ja isommalla palkalla.
Niin, no mitä järkeä on hypätä yhdestä huonosta suhteesta toiseen huonoon suhteeseen...
Kuinka tärkeänä pidätte yhteisiä ystäviä kimppanin kanssa?
Jesas unta provio😢