Sukulaiseni, tunnollinen kympin tyttö, sai hermoromahduksen autokoulussa ja keskeytti!
Ei ollut kuulemma se ajaminen lähtenyt sujumaan ja sitten oli kuulemma saanut hirveän itkukohtauksen. Lopetti siihen. Koulussa pärjää todella hyvin, on ns. kympin tyttö ja ensi vuonna kirjoitukset. Vähän alkaa huolestuttaa, että onko vieteri vedetty liian tiukalle.. vanhemmat ovat kyllä hyvin koulutusmyönteisiä.
Kommentit (63)
No onhan autolla ajaminen nyt ihan eri asia kuin kokeisiin lukeminen ja läksyjen tekeminen. Toisessa pitää tarkkailla koko ajan ympäristöä ja reagoida tilanteisiin ja toisessa saat miettiä kaikessa rauhassa itseksesi omaan tahtiisi. Ihan erilaiset stressin aiheet näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, alkaa selvitä, kuinka laajalle sukuun ja yhteisille tuttaville ap on puhunut tästä tyttäremme "hermoromahduksesta" autokoulussa. Kehotan sinua ap muistelemaan omia romahduksiasi. Muistatko, miten sinulle tarjottiin myötätuntoa, enkä koskaan ollut ilkeä kun romahtelit itse lastesi kanssa? Miksi sinä teet tätä? Ja tuo "soita meille ja kerro asiasi", minulla ei ole sinulle mitään asiaa enää koskaan, mutta tyttäreltäni sinun tulee pyytää anteeksi. Kestin sen, että ivasit minua vuosikaudet kun sinulla oli paha olla, eivätkä lapset ymmärtäneet asiaa pienempinä. Suojelimme heitä tältä ilmapiiriltä, mutta nyt se vaikuttaa aikuisuutta lähestyviin lapsiin itseensä. Mitä luulet, millaista on hakea vaikkapa kesätöitä, kun olet puhunut p#skaa tyttärestä, että on itkukohtauksineen hysteerinen eikä kestä painetta? Ymmärrätkö urpo ollenkaan, että seuraavana eteesi tulee kunnianloukkaussyyte noiden levittämiesi juorujen johdosta?
Lääkkeet.
Ne on ap:lta jääneet ottamatta, tiedän että on lääkitys sekä itsellään että lapsellaan. Vyyhti on alkanut purkautua, kun aloin kysyä ihan suoraan, onko x puhunut viime aikoina perheestämme, koska selvisi että levittää ilkeitä juoruja tyttärestä. Hyvää kesää vaan "ap" sinulle.
Sai varmaan hermoromahduksen, kun tietää sukulaisten juoruavan jossain vauvapalstalla hänen epäonnistumisestaan. Kympin tyttö ei sinun mielestäsi saa epäonnistua.
Noin voi käydä myös nelosen tytölle/pojalle tai viisikymppiselle.
Eikä tuo ole edes hermoromahdus, jos joku itkuun purskahtaa, jos on jossakin epäonnistunut, taustalla jännitystä, liian vähän lepoa ja unta jne.
Ehkä mieti liikaa mitä kaikkea liikenteessä voi tapahtua, mille ei itse voi mitään.
Mun täti, juuri tuollainen vain täydellisyyden itselleen salliva kympin tyttö, sai kortin 12. yrityskerralla. Siihen tarvittiin hirveä diabam pölly, että hermot ei kesti. No, ihan hyödytön kortti, kun ei uskaltanut ajaa kuin möökkitiellä.
Nykyään on mielenyerveyseläkeläinen, kun paloi loppuun kun pyrki opiskelussa ja töissä olemaan aina paras kaikessa, eikä hyväksynyt itsellään mitään virheitä pienimmässäkään asiassa. Yksi veljensä samanlainen, muut sisarukset "normaaleja".
Vierailija kirjoitti:
Mun täti, juuri tuollainen vain täydellisyyden itselleen salliva kympin tyttö, sai kortin 12. yrityskerralla. Siihen tarvittiin hirveä diabam pölly, että hermot ei kesti. No, ihan hyödytön kortti, kun ei uskaltanut ajaa kuin möökkitiellä.
Nykyään on mielenyerveyseläkeläinen, kun paloi loppuun kun pyrki opiskelussa ja töissä olemaan aina paras kaikessa, eikä hyväksynyt itsellään mitään virheitä pienimmässäkään asiassa. Yksi veljensä samanlainen, muut sisarukset "normaaleja".
Pakko keksiä lisää näitä tarinoita väitteen tueksi. :D
Mulla jäi ihan aikuisena autokoulu kesken. Opettaja oli itsekin sitä mieltä ettei osaa opettaa mua, mulla meni älyttömästi rahaa autokouluun ja olin stressannut iteltäni yöunet pilalle autokoulun takia. Nukuin aina jonkun kaksi tuntia yössä sen takia kun kävin samalla kokopäivätyössä suht kaukana.
Kaikki taisi lähteä siitä kun kuulin väitteitä miten NAISET ovat huonoja kuskeja. Siitä lähti päälle joku outo ajatusprosessi jossa minä olen se huono kuski.
Eikä auttanut vaihtaa opettajaa. Ei parantunut siitä jotenkin yhtään. Sinänsä teknisesti osasin asioita hyvinkin, mutta menin täysin lukkoon tunneilla. Ehkä sen kortin joskus vielä ajan, mutta sitten jätän kunnolla rahaa siihen ja aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet trolli. Oikeasti on hyvin raskasta ja rajoittavaa olla perfektionisti. Kaikessa ei mitenkään voi olla täydellinen joten moni asia jää elämässä kokematta sen takia. Ei voi aloittaa vaikka pitsinnypläystä kun vierustoverin pitsit ovat nätimpiä, ei voi pelata jalkapalloa kun joukkuetoveri tekee kaikki maalit ja itse on keskitason laituri, ei voi ottaa valokuvia kun harrastustoverin tekniikka on parempi...
Ainoa ilo on lähinnä joku tyhmä sukulainen joka jaksaa silti kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ihan asialliseen ketjuun on kommentoitu niin ikävästi (muutama vastaus oli asiallinen)?
Tämä ei ole asiallinen ketju.
Suhteellisen hyvin tavoittelet itse täydellisyyttä. Totta kai kympin tytön täytyy onnistua, ei saa tulla yhtään virhettä millään elämän osa-alueella. Mitähän muuta projisoit... Haepa apua itsellesi ja jätä toiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti olet trolli. Oikeasti on hyvin raskasta ja rajoittavaa olla perfektionisti. Kaikessa ei mitenkään voi olla täydellinen joten moni asia jää elämässä kokematta sen takia. Ei voi aloittaa vaikka pitsinnypläystä kun vierustoverin pitsit ovat nätimpiä, ei voi pelata jalkapalloa kun joukkuetoveri tekee kaikki maalit ja itse on keskitason laituri, ei voi ottaa valokuvia kun harrastustoverin tekniikka on parempi...
Ainoa ilo on lähinnä joku tyhmä sukulainen joka jaksaa silti kadehtia.
En ole trolli. Asia on juuri noin kun sanot. Sääli, että lahjakas ihminen, kuten tätini, menettää mahdollisuutensa ja terveytensä, kun ei anna armoa itselleen. Sairaushan tuo on. Kyllä tätini siihen lopulta apua haki, mutta se oli myöhäistä.
Autoilussa on vaaraa toisin kuin pänttäämisessä. Neuroottinen nörtti on ihan uudessa tilanteessa auton ratissa, jos hän on ollut koko siihenastisen elämänsä turvallisessa tilassa.
Tähän ketjuun tuli ihan jännä käänne tuosta toisesta joka alkoi avautua sukulaissuhteittensa tilasta. Auki jäi, tuntevatko nämä oikeasti toisensa. Samalla noloa kyllä, että eikö ihmiset osaa käydä suhteitaan läpi ihan keskenään. Mutta koukuttavaa... Täällä vanhemmat käyvät nettipalstalla ventovieraiden kanssa läpi lastensa ja sukulaislastensa suoriutumista.
Onhan tää kaikkiaan myötähäpeää herättävä ketju. Nää on jotain neli-viiskymppisiä, mutta ihan pikku kakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko keksiä lisää näitä tarinoita väitteen tueksi. :D
Kiva että teidän suvustanne ei löydy elämässä epäonnistuneita ja sen sivuraiteille eksyneitä.
Mitä teoreettisempi ja älykkäämpi ihminen on, sitä todennäköisemmin on ongelmia autokoulussa. Veljeni, amisjärjellä varustettu pelle osasi kaiken jo ennen autokoulua ja minä opiskelussa pärjäävä koin autokoulun paljon vaikeampana. Teoria tietysti oli helppo nakki. Monet autokoulun opettajat ovat työhönsä kyllästyneitä ja ilmeisen kateellisia nuorille menestyville asiakkailleen. Ei ihme, että ovat melko m...ja.
Entä sitten? On hyvä koulussa, jossa ei tarvitse suunnistaa tai ajaa mitään. Aiempi osaaminen ei liity autoiluun.
Tulee mieleen lehdessä keväällä esitelty kiitettävä oppilas, joka ei kuitenkaan päässyt lääkikseen tai mihin hakikaan. Otti sitten paikan vastaan kauppakorkeassa, jossa ei pärjännyt. Päivitteli, miten joutui opettelemaan paljon sellaista, mitä ei oppinut jo lukiossa. Keskeytti kai ja aikoo hakea uudelleen haluamalleen alalle. Pointtina siinäkin oli, ettei osannut lainkaan alaa, jolle oli hakenut alempana hakutoiveena. Mitäs haki.
Sukulaistyttösi ei ole yhtään autoiluun suuntautunut. Ehkä vielä oppii, tai sitten ei.