Sukulaiseni, tunnollinen kympin tyttö, sai hermoromahduksen autokoulussa ja keskeytti!
Ei ollut kuulemma se ajaminen lähtenyt sujumaan ja sitten oli kuulemma saanut hirveän itkukohtauksen. Lopetti siihen. Koulussa pärjää todella hyvin, on ns. kympin tyttö ja ensi vuonna kirjoitukset. Vähän alkaa huolestuttaa, että onko vieteri vedetty liian tiukalle.. vanhemmat ovat kyllä hyvin koulutusmyönteisiä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Oliko päällä pliseerattu hame?
Onneksi kympin tyttö pääsee varmasti yliopistoon. YTHS tarjoaa laadukasta hoitoa jännitykseen ja stressiin, jotka lahjakkaita nuoria usein vaivaavat. Pääsikö oma poikasi muuten sinne valmaan, riittikö pisteet edes sinne?
En ymmärrä mistä puhut. Sinä et tunnu sitä tajuavan ja jankutat vaan. Antaisit olla. Pyydän kauniisti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kympin tyttö pääsee varmasti yliopistoon. YTHS tarjoaa laadukasta hoitoa jännitykseen ja stressiin, jotka lahjakkaita nuoria usein vaivaavat. Pääsikö oma poikasi muuten sinne valmaan, riittikö pisteet edes sinne?
En ymmärrä mistä puhut. Sinä et tunnu sitä tajuavan ja jankutat vaan. Antaisit olla. Pyydän kauniisti.
ap
Tämä oli ensimmäinen viestini ketjuun. Tunnistan kuitenkin sinut. Katkeruuden ja juoruilun sijaan kehottaisin sinua hakemaan keskusteluapua. Ei ole normaalia, kuinka paljon aikaa käytät vääristelyyn ja pahan puhumiseen perheestäni. Ymmärrän, että tyttärieni menestys sattuu sinuun, kun oma elämänne on mennyt miten on mennyt. Se ei kuitenkaan ole sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tämä oli ensimmäinen viestini ketjuun. Tunnistan kuitenkin sinut. Katkeruuden ja juoruilun sijaan kehottaisin sinua hakemaan keskusteluapua. Ei ole normaalia, kuinka paljon aikaa käytät vääristelyyn ja pahan puhumiseen perheestäni. Ymmärrän, että tyttärieni menestys sattuu sinuun, kun oma elämänne on mennyt miten on mennyt. Se ei kuitenkaan ole sinulta pois.
What?
Mulla oli aikoinaan hankala opettaja. Ei menneet inssit läpi, ei.
Menin eri autokouluun muutaman kuukauden päästä. Kysyin tiettyä opettajaa, jota mulle tuttu suositteli.
Hän olikin mahdottoman ihana, varsinainen psykologi opetuksessa ja muutoinkin. Sanoi, että kyllä minä ajaa osaan, mutta joka kerta kun hän sanoo jotain, pomppaan kattoon (säikähdän), että mistä johtuu? No, siitä johtui, kun olin pelännyt sitä edellistä opettajaa niin hirveästi. - Kortti tuli muutamalla lisätunnilla :)
Kannattaa vaihtaa sitä autokoulun opettajaa. Ainakin Helsingissä saa valita esim naisopettajan, jos se olisi helpompaa. Missään nimessä ei kannata keskeyttää, vaan voittaa se pelko.
Mitä tulee noihin opiskelupaineisiin, jos niitä siis on, niin hänen on itsensä opittava hallitsemaan niitä viimeistään yliopistossa.
Minulle kävi samoin. Autokoulunopettaja oli vastenmielinen lääppijä ja minä olin ujo tyttö, joka ei uskaltanut sanoa vastaan, kun oli opetettu että aikuisia pitää totella. En edes tarvitse ajokorttia, kun julkisilla pääsee. Jos joskus vanhempana haluan ajokortin, voin mennä sitten uudestaan.
On liian tiukka suhtautuminen elämään. Kyllä tulee vaikeaa, jos tuolla tavalla suhtautuu kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
What?
No tätä katkeraa sankaria harmittaa oma perhetilanteensa, heillä oli/on uupumusta ja masennusta. Lasten koulunkäyntiä ei jaksettu tukea niin kuin olisi pitänyt. Nyt ovat hiukan tuuliajolla. Piikitteli minua vuosikaudet meidän perheestä ja lasten menestyksestä. En tiedä mistä on tämän itkujutun vetänyt, ei tytär mitään itkukohtauksia ole saanut. Hän jatkaa ajotunteja ihan normaalisti ja saa varmasti kortin aikanaan. Tuon kirjoittajan oman pojan suurin saavutus tulee todennäköisesti olemaan ajokortti, siksi nokittaa mun tyttöä, jolle tämä asia haasteellisempi. Ja huom., minä en ole koskaan elämäänsä puuttunut, mutta jossain vaiheessa piti ottaa välimatkaa kun en jaksanut enää sitä rivieän välistä tihkuvaa myrkyllisyyttä.
Mun sukulainen, kahden juopon lapsi, on jo neljä kertaa keskeyttänyt autokoulun huumeidenkäytön takia. Kivasti ja rennosti ajelee, kunnes joku tyrii ja tulee kolari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
What?
No tätä katkeraa sankaria harmittaa oma perhetilanteensa, heillä oli/on uupumusta ja masennusta. Lasten koulunkäyntiä ei jaksettu tukea niin kuin olisi pitänyt. Nyt ovat hiukan tuuliajolla. Piikitteli minua vuosikaudet meidän perheestä ja lasten menestyksestä. En tiedä mistä on tämän itkujutun vetänyt, ei tytär mitään itkukohtauksia ole saanut. Hän jatkaa ajotunteja ihan normaalisti ja saa varmasti kortin aikanaan. Tuon kirjoittajan oman pojan suurin saavutus tulee todennäköisesti olemaan ajokortti, siksi nokittaa mun tyttöä, jolle tämä asia haasteellisempi. Ja huom., minä en ole koskaan elämäänsä puuttunut, mutta jossain vaiheessa piti ottaa välimatkaa kun en jaksanut enää sitä rivieän välistä tihkuvaa myrkyllisyyttä.
No soitapa sitten "meille" ja kerro asiasi, jos se niin paljon sinua ärsyttää ja olet varma, että "minä" kirjoitan täällä.
Tai sitten vedä vähän jäitä hattuun, ennen kuin munaat itsesi.
ap
Kyllä autolla ajaminen on mahtavaa hommaa. Osa siitä kiitoksesta kuuluu vanhalle autokouluopettajalleni. Se oli sellainen koko maassa oleva firma siihen aikaan. Mitä enemmän lähtökohtaisesti autoista ja ajamisesta tykkää, sitä helpompaa on lähestyä ajokorttia sekä ajamista eri teillä.
Sitten kun sukulaisesi on valmis taas, voitte mennä treenaaman jonnekin isolle kentälle. Ihan perusteita treenaa ja hioo, tutustuu siihen miten auto käyttäytyy, millaista tilaa se vaatii. Ja sitten myöhemmin ja kun ajaa kovempaa niin voi vähän pohtia että miltä tie käyttäytyy ja itse auto kun painaa kick-downia...
Mutta erityisesti autoilussa, turvallisuus ennen kaikkea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
What?
No soitapa sitten "meille" ja kerro asiasi, jos se niin paljon sinua ärsyttää ja olet varma, että "minä" kirjoitan täällä.
Tai sitten vedä vähän jäitä hattuun, ennen kuin munaat itsesi.
ap
Kas tässä tulikin esimerkki sukumme pikku narsistimamman käytöksestä. :D Ei tarvinnut pitkään odotella. Ihanaa, että saan sanoa tämän sinulle vihdoin päin namaa "anonyymisti". Itsensä munaaja olet sinä itse, luuletko, ettei sinun p#askanjauhantasi ole kantautunut meidänkin korviimme? Totta kai on. Toivottavasti nähdään kesällä juhlissa kuten ennenkin. Huomaat, kuinka sinuun luodaan sääliviä katseita.
Mina laitoin tyttareni auton rattiin jo ennen autokoulua (High Schoolissa lahes ilmainen). Alku oli vaikeata kunnes huomasin etta han tuijotti konepellin nokkaa. Pyysin nostamaan paata ja seuraamaan mita ymparilla tapahtuu. Heti helpotti ja homma alkoi sujua.
Ei se itkeminen ole mikään maailmanloppu, sitä sattuu kaikille. Ei sen tarvi olla mikään hermoromahdus. Käytätte niin kovia sanoja tytön itkemisestä. Tyttö voi yrittää joku toinen vuosi uudestaan autokoulussa, ei sen ihmeellistä. Tsemppiä autokouluun.
Todennäköisintä on että autokoulun opettaja ahdistelee. Voisi pyytää toisen opettajan.
Uskomatonta, alkaa selvitä, kuinka laajalle sukuun ja yhteisille tuttaville ap on puhunut tästä tyttäremme "hermoromahduksesta" autokoulussa. Kehotan sinua ap muistelemaan omia romahduksiasi. Muistatko, miten sinulle tarjottiin myötätuntoa, enkä koskaan ollut ilkeä kun romahtelit itse lastesi kanssa? Miksi sinä teet tätä? Ja tuo "soita meille ja kerro asiasi", minulla ei ole sinulle mitään asiaa enää koskaan, mutta tyttäreltäni sinun tulee pyytää anteeksi. Kestin sen, että ivasit minua vuosikaudet kun sinulla oli paha olla, eivätkä lapset ymmärtäneet asiaa pienempinä. Suojelimme heitä tältä ilmapiiriltä, mutta nyt se vaikuttaa aikuisuutta lähestyviin lapsiin itseensä. Mitä luulet, millaista on hakea vaikkapa kesätöitä, kun olet puhunut p#skaa tyttärestä, että on itkukohtauksineen hysteerinen eikä kestä painetta? Ymmärrätkö urpo ollenkaan, että seuraavana eteesi tulee kunnianloukkaussyyte noiden levittämiesi juorujen johdosta?
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, alkaa selvitä, kuinka laajalle sukuun ja yhteisille tuttaville ap on puhunut tästä tyttäremme "hermoromahduksesta" autokoulussa. Kehotan sinua ap muistelemaan omia romahduksiasi. Muistatko, miten sinulle tarjottiin myötätuntoa, enkä koskaan ollut ilkeä kun romahtelit itse lastesi kanssa? Miksi sinä teet tätä? Ja tuo "soita meille ja kerro asiasi", minulla ei ole sinulle mitään asiaa enää koskaan, mutta tyttäreltäni sinun tulee pyytää anteeksi. Kestin sen, että ivasit minua vuosikaudet kun sinulla oli paha olla, eivätkä lapset ymmärtäneet asiaa pienempinä. Suojelimme heitä tältä ilmapiiriltä, mutta nyt se vaikuttaa aikuisuutta lähestyviin lapsiin itseensä. Mitä luulet, millaista on hakea vaikkapa kesätöitä, kun olet puhunut p#skaa tyttärestä, että on itkukohtauksineen hysteerinen eikä kestä painetta? Ymmärrätkö urpo ollenkaan, että seuraavana eteesi tulee kunnianloukkaussyyte noiden levittämiesi juorujen johdosta?
Lääkkeet.
Kuulehan,eipä voisi vähempää kiinnostaa...
Koska se halutaan pilata trollien toimesta.