Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat ei tee lastensa kanssa mitään

Vierailija
20.06.2021 |

On olemassa vanhempia, jotka eivät harrasta lastensa kanssa, eivät pelaa, ei ole mökkiä jonne mennä, ei koskaan ulkomailla, ei laskettelua pohjoisessa. Kuitenkin vaatteet on puhtaat ja ruoka tulee pöytään sekä kotona on siistiä. Riittääkö se?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nuo vanhemmat ovat oikeasti läsnä lapsilleen? Se on tärkeämpää kuin suuna päänä siellä täällä poukkoilu.

Vierailija
2/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan, läksyissä autetaan, jos kysyy apua, koulupäivästä ei kysellä. Kotiintuloajat on ja tiedetään missä kaverit asuu, mutta ei enempää. Kotitöihin on opetettu ja lapsilla on hyvät käytöstavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tee mitään? Mikä on "mitään"? Eiköhän tuokin kohta ole lastensuojeluilmoituksen paikka, jos ei käydä hiihtolomalla laskettelemassa Alpeilla ja kesällä purjehtimassa?

Vierailija
4/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Alpit ole pohjoisessa. :D

Vierailija
5/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juurikaan, läksyissä autetaan, jos kysyy apua, koulupäivästä ei kysellä. Kotiintuloajat on ja tiedetään missä kaverit asuu, mutta ei enempää. Kotitöihin on opetettu ja lapsilla on hyvät käytöstavat.

Olet siis itse vanhempi, joka vastasit näin?

Miksi ette kysele koulupäivästä? Mistä te juttelette?

Vierailija
6/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Alpit ole pohjoisessa. :D

No tunturit sitten, mutta sama perusidea ja hintatasokin on melkein samaa luokkaa.

Vierailija
7/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhempi, mutta en näiden lasten.

Vierailija
8/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis itse vanhempi, joka vastasit näin?

Miksi ette kysele koulupäivästä? Mistä te juttelette?

Kuulostaa joltain lähipiirin ihmiseltä tai sitten vanhempi itse kirjoittaa. Tosin yleensä nämä aloitukset on tehty jonkun puolitutun syyllistäminen mielessä.

Vierailija
9/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun alkaa tekemään. Muutoksessa auttaa naamakirjan jäädyttäminen.

Vierailija
10/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan normaalia toimintaa ainakin vielä 30 vuotta sitten. En tiedä missä vaiheessa vanhemmuus on muuttunut ohjelmatoimistoksi.

Vierailija
11/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät noin tarkkaan heidän tekemisensä ja jopa sen, että koulupäivästä ei kyseltäisi? Entäpä, jos he siellä kotona kysyvätkin koulupäivästä sittenkin?

Mun lapsuudessani kävin pari kertaa koko lapsuuteni aikana mökillä ja kerran ulkomailla lentokoneella. Tosin se oli 80-90-lukua ja silloin riitti ihan normaali, tavallinen elämä. Nykyään on korkeammat standardit vissiin.

Taidat tässä lasua miettiä? Yleensä nämä aloitukset on tehty sitä silmälläpitäen.

Vierailija
12/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan normaalia toimintaa ainakin vielä 30 vuotta sitten. En tiedä missä vaiheessa vanhemmuus on muuttunut ohjelmatoimistoksi.

Lapset huomaavat jossaim vaiheessa, että toisilla kavereilla tehdään kaikkea kivaa, reissataan ja harrastetaan, kun itse huomaa että ei osaa lasketella eikä ole koskaan ollut lentokoneessa tai risteilyllä.

Vierailija
13/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni varmaan tulemme olemaan näitä vanhempia, jotka eivät koskaan tee "mitään" lastensa kanssa. Meillä ei ole mökkiä, mutta asutaan okt:ssa vesistön läheisyydessä, ei käydä laskettelemassa kun ei osata. Ulkomailla ei käydä, koska pelkäämme molemmat lentämistä, mutta tuleva lapsi kyllä pääsee reissuun miehen siskon kanssa.

Itse emme siis tule tekemään lapsen kanssa "mitään", jos normaalia elämistä ei sellaiseksi lasketa, kuten vaikkapa marjastusta ja kalastusta.

Vierailija
14/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät noin tarkkaan heidän tekemisensä ja jopa sen, että koulupäivästä ei kyseltäisi? Entäpä, jos he siellä kotona kysyvätkin koulupäivästä sittenkin?

Mun lapsuudessani kävin pari kertaa koko lapsuuteni aikana mökillä ja kerran ulkomailla lentokoneella. Tosin se oli 80-90-lukua ja silloin riitti ihan normaali, tavallinen elämä. Nykyään on korkeammat standardit vissiin.

Taidat tässä lasua miettiä? Yleensä nämä aloitukset on tehty sitä silmälläpitäen.

En mieti lasua. Nämä lapset ovat jo aikuisia nykypäivänä. Kysymys muotoiltu tahallisesti niin että nykypäivän meno tulee otettua huomioon vastauksissa ilman että vertailua tulee aikaisempiin vuosikymmeniin, mutta tulihan sitä. Ap.

Vierailija
15/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mieti lasua. Nämä lapset ovat jo aikuisia nykypäivänä. Kysymys muotoiltu tahallisesti niin että nykypäivän meno tulee otettua huomioon vastauksissa ilman että vertailua tulee aikaisempiin vuosikymmeniin, mutta tulihan sitä. Ap.

Sinulla taitaa olla "hieman" liikaa luppoaikaa, kun tuollaisia provoja jaksat vääntää?

Vierailija
16/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni varmaan tulemme olemaan näitä vanhempia, jotka eivät koskaan tee "mitään" lastensa kanssa. Meillä ei ole mökkiä, mutta asutaan okt:ssa vesistön läheisyydessä, ei käydä laskettelemassa kun ei osata. Ulkomailla ei käydä, koska pelkäämme molemmat lentämistä, mutta tuleva lapsi kyllä pääsee reissuun miehen siskon kanssa.

Itse emme siis tule tekemään lapsen kanssa "mitään", jos normaalia elämistä ei sellaiseksi lasketa, kuten vaikkapa marjastusta ja kalastusta.

Marjastusta ei ollut, kun ei vanhempia kiinnostanut. Kalastamaan pääsi.

Vierailija
17/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla taitaa olla "hieman" liikaa luppoaikaa, kun tuollaisia provoja jaksat vääntää?

Ei oo provo, mutta välillä surullinen asiasta. Ap.

Vierailija
18/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laskettelureissut, kesämökit ja ulkomaanmatkat ole mikään normi.

Vierailija
19/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan omilta ja varmaan aika monen ikäiseni vanhemmilta. Ei minun kanssani koskaan tehty mitään. Ei ollut mökkiä, ei mummoloita, ei käyty ulkomailla, lasketellut en ole koskaan, harrastuksiin menin pyörällä. Ihan mukava ja täyspäinen ihminen minusta tuli.

Vierailija
20/48 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan omilta ja varmaan aika monen ikäiseni vanhemmilta. Ei minun kanssani koskaan tehty mitään. Ei ollut mökkiä, ei mummoloita, ei käyty ulkomailla, lasketellut en ole koskaan, harrastuksiin menin pyörällä. Ihan mukava ja täyspäinen ihminen minusta tuli.

Minkä ikäinen olet? Itse olen viisikymppinen ja kyllä minun kanssani kaikki tuo tehtiin. Tosin ei lasketeltu, murtomaahiihdettiin.