Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko intin käymisestä ollut hyötyä työelämässä naisille?

Vierailija
20.06.2021 |

Onko esim. upseeri- , johtajakoulutuksesta apua työllistymiseen?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on käynyt intin, siitä voi päätellä että henkilöllä on jonkin verran sinnikkyyttä ja vitutuksensietokykyä. Ehkä myös velvollisuudentuntoa.

Eipä siinä muuta.

On se aika omituista että tuolla Keski-Euroopassa on tullut törmättyä kollegoihin joilla on nuo ominaisuudet eikä militäärikokemuksista tietoakaan.

Eikä ole. Mutta jos heillä olisi armeijakokemusta sinun ei tarvitsisi tutustua heihin sen enempää tietääkseen heillä olevan nämä ominaisuudet.

Vierailija
22/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen ammattisotilas suositteli 3kk pakollista intti aikaa kaikille 18v josta sitten asepalveluun ne joilla pyssy pysyy kädessä.

Mitä enemmän sitä miettii sen järkevältä se tuntuu. Meille tytöille tekisi myös hyvää oppia ottamaan huomioon muitakin ja pärjäämään oikeasti tiimitilanteissa jonka lisäksi isänmaan puolustus, mitä me voidaan tehdä jos oikea tilanne tulisi.

Juu ja autokoulunopettajat suosittelevat lisää pakollista liikennekasvatusta kaikille ja ruotsinopettajat ruotsin aloitusta aiemmin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen ammattisotilas suositteli 3kk pakollista intti aikaa kaikille 18v josta sitten asepalveluun ne joilla pyssy pysyy kädessä.

Mitä enemmän sitä miettii sen järkevältä se tuntuu. Meille tytöille tekisi myös hyvää oppia ottamaan huomioon muitakin ja pärjäämään oikeasti tiimitilanteissa jonka lisäksi isänmaan puolustus, mitä me voidaan tehdä jos oikea tilanne tulisi.

Juu ja autokoulunopettajat suosittelevat lisää pakollista liikennekasvatusta kaikille ja ruotsinopettajat ruotsin aloitusta aiemmin jne.

Eli tytöillä ei saisi olla pitkää pinnaa? Tai edes pinnankasvatuskoulutuksenehdotusta ei saisi ehdottaa?

Vierailija
24/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tytöillä ei saisi olla pitkää pinnaa? Tai edes pinnankasvatuskoulutuksenehdotusta ei saisi ehdottaa?

Ei kukaan tyttöjä/naisia ole estämässä menemästä palvelukseen. Armeijan käyneitä tuntevana olen hyvin skeptinen koulutuksen vaikutuksesta tiimissä toimimiseen ja pitkäpinnaisuuteen.

Vierailija
25/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intti avaa monia ovia työelämässä myös naisille. Haastattelussa se wanhan liiton patu tekee yhteistyötä aivan eri malliin, kun on näyttää sotilaspassi.

m39

Vierailija
26/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkintämieskoulutuksesta oli hyötyä yksityisellä sektorilla sosiaali-ja terveysalalla. Pääsi henkilökunnan kouluttajaksi sekä esimiehen sijaistajaksi

Vierailija
27/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan armeija työnantajana aikas uusi alue naisille. Luulisin, että puolustusvoimat tarvii monenlaisia asiantuntijoita, ei ainoastaan pyssyn kanssa heilumisen opettajia.

Vierailija
28/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on käynyt intin, siitä voi päätellä että henkilöllä on jonkin verran sinnikkyyttä ja vitutuksensietokykyä. Ehkä myös velvollisuudentuntoa.

Eipä siinä muuta.

On se aika omituista että tuolla Keski-Euroopassa on tullut törmättyä kollegoihin joilla on nuo ominaisuudet eikä militäärikokemuksista tietoakaan.

Eikä ole. Mutta jos heillä olisi armeijakokemusta sinun ei tarvitsisi tutustua heihin sen enempää tietääkseen heillä olevan nämä ominaisuudet.

...niinnoh, tuli asuttua 1.5 vuotta Münchenissä. Eiköhän siinä tullut nähtyä kollegoita myös huonoina hetkinä duunissa, kummasti saivat tilanteet maaliinsa vaikka ei ollut hajuakaan militääristä.

Tällä hetkellä harkitsen antavani yhdelle kollegalleni varoituksen duunissa ainaisesta valittamisesta ja aloitekyvyttönyydestä. Luulisi nyt reservin vänrikin (aivan kuin minua kiinnostaisi...) osaavan hoitaa hommansa ihan itsenäisti, kuten muutkin. Ja minä en häntä palkannut, hänet siirrettiin sakkiini mitään minulta kysymättä - olisi jäänyt väliin meinaan minun haastattelemana.

Vierailija
29/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intti avaa monia ovia työelämässä myös naisille. Haastattelussa se wanhan liiton patu tekee yhteistyötä aivan eri malliin, kun on näyttää sotilaspassi.

m39

Niin, ja varsinkin jos löytyy se yksi natsa kauluksesta. Nohevaa, sanoo patu!

Vierailija
30/39 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen pari, korkeasti koulutettuja ja hyvin palkattuja armeijan leivissä. Ovat asiantuntija tehtävissä. Huumorintajuisia, kivoja nuoria naisia.

Vierailija
31/39 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan miehet luultavasti yrittävät aliarvioida naisten intinkäyntiä ja sen tuomia hyötyjä. Kyllä työnantajana arvostan rohkeaa vastuunottoa ja sopeutumista monenlaiseen työympäristöön. Jos nainen on vielä ollut perheenäiti ja tottunut handlaamaan monia kriisitilanteita, niin vielä parempi.

Vierailija
32/39 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstan miehet luultavasti yrittävät aliarvioida naisten intinkäyntiä ja sen tuomia hyötyjä. Kyllä työnantajana arvostan rohkeaa vastuunottoa ja sopeutumista monenlaiseen työympäristöön. Jos nainen on vielä ollut perheenäiti ja tottunut handlaamaan monia kriisitilanteita, niin vielä parempi.

No en voi sille mitään, että kaikki tuntemani intin käyneet naiset ovat suorittavissa hommissa

Vierailija
33/39 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hyötyä, on sanottu suoraan työhaastatteluissa, että kertoo pelkästään positiivista ihmisestä. Olen itse johtavassa asemassa it-alalla ja kaikki alaiseni ovat miehiä. Hyvin tullaan toimeen.

t.Rva res vänrikki

Vierailija
34/39 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käyneillä naisilla on kysyntää rauhanturvatehtävissä.  Palkkojen voisi sanoa olevan ns. kohdallaan niissä hommissa. Sairaanhoitajalla peruspalkka 5000€ ja siihen päivärahat päälle.

Vierailija
35/39 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin työnantajasta. Itse olen kollegoideni kanssa rekrynnyt sekä miehiä että naisia, eikä ainakaan meidän (suuressa) firmassa anneta armeijan suorittamiselle mitään sen kummempaa arvoa. Harva edes mainitsee cv:ssä asiaa, emmekä sitä koskaan omaehtoisesti ole kysyneet.

Itse olen reservin yliluutnantti, enkä koe armeijan johtajakoulutuksesta olleen juurikaan hyötyä. Ehkä pikemminkin päinvastoin, koska armeijan autoritäärisyys ei toimi nykypäivän työkulttuurissa.

Vierailija
36/39 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 5 naista, jotka kävivät intin. Kaikki lvat sairaanhoitajia. 4/5 myös "sekos" intin jälkeen. Pahoja mielenterveysongelmia.

3 yhä sairaanhoitajana, en tiedä líttyykö kntti tähän mitenkään.

Vierailija
37/39 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin työnantajasta. Itse olen kollegoideni kanssa rekrynnyt sekä miehiä että naisia, eikä ainakaan meidän (suuressa) firmassa anneta armeijan suorittamiselle mitään sen kummempaa arvoa. Harva edes mainitsee cv:ssä asiaa, emmekä sitä koskaan omaehtoisesti ole kysyneet.

Itse olen reservin yliluutnantti, enkä koe armeijan johtajakoulutuksesta olleen juurikaan hyötyä. Ehkä pikemminkin päinvastoin, koska armeijan autoritäärisyys ei toimi nykypäivän työkulttuurissa.

Meillä työnantaja joutuu varautumaan myös kriisitilanteisiin ja tällöin on hyvä tietää työntekijöiden varusmiespalveluksesta. 

Vierailija
38/39 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikissa asioissa nähdään pelkkä hyöty? Jos joku asia tuottaa iloa, eikö se jo riitä? Käy intin tai on käymättä. Monimuotoisuus pitäisi olla jo normaali. 

En kysy keneltäkään tutulta tai sukulaiselta ovatko he menestyneet elämässä. Minulle tärkeintä on se kuinka he kohtelevat muita. 

Vierailija
39/39 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole ainakaan ollut. Nykyisin en sitä edes mainitse missään yhteydessä. 

Muistan kyllä että sitä aikoinaan markkinoitiin sillä että siitä on suuri hyöty työelämässä ja intin käyneet naiset työllistyvät helposti. No varmaan joillekin voinutkin olla mutta itselläni ainakin vaikuttanut eniten ihan muut koulutukset ja työkokemus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan