Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS toimittajan tarkoitushakuinen dissaava juttu mökkeilystä: “ Välillä vihreää puskee niin vimmalla, että nurmikko täytyy ajaa työnnettävällä leikkurilla kahdesti viikossa.“

Vierailija
20.06.2021 |

https://www.hs.fi/koti/art-2000008017780.html

Ai että kaks kertaa viikossa pitää nurmi ajaa? Heh

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat tekevät kyselyn tilastollisesti edustavalle otokselle ja kertovat, mikä on virhemarginaali. HS kumoaa tuloksen haastattelemalla mieleistään henkilöä. :D

Vierailija
22/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ahdistaa koko mökkeily. En ole siitä koskaan tykännyt. Pelottavaa - kaikensortin hiipparit pelottaa.

Ei kiitos. Mutta tästähän raivo repeää.

Ehkä joku miljoonahuvila jossain meren rannalla olisi Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää sitten uutisoitiin, että mökkeily on kasvattanut valtavasti suosiotaan ja se on alkanut jo ennen koronaa. Pitäähän Hesarin yrittää kiistää tutkimustulos, jos se ei miellytä.

Ei tuo buumi kauaa kestä.

Kun ihmiset pääsevät kohta reissaamaan niin mökkejä tulee pilvinpimein myyntiin. Enkä aio ostaa.

Ei kukaan osta mökkiä koronan takia, vaikka se saattoi olla viimeinen asia, joka ostopäätökseen tarvittiin. Mutta mikäs siinä, tutkijat ei tiedä mitään, toimittaja ja av-mamma vetää mutulla paremmin kuin tutkijat työssään. Juu.

Vierailija
24/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kotona pihan hoitoon viikkotasolla 10-30h aikaa (ja rakastan joka hetkeä), mökillä pyöreät 0. Ihan on oma valinta. 

Meillä menee tuon verran aikaa pihan hoitoon vuodessa.

Eli oletettavasti pihan laitossa on onnistuttu, jos tuo on tavoitekin. Hyvä piha ei ole riesa. Minä vain olen puutarhahullu ja erityisen hurahtanut viherrakentamiseen....

Vierailija
25/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustulokset eivät kelpaa viheriäisille, jos ne eivät sovi omaan ideologiaan. :D

Vierailija
26/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut eivät ymmärrä sitä, että mökkeily ei kiinnosta ihmisiä jos on muutakin tekemistä. Mitä hemmettiä siellä mökillä oikein edes tekee? Ei ihmiset halua viettää vapaa aikaansa paikkoja korjaten, nurmikkoa ajellen ja puita pilkkoen.

Vierailija
27/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että koko juttu on toimittajan keksimä, koska hasstateltavan nimeä ei ole vaan muutettu nimi.

Vierailija
28/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut eivät ymmärrä sitä, että mökkeily ei kiinnosta ihmisiä jos on muutakin tekemistä. Mitä hemmettiä siellä mökillä oikein edes tekee? Ei ihmiset halua viettää vapaa aikaansa paikkoja korjaten, nurmikkoa ajellen ja puita pilkkoen.

Hyötyliikuntaa! Ei tartte maksaa kuntosalista kun kiviä nostelee ja laioi multaa.

Vierailija
29/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kiinnostavan. Mökkikauppa ylikuumentunut.

Itse ostin juuri oikeaan aikaan mökin 3 vuotta sitten.

Nyt olen kesällä 3vk itse mökillä, loppuaika mökki vuokralla. Saan tuloja 1300 euroa/vko eli kesässä 3kk aikana yli 15 000 euroa.

Vierailija
30/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että nuoret löysivät mökkeilyn eivätkä lennä saastuttavilla lentokoneilla ulkomaille.

Vierailija
31/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mitä mökillä tehdään?

Katsotaan netflixiä, luetaan, grillataan. Makoillaan riippukeinussa lintuhen laulaessa.

Säälittää cityvihreet jotka kokoontuvat puistojen nurmille lössiin vilteilleen kesäkuumilla. Ei mitään tksityisyyttä.

Itse pulahdan nakuna rannasta uimaan.

Sinnemäki joutuu menemään ratikoilla ja busseilla uimaan.

Vierailija
32/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan virkistävää lukea välillä näinkin. Meillä on mökki, ja vaikka se on kiva ja ihana, on siinä kyllä huonotkin puolensa. Mm se, että paikkojen pitäminen kunnossa vie yllättävän paljon rahaa.

Mökkibuumi on ollut nyt kova, ja ihan hyvä minusta, että yliromantisoitua myyttiä hieman myös murretaan.

Vierailija
33/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä muistuttaa mökkihulluille, että ihmiset eivät halua työleiriä riesakseen, vaan käyttävät rahansa mielummin johonkin kivaan.

Itse löysin mökiltä sielunrauhan.

Vierailija
34/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[tuote=Vierailija]Pari päivää sitten uutisoitiin, että mökkeily on kasvattanut valtavasti suosiotaan ja se on alkanut jo ennen koronaa. Pitäähän Hesarin yrittää kiistää tutkimustulos, jos se ei miellytä.

Ei tuo buumi kauaa kestä.

Kun ihmiset pääsevät kohta reissaamaan niin mökkejä tulee pilvinpimein myyntiin. Enkä aio ostaa.

Enpä tiedä. Itse uskon että koronasta jää pysyviä muutoksia. Etätyö löi itsensä läpi ja se todettiin toimivaksi. Tilaa ja pihaa kotona alettiin jälleen arvostamaan. Huomattiin että matkustelu ja palvelut eivät olekaan niin tarpeellisia.

Vierailija
35/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein nurtsin tilalle niityn, niin eipä tarvitse nurtsia ajella. Nyt niityllä kukkii eri aikoihin erilaisia niittykukkia, on kaunis vaikka itse sanonkin. ja se perhosten nmäärä!

Vierailija
36/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä muistuttaa mökkihulluille, että ihmiset eivät halua työleiriä riesakseen, vaan käyttävät rahansa mielummin johonkin kivaan.

Omaisuudesta joutuu aina kantamaan vastuun. Vuokralla asuvan ei tarvitse tätä miettiä.

Toisaalta ekologinen elämäntapa on myös sitä, että kivan sijaan käyttää rahansa kunnostamiseen: ei ole pakko ostaa uusia huonekaluja, vanhat voi korjata. Sama vaatteiden kanssa. Jos haluaa elää niin, että seuraavilla sukupolvilla on maapallo käytössään, niin kannattaa opetella huolehtimaan tavaroistaan ja ympäristöstään.

Vierailija
37/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyötyliikuntaa! Ei tartte maksaa kuntosalista kun kiviä nostelee ja laioi multaa.

Kuntosalilla voi käydä murto-osalla siitä hinnasta mitä mökkiin menee. Järkyttävän kallis rahareikä.

Vierailija
38/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä elon kapinallisetkin retkeilevät vain Helsingissä Mannerheimintiellä. Ei rupia luonto liikaa pelottamaan.

Vierailija
39/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että nuoret löysivät mökkeilyn eivätkä lennä saastuttavilla lentokoneilla ulkomaille.

Lentolomailuhan pitäisi kieltää kokonaan, jo pelkästään ympäristösyistä.

Lomailu mökillä jättää koko lomabudjetin kotimaan kulutukseen ja tukee Suomen taloutta.

Vierailija
40/60 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mitä mökillä tehdään?

Katsotaan netflixiä, luetaan, grillataan. Makoillaan riippukeinussa lintuhen laulaessa.

Säälittää cityvihreet jotka kokoontuvat puistojen nurmille lössiin vilteilleen kesäkuumilla. Ei mitään tksityisyyttä.

Itse pulahdan nakuna rannasta uimaan.

Sinnemäki joutuu menemään ratikoilla ja busseilla uimaan.

Mä voin tehdä noita kaikkea täällä Helsingissä ja vielä kavereiden kanssa. Ei me tarvita sun sääliä. Sääli itseäsi siitä, että sun elämä on noin tylsää.