Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä nuori nainen, tässä se, miksi vanhempana naisena katson sinua kun olet pienissä bikineissä (liittyy ylen juttuun aiheesta)

Vierailija
20.06.2021 |

Ylellä on juttu bikineistä, jotka peittävät pyllyn vain osittain. Tekstissä kuvataan sitä, miten nuorten naisten hartioilla on menneisyydessä ollut koko yhteisön maine ja naisten pukeutumista on arvioitu ja arvostelu milloin mistäkin syystä.

Jutussa lukee mm. näin: "Joskus vanhemmat naiset ovat katsoneet, että mitä tuolla on päällä, mutta suoraan ei ole arvosteltu, Tervamaa kertoo."

Jos minä, keski-ikäinen nainen katson nuorempaa naista, pohdin yleensä ihan muuta kuin tuomitsevia ajatuksia, kuten jutussa oli vihjattu. Saatan pohtia, ovatko uikkarit millään mittarilla miellyttävät päällä (inhoan stringejä). Ehkä mietin sitä, että toivottavasti nuori nainen ei kohtaa ällöttävää käytöstä miehiltä, kuten valitettavasti usein käy. Saatan miettiä, että onpa kiva kuosi. Tai vaikka ihailla nuoren naisen upeita hiuksia. Ja mietin myös sitä, miten nuoria naisia aina syytetään jostain. Sama toki jatkuu vanhempana. Liian vähän/paljon vaatteita. Väärä tyyli. Oletpa rupsahtanut. Kyllä nyt on meikattu ihan överisti ja varmaan naamaakin leikelty. Jne. Ei se lopu koskaan, valitettavasti.

Jne. Tuntemani keski-ikäiset eivät ole nuoria naisia vastaan, vaan myötätuntoisia. On suuri huijaus, että naiset olisivat toistensa vihollisia ja kadehtisivat 24/7 365. Osa varmasti tekee niin, mutta se on todella vain pieni osa.

https://yle.fi/uutiset/3-11989497

Kommentit (338)

Vierailija
101/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

te tuijotatte siksi, että koska sieltä häpyhuuli valahtaa ulos

Vierailija
102/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tästäkin osapuolet eivät voi puhua ihan niinkuin asiat ovat. Lue hitaasti niin oivallat. Joo, 49 v naisena musta olisi helvetin kiva, että näyttäisin samalta kuin nuoret naiset. Joo, se on ihan paska puhetta että mä 20 v istun tässä rannalla kiristävä epämukava naru perseessä ja pikku nännilaput tissien päällä jotka lipsahtaa paikoiltaan jos liikahdan jostain muusta syystä kuin esitelläkseni kaunista vartaloani. Mitä pahaa on myöntää tosiasiat? Ei, musta on kiva olla vanha akka ja ei, en mä halua miehiä kiihottaa, kun alasti olen uimarannalla.

Tätä ei miehet ymmärrä. Luulevat että 40-50+ naiset kadehtivat itseään esitteleviä teinejä. Ei ei. Se miesten miellyttäminen ei enää ole ykkösprioriteetti elämässä. Aikansa kutakin. Itse en kyllä nuorena ja hyvännäköisenäkään tykännyt olla kuolaamisen kohteena. Siksi en viihtynyt naru p e r s e e s s ä silloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseriittoinen ämmä sinä ainakin olet.

Vierailija
104/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kerrot, kuinka katsot vanhempia naisia arvostellen (onpa rupsahtanut, onpa väärän näköinen) ja sitten, kuinka on suuri valhe, että naiset ovat toistensa vihollisia? Ehkä et ole nuoren naisen vihollinen, mutta ikäisesi ilmeisesti.

Opettele lukemaan.

Vierailija
105/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseriittoinen ämmä sinä ainakin olet.

Sinä? Täällä kirjoittelee kymmeniä eri ihmisiä. Ottaako koville että joku ei ole riippuvainen teidän äijien mielipiteistä.

Vierailija
106/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että toit tämän esille. Itse katson, että kiva kun nuoret uskaltaa pukea mitä haluaa. Itse olin todella ujo nuori ja koska olin myös nätti, niin oli ahdistelijoitakin. Joskus mietin myös, että voi näitä nuoria naisia jotka haluaa esitellä kroppaansa ikätovereilleen ja saa kaupan päälle ällöttäviä rasvaisia papparaisia huutelemaan. Jne.

Hyvä nuoret naiset, että uskallatte olla. Jos keski-ikäisenä naisena katson niin vain hyvällä. Harvemmin tulee kuitenkaan tuijoteltua.

Vierailija
107/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ketjun lukee mahdollisimman moni nuori nainen. :)

108/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen miksi vanhojen kurppien 50+ on ihan pakko pukeutua paljastavasti. Löysä ryppyinen iho on todella yök ja yhtä rumaa kuin lihavuus. Ette ole enää teini-ikäisiä joten pitäkää vaatteet päällä.

Turhaa höpistä että henkinen ikänne on 20 v, kun sokeakin näkee että mummeleita olette eikä tilanne siitä muutu. Eikä ne miehet teidän peräänne kuolaa, vaikka niin luulette. Ne NAURAVAT teille.

Ei lyhyt hamekaan tai shortsit ole oikein fiksu valinta silloin kun jalkanne ovat suonikohjuiset kuin pakanamaan kartta. Olkaa kotonanne vaikka alasti mutta julkiselle paikalle ei puolinakuna ikääntyneenä tulla.

Veikkaan, että lyhyiden hameiden yms. taustalla on helteet, ei se, että luullaan jonkun katsovan. Monet vanhemmat naiset eivät yksinkertaisesti välitä mitä muut ajattelevat.

Vierailija
109/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana miehenä taas mietin miten vapaata elämä oli nuorena. Ei ollut rahaa paljoa muttei juuri huoliakaan.

Vierailija
110/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4064 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen miksi vanhojen kurppien 50+ on ihan pakko pukeutua paljastavasti. Löysä ryppyinen iho on todella yök ja yhtä rumaa kuin lihavuus. Ette ole enää teini-ikäisiä joten pitäkää vaatteet päällä.

Turhaa höpistä että henkinen ikänne on 20 v, kun sokeakin näkee että mummeleita olette eikä tilanne siitä muutu. Eikä ne miehet teidän peräänne kuolaa, vaikka niin luulette. Ne NAURAVAT teille.

Ei lyhyt hamekaan tai shortsit ole oikein fiksu valinta silloin kun jalkanne ovat suonikohjuiset kuin pakanamaan kartta. Olkaa kotonanne vaikka alasti mutta julkiselle paikalle ei puolinakuna ikääntyneenä tulla.

Veikkaan, että lyhyiden hameiden yms. taustalla on helteet, ei se, että luullaan jonkun katsovan. Monet vanhemmat naiset eivät yksinkertaisesti välitä mitä muut ajattelevat.

Ehkä myös ajattelu ettei ketään enää kiinnosta katsoa joten ihan sama.

Vierailija
111/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten talvella eräällä naistensalilla yksi keski-ikäinen nainen seurasi haukan katseella kun joku nuori nainen tuli treenirintsikoiden ja leggingsien kanssa urheilemaan? Kateutta varmaan, koska naisten sali.

Ai miksi? Noh, itse olen katsonut nuoria naisia salilla esim siksi, että katson, millaisilla painoilla hän mitäkin liikettä tekee, millaisilla sarjoilla ja millaisella tekniikalla. Saatan myös katsoa, miten joku tietty laite toimii tai mistä hän löysi tankoon jousilukot ja minne ne jätetään liikkeiden jälkeen. Ja olenpa saattanut joskus katsoa, että vau, tuollapa on hyvän näköiset lihakset, miten kaukana oma treenini on hänen treenistään, tekeekö esim erilaisia kyykkyjä enemmän kuin minä. 

Vierailija
112/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin et mikä haloo näistä persbikineistä on tullu kun ainakin mulla siis normaali alaosa menee persvakoon koko ajan enkä jaksa edes kaivella sitä sieltä, niin mitä väliä jos se malli valmiiksi menee vakoon?

Oma asiansa on nää navan yläpuolelle menevät alaosat jotka tekee kaikkien reisistä kolme kertaa paksummat ja tekee lyhyistä ihmisistä tosi... hupaisan näköisiä.

Vierailija
113/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensäkkään tuijottele toisia ihmisiä oli heillä päällään mitä tahansa. Miksi pitäisi? Jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa. Jos joskus sivusilmällä satun huomaamaan että jollain ihmisellä on päällän jotain mielestäni upeaa silloin saatan vilkaista. Keskittykää ihmiset ihan omaan elämäänne ja omiin vaateisiinne ja jättäkää muut rauhaan. On täysin järjetöntä näin 2000-luvulla puhua siitä mitä jollakin ihmisellä saa olla päällä tai ei. Luulisi että ihmiset olisivat jo sivistyneempiä. Varsinkin nämä ihmiset jotka paasaavat siitä että nainen pukeutumisellaan saa syyttää itseään jos saa iljettävää huomiota ovat täysin käsittämättömiä ja suorastaan sanottuna typeriä.

Vierailija
114/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vain se kateus nousee pinnalle vanhoilla naisilla, jos mies katselee niitä nuoria naisia… AP elää valheessa.

Miksi olisin kateellinen asiasta, mikä meille kaikille ihmisille on tasa-arvoista?

Aikamme olemme vuorollamme nuoria ja ikäännymme jokainen joka tapauksessa.

Kenelläkään ei se nuoruus kestä sen kauempaa kuin toisilla, aina syntyy ja kasvaa uusia tulevia nuoria naisia, joita sitten kukin vuorollaan on paheksumassa kateellisena?

115/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten talvella eräällä naistensalilla yksi keski-ikäinen nainen seurasi haukan katseella kun joku nuori nainen tuli treenirintsikoiden ja leggingsien kanssa urheilemaan? Kateutta varmaan, koska naisten sali.

Jos ei ollut ihan hetero ja pohdiskeli, onko mitään mahiksia ja onko tyttö hetero.

Vierailija
116/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin komppaan aapeetä. En tuijota, etenkään vihaisesti tai kateuttani. Jos katson, syy voi olla mikä tahansa. Tai vain ajatuksiini pysähtynyt.

Ollaan me "kurpatkin" oltu nuoria ja kiinteitä. Rajoja kokeilimme ottamalla julkisella rannalla aurinkoa ilman yläosaa pienenpienissä narutangoissa jo 80-luvun alussa. Mua ei yhtään haittaa jos jonkun peppu vilkkuu 2020-luvulla. Itsekin pidän stringejä, mutta en bikinihousuissa.

Vaikka palstan valittajamiehet muuta uskottelevat, en ole kateellisen muorille naisille. En kaipaa nuoruutta, elo on seesteisempää nyt. Miesten katseita ja huomiota en enää jaksaisi, ja kyllä sitä vieläkin saan vaikka olen 50+.

Media vääristää montaa asiaa, mm. kauneuskäsitystä ja naisten reaalimaailmaa. Ei kaikki, nuoretkaan naiset halua koko ajan olla kauniimpi seksikkäämpi tai haluttavampi. Omine persoonallisine virheinemme joudumme kaikki lopulta hyväksymään itsemme. Kauneuden tavoittelu on loputon suo nykyisin, et voi koskaan pärjätä siinä, edes nuorena.

Säälin nuoria naisia, meillä vanhoilla oli helpompaa kun ei ollutnykyisen kaltaista mediaa.

Vierailija
117/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi? Noh, itse olen katsonut nuoria naisia salilla esim siksi, että katson, millaisilla painoilla hän mitäkin liikettä tekee, millaisilla sarjoilla ja millaisella tekniikalla. Saatan myös katsoa, miten joku tietty laite toimii tai mistä hän löysi tankoon jousilukot ja minne ne jätetään liikkeiden jälkeen. Ja olenpa saattanut joskus katsoa, että vau, tuollapa on hyvän näköiset lihakset, miten kaukana oma treenini on hänen treenistään, tekeekö esim erilaisia kyykkyjä enemmän kuin minä. 

Ei. Tapahtui Forever-salilla itä-Helsingissä. Tämä vanhempi nainen istui siinä oleskelutilassa lukien lehteä, kunnes simpsakka nuori nainen tuli sovarista salitilaan. Nainen lopetti lehden lukemisen ja seurasi tympääntyneen näköisenä tätä nuorta naista, oletan ihan että niiden treeniliivien takia jotka vielä korosti rintoja. Nauratti..

Vierailija
118/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi naisvaltaisilla työpaikoilla on kiusaamista ja kiusaajina yleensä vanhempi nainen. Kiusaavat nuorta sijaista, herkkää/kilttiä, you name it. Aivan varmasti on myös kateutta näissäkin katseissa.

Vierailija
119/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vain se kateus nousee pinnalle vanhoilla naisilla, jos mies katselee niitä nuoria naisia… AP elää valheessa.

Varmaan tuntuu miehenä kauhean ikävältä, että jossain kohtaa naisia lakkaa kiinnostamasta, mitä miehet heistä ajattelevat. Sitä moni on kuvannut menopaussin parhaaksi puoleksi. 

Se vapaus!

Enkä väitä, että kaikki miehet ajattelisivat näin, mutta tämä kyseinen ilmeisesti kyllä. 

Joillekin miehille on tärkeää, että naiset ovat riippuvaisia miesten huomiosta. 

Jos en tunne seksuaalista vetoa naiseen, minulle on varsin yhdentekevää mitä kyseinen nainen minusta ajattelee.

Terveisin,

Mies

Vierailija
120/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi naisvaltaisilla työpaikoilla on kiusaamista ja kiusaajina yleensä vanhempi nainen. Kiusaavat nuorta sijaista, herkkää/kilttiä, you name it. Aivan varmasti on myös kateutta näissäkin katseissa.

Tuo on totta että naisvaltaisilla työpaikoilla ilmenee joskus aika hurjaakin kiusaamista. Pahimmillaan tuollaiset paikat voi olla aikamoisia käärmeenpesiä.

En osaa varmasti sanoa mikä tuota kiusaamista aiheuttaa, mutta kateus voisi hyvinkin olla yksi syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän