Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä nuori nainen, tässä se, miksi vanhempana naisena katson sinua kun olet pienissä bikineissä (liittyy ylen juttuun aiheesta)

Vierailija
20.06.2021 |

Ylellä on juttu bikineistä, jotka peittävät pyllyn vain osittain. Tekstissä kuvataan sitä, miten nuorten naisten hartioilla on menneisyydessä ollut koko yhteisön maine ja naisten pukeutumista on arvioitu ja arvostelu milloin mistäkin syystä.

Jutussa lukee mm. näin: "Joskus vanhemmat naiset ovat katsoneet, että mitä tuolla on päällä, mutta suoraan ei ole arvosteltu, Tervamaa kertoo."

Jos minä, keski-ikäinen nainen katson nuorempaa naista, pohdin yleensä ihan muuta kuin tuomitsevia ajatuksia, kuten jutussa oli vihjattu. Saatan pohtia, ovatko uikkarit millään mittarilla miellyttävät päällä (inhoan stringejä). Ehkä mietin sitä, että toivottavasti nuori nainen ei kohtaa ällöttävää käytöstä miehiltä, kuten valitettavasti usein käy. Saatan miettiä, että onpa kiva kuosi. Tai vaikka ihailla nuoren naisen upeita hiuksia. Ja mietin myös sitä, miten nuoria naisia aina syytetään jostain. Sama toki jatkuu vanhempana. Liian vähän/paljon vaatteita. Väärä tyyli. Oletpa rupsahtanut. Kyllä nyt on meikattu ihan överisti ja varmaan naamaakin leikelty. Jne. Ei se lopu koskaan, valitettavasti.

Jne. Tuntemani keski-ikäiset eivät ole nuoria naisia vastaan, vaan myötätuntoisia. On suuri huijaus, että naiset olisivat toistensa vihollisia ja kadehtisivat 24/7 365. Osa varmasti tekee niin, mutta se on todella vain pieni osa.

https://yle.fi/uutiset/3-11989497

Kommentit (338)

Vierailija
81/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiva kuulla! On totta, että eri-ikäisillä naisilla pitäisi olla parempi yhteys keskenään. On paljon mitä vanhemmat naiset voivat opettaa nuorille ja nuorilla naisilla voi olla myös tarjottavaa vanhemmille naisille. On miesten etu, että naisille uskotellaan muiden naisten olevan vihollisia ja että ylisukupolvinen ja muukin naisten välinen yhteys katkeaa.

N23

Vierailija
82/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kulttuuriamme omituisena ja kaksinaismoralistisena tavalla, jota en osaa ihan sanoittaa. Minusta esim tämä Ylen juttu on outo. Eikö ole ihan selvää, että nainen pukee hyvin niukat bikinit nimenomaan seksikkyyden takia? Käytännöllisyys ja tarkoituksenmukaisuus ei voi olla syynä, peittävä uimapuku toimii ihan hyvin. Tämä asia ei koske pelkästään uima-asuja, vaan ylipäänsä kaikkea pukeutumista ja joskus toimintaakin.

Ja ei siinä mitään! Totta kai saa olla seksikäs! Mutta sitten se seksikkyys, joka nyt kuitenkin on julkisessa tilassa luonteeltaan ja olemukseltaan viestintää muille, halutaan nykyajattelussa siivota ”itsensä toteuttamiseksi”, johon muilla ei saisi olla mitään reaktioita. Jännite pyritään nykyajattelussa siirtämään muiden vastuulle ja leikitään, että sitä ei ole. Enkä tietenkään tarkoita, että ketään saa vapaasti kouria tms, mutta tässäkin jutussa paheksutaan muiden katseita!

Tämä on tietenkin monitahoinen juttu - yhdessä äärilaidassa on sitten islamistinen naisten sulkeminen pois, koska nainen vastuutetaan kulttuurisesti seksuaalisuudesta, ja miesten ajatuksista ja toiminnasta. Mutta ei tämä länsimainen mallikaan ihan terveeltä tunnu. Viestit ovat hyvin ristiriitaisia.

Eivät välttämättä halua pelkästään olla seksikkäitä vaan myös yleisesti ottaen näyttää hyvältä, muoti on nyt tuollainen tällä hetkellä. Mutta osa varmasti haluaa vain ruskettua myös pakaroista. Se esim. vähentää selluliitin näkymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastelisin itsekin, jos olisi kroppaa. Sitä ei ollut edes teininä, silloin painoin kaikkea 58-84kg väliltä.

Kyllä harmittaa, että en ole koskaan ollut hyvä kroppainen nuori

N36 ja BMI 38

Mistä 6 alapeukkua? :'D

Kyllä kaikki paljastelisi, jos kroppa riittäisi

-sama-

Vierailija
84/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kulttuuriamme omituisena ja kaksinaismoralistisena tavalla, jota en osaa ihan sanoittaa. Minusta esim tämä Ylen juttu on outo. Eikö ole ihan selvää, että nainen pukee hyvin niukat bikinit nimenomaan seksikkyyden takia? Käytännöllisyys ja tarkoituksenmukaisuus ei voi olla syynä, peittävä uimapuku toimii ihan hyvin. Tämä asia ei koske pelkästään uima-asuja, vaan ylipäänsä kaikkea pukeutumista ja joskus toimintaakin.

Ja ei siinä mitään! Totta kai saa olla seksikäs! Mutta sitten se seksikkyys, joka nyt kuitenkin on julkisessa tilassa luonteeltaan ja olemukseltaan viestintää muille, halutaan nykyajattelussa siivota ”itsensä toteuttamiseksi”, johon muilla ei saisi olla mitään reaktioita. Jännite pyritään nykyajattelussa siirtämään muiden vastuulle ja leikitään, että sitä ei ole. Enkä tietenkään tarkoita, että ketään saa vapaasti kouria tms, mutta tässäkin jutussa paheksutaan muiden katseita!

Tämä on tietenkin monitahoinen juttu - yhdessä äärilaidassa on sitten islamistinen naisten sulkeminen pois, koska nainen vastuutetaan kulttuurisesti seksuaalisuudesta, ja miesten ajatuksista ja toiminnasta. Mutta ei tämä länsimainen mallikaan ihan terveeltä tunnu. Viestit ovat hyvin ristiriitaisia.

Teinitytöt voisi nyt tulla vähän pois sieltä oman navan ympäriltä. Minä minä minä saan huomioo. Jaiks iiks kaikki tuijottaa mua. No voi. Älkää lähtekö alastomina kaduille, heti helpottaa👍🏻, jaxuhalit teille.

Vierailija
85/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus!

Vierailija
86/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala nuo stringibikinit näyttävät vastenmielisiltä. Ihan kenen tahansa päällä. En halua joutua näkemään kenenkään paljaita takalistoja julkisella paikalla.

Vierailija
87/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonoa sitä jotkut kyttää muiden bikineitä. Kymmeniä vuosia ovat nuoret hyvärunkoiset naisenalut esitelleet arvokkainta omaisuuttaan.

Kyllä ne sieltä perässä tulevat, keski-ikäisiksi. Nykyään ehkä vielä nopeammin kuin ennenvanhaan.

Niin monta on esim suvussa ja ystäväpiireissä ollut tyttöjä, jotka ovat mallivartaloisia kasvettua täyteen pituuteensa, mutta paino ei ole vielä ehtinyt mukaan kehityksessä, Ei siinä monta vuotta tarvita, että vartalo muuttuu, jollei nyt jokin superurheilija ole.

Vierailija
88/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljastelisin itsekin, jos olisi kroppaa. Sitä ei ollut edes teininä, silloin painoin kaikkea 58-84kg väliltä.

N36 ja BMI 38

-sama-

No enpä tiedä. Olen ihan hyväkroppainen, mutta en silti halua paljastella itseäni julkisesti. Olo on itsevarmempi silloin, kun tunnen itseni tyylikkääksi enkä puolialastomaksi.

Vierailija
89/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nuoruus on ohi!

En todellakaan kadehdi omia lapsianikaan, joilla se kaikki vaivannäkö on vielä edessä.

Enkä kaipaa miesten katseitakaan. Olen onnellinen jos saan elää niin kauan, että näen lapsenlapseni.

Ajatukset muuttuvat vanhemmiten.

No ihmisiä on erilaisia. Itse itkin melkein vuoden, kun täytin 35v. Nyt olen 36v ja helpottaa, kun ajattelen, etten sentään ole 40v.

Ja kyllä, olen kateellinen mun 15v tytölle, kun kahdestaan liikkuessa, ne miesten katseet menee tytölle, ei mulle. Hirveää, ahdistaa ja itkettää oma "Vanhuus "

N36

Vierailija
90/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vain se kateus nousee pinnalle vanhoilla naisilla, jos mies katselee niitä nuoria naisia… AP elää valheessa.

Ymmärräthän, että ne nuoret naiset ovat tyttäriämme, kummityttöjämme, veljen- ja siskontyttäriä jne. Ei kirjaimellisesti mutta samaa ikäluokkaa. Ellet ole 50+ nainen, älä tule kertomaan, mitä me ajattelemme tai tunnemme.

En ole ajatuspoliisi enkä tiedä mitä mieheni ajattelee. Se ei yksinkertaisesti kuulu minulle.

Olisikin itse asiassa mielenkiintoista tietää, minkä ikäinen olet.

Vierailija
91/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tästäkin osapuolet eivät voi puhua ihan niinkuin asiat ovat. Lue hitaasti niin oivallat. Joo, 49 v naisena musta olisi helvetin kiva, että näyttäisin samalta kuin nuoret naiset. Joo, se on ihan paska puhetta että mä 20 v istun tässä rannalla kiristävä epämukava naru perseessä ja pikku nännilaput tissien päällä jotka lipsahtaa paikoiltaan jos liikahdan jostain muusta syystä kuin esitelläkseni kaunista vartaloani. Mitä pahaa on myöntää tosiasiat? Ei, musta on kiva olla vanha akka ja ei, en mä halua miehiä kiihottaa, kun alasti olen uimarannalla.

Vierailija
92/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät välttämättä halua pelkästään olla seksikkäitä vaan myös yleisesti ottaen näyttää hyvältä, muoti on nyt tuollainen tällä hetkellä. Mutta osa varmasti haluaa vain ruskettua myös pakaroista. Se esim. vähentää selluliitin näkymistä.

Niin, muoti nyt vain sattuu olemaan tällaista. Ehkä se on sitä kulttuurin ristiriitaisuutta. Voi olla että yksittäinen nuori tyttö ei ajattele pukeutuvansa ensisijaisesti seksikkäästi pikkubikineissä, mutta siellä muiden ihmisten parissa sitten huomaa, että tilanne ei ole ihan neutraali, eikä tunne oloaan ihan mukavaksi. Ehkä tällaisista tuntemuksista nämäkin artikkelit kumpuavat.

Vierailija
93/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N36 ja BMI 38

-sama-

Vaihda se sana "kroppa" sanaan "koppa".

Vierailija
94/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nelikymppinen nainen ja minulla on 18-vuotias tytär. Olen itsekin ollut sen ikäinen. En todellakaan katso nuorempia naisia halveksien. Sen sijaan mietin, miten kauniita nuoret ovat ja harmittaa, että en itse saman ikäisenä tajunnut omaa kauneutta ollenkaan vaan olin todella tyytymätön ja huonoitsetuntoinen. Nuoria naisia myös ahdistellaan paljon ja ulkonäkövaatimukset ovat edelleen kovat. Oma ulkonäkö ei tietenkään iän ja äidiksi tulon myötä ole ihanteiden kannalta menneet parempaan suuntaan (noh, rinnat kasvoivat), joten harmittaa, että en aiemmin osannut iloita kauneudesta.

Näin! Nyt kun vanhana kattoo kuvia, kun oli 15v - 25v,niin kyllä sitä näytti hyvältä! Ei vain itse tajunnut, eikä ymmärtänyt ottaa hyötyä irti! (rikas mies jne)

Oli huono itsetunto.

N36

Vierailija
95/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin katsoessani että milloinkahan tulee muotiin rinnat paljastava bikinien yläosa.

Lisäksi ihmettelen kuinka joku haluaa limaisten setämiesten huomion pacaroilleen. Itsekin saan +60-v. kultakaulaketju-ukoilta liikaa huomiota tavan uikkarissa.

Vierailija
96/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nuoruus on ohi!

En todellakaan kadehdi omia lapsianikaan, joilla se kaikki vaivannäkö on vielä edessä.

Enkä kaipaa miesten katseitakaan. Olen onnellinen jos saan elää niin kauan, että näen lapsenlapseni.

Ajatukset muuttuvat vanhemmiten.

No ihmisiä on erilaisia. Itse itkin melkein vuoden, kun täytin 35v. Nyt olen 36v ja helpottaa, kun ajattelen, etten sentään ole 40v.

Ja kyllä, olen kateellinen mun 15v tytölle, kun kahdestaan liikkuessa, ne miesten katseet menee tytölle, ei mulle. Hirveää, ahdistaa ja itkettää oma "Vanhuus "

N36

Älä huoli, henkisesti olet selvästikin yhä teinin tasolla!

Vierailija
97/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska metoo.

Naiset haluavat kulkea naruja muistuttavissa bikineissa mutta miesten ei pitäisi asiasta tuntea mitään kuin tasa-arvoa ja seksuaalista nolla-tunnetta. Ikäänkuin ikä tekisi asian hyväksynnän, puolialaston asu on puolialaston oli se vauvalla tai mummolla.

Enemistö naisista kiinnostuu vähemistöstä miehiä on sekin kiva tabu. Suurinta osaa miehistä kiinnostaisi kaikenlaiset naiset, ei se niin nuukaa ole.

Borat oli oikeassa, ruma mieskin saa vetää stringit persvakoon jos siltä tuntuu.

Vierailija
98/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

cowboy kirjoitti:

Borat oli oikeassa, ruma mieskin saa vetää stringit persvakoon jos siltä tuntuu.

😂😂

Vierailija
99/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson peppubikinejä koska ne herättävät huomiota ja näyttävät erilaiselta. Jos muotia jatkuu vielä muutama vuosi, luultavasti paljaisiin perseisiin tottuu, mutta nyt vaikutelma on lähinnä hassu varsinkin jos kroppa ei ole suoranaisessa esittelykunnossa.

Vierailija
100/338 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitten talvella eräällä naistensalilla yksi keski-ikäinen nainen seurasi haukan katseella kun joku nuori nainen tuli treenirintsikoiden ja leggingsien kanssa urheilemaan? Kateutta varmaan, koska naisten sali.