Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei silmälasien hankkimiseen saa mitään taloudellista helpotusta?

Vierailija
19.06.2021 |

Siis muut kuin toimeentulotuella olevat. Elän päivärahalla ja varmaan joudun pulittamaan usean satasen miinuslaseista hajataittoisena. Siis millä rahalla hankin ne nyt? Ei tarvitsisi kuin jotkut ihan halvatkin eikä mitenkään hienot. Enpä tällaista arvannut kun töissä vielä olin...

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on vahvistanut käsitystäni siitä, että yhteiskunnan pitäisi tarjota kaikille näköongelmaisille mahdollisuus ilmaisiin Kela-laseihin. Siis sellaisiin susirumiin hirvityksiin, joista kaikki näkee kilometrien päähän että ne on Kelan maksamat lasit. Jokainen joka tahtoo omiin kasvonpiirteihinsä ja tyyliinsä sopivat kehykset saisi maksaa ne kokonaan itse, mutta ne joille riittää pelkkä näkemisen apuväline ei joutuisi maksamaan senttiäkään.

Nää on just näitä...  Vaikka halvemmalla saisi jotkut muut kuin kelalasit, niin sellaiset pitäisi kuitenkin olla jos on köyhä jotta sinä voisit säälitellä. Eli mieluummin maksaisit 50€ siitä ettei köyhä saa halvempia laseja.

Ei väliä sillä että moni rikas ei joudu koskaan ostamaan itselleen laseja, joten lasien tarpeellisuus ei ole kiinni siitä onko ihmisellä paljon rahaa vai ei.

Miksi luulet, että halvemmalla saisi jotkut muut kuin Kela-lasit? Jos Kela kilpailuttaisi ja keskittäisi silmälasihankintansa kunnolla, halvemmat lasit saisi korkeintaan tilaamalla ne suoraan Kiinasta tai jostain muualta, jossa laadusta ei ole mitään takeita. Ja mistä ihmeestä repäisit sen 50 € tähän mukaan?

Vierailija
102/105 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme itku täällä siitä, että mä omilla rahoillani maksan lapsilleni piilarit, että heidän on mukavampi harrastaa! Ja aikuiset selittää, että ei tartte laseja, vaan pitää harrastaa sellasta missä ei haittaa jos ei näe. 

Kuulkaa jos te haluatte, että teillä on vaikeaa, niin kaikin mokomin. Minä taas haluan, että mun lapsilla on mahdollisimman mukavaa ja helppoa harrastaa ja maksan siitä kyllä ihan itse. Käytän piilareita myös itse, koska onhan se nyt vaan paljon mukavampaa nähdä kunnolla. Vähän totta kai kirvelee maksaa ja siitä saan kyllä valittaa. Valittaahan ihmiset bensan hinnastakin, vaikka mulle on ihan sama se mitä bensa maksaa, kun en ajele autolla ja totean vaan, että menkää fillarilla ja ajakaa vähemmän, jos kirvelee :)

Mutta niiden silmälasien ostamiseen silti mielellään saisin vähän korvausta kelalta. Näillä miinuksilla mitä meidän perheessä on silmäl

Puhut täyttä asiaa. Oma veljenpoikani joutui lopettamaan rakkaan liikuntaharrastuksensa, kun se muuttui iän myötä tosi kilpailulliseksi eikä jatkuviin kisareissuihin ja muuhun ollut enää varaa. Veljenpoika innostui yhdestä toisesta lajista, mutta ei voinut aloittaa sitä koska mikään seura ei huolinut niin vanhaa aloittelijaa joukkoonsa. Harmillistahan se on, mutta pettymykset kuuluu elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on tärkeä oppia ymmärtämään, että huono näkö rajoittaa elämää.

Vierailija
104/105 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työpaikan sairaskassa korvaa muistaakseni 300,-

Täh? En ole koskaan hankkinut 60 euroa kalliimpia laseja. Joskus olen saanut jopa kahdet lasit sillä 60 eurolla. 

Ilmankos koko Suomi on jotenkin konkkakypsä!

Vierailija
105/105 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä työpaikan sairaskassa korvaa muistaakseni 300,-

Täh? En ole koskaan hankkinut 60 euroa kalliimpia laseja. Joskus olen saanut jopa kahdet lasit sillä 60 eurolla. 

Ilmankos koko Suomi on jotenkin konkkakypsä!

Minä en ole koskaan maksanut yli 3 euroa silmälaseista. Kuulun siihen kansanosaan, joka pärjää marketin lukulaseilla. Ymmärrän silti, että monella muulla on näössään paljon enemmän vikaa, ja moni joutuu maksamaan laseistaan enemmän. Jotkut paljonkin enemmän. Miksi sinun on vaikea ymmärtää sama?