Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulen että minulla on astma, eikö diagnoosia tehdä

Vierailija
11.06.2014 |

vaan reseptiä vaan uusitaan, sain siis kerran muuten sairaalassa ollessani testiin astmalääkkeet, ilman että tutkittin yhtään mutten voinut juurikaan enää hengittää. Nyt alkaa olla sama tilanne ja kysyi  lääkäriltä että jos varaisin aikaa niin kuulemma riittää että uusitaan reseptit?! Suön siis kolmea eri astmalääkettä vähintään kahdesti päivässä ilman että astmaa diagnosoitu, onko normaalia? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni epäiltiin astmaa ja menin lääkäriin, missä minulle annettiin ohjeet PEF-seurantaan. Seurannassa ilmeni selkeitä astman oireita ja sen jälkeen lääkäri antoi lähetteen röntgeniin ja spirometriaan. Sen jälkeen sain lääkkeet ja ilmeisesti noin puolen vuoden päästä saan lääkkeisiin kela-korvauksen.

Kuulostaa hassulta, että sinulle on määrätty lääkkeet ilman mitään tutkimuksia. Sitä avaavaa lääkettä (Ventoline) tosin ilmeisesti määrätään aika "helposti" eli ei välttämättä tarvi sairastaa astmaa.

Vierailija
2/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mykoplasma vetää astmaatikon kyl tukkoon. Inhaloitavat lääkkeet on täysin turvallisia raskaus ja imetysaikana. Jos sä et pysty puhumaan yskimättä, lääkkeitä et haluais ja koko hoito on ihan retuperällä mene lääkäriin! Astman kanssa ei oikeasti ole leikkimistä. Itse olen kerran melkein kuollut öiseen kohtaukseen vaikka astmani on helposta päästä ollut muuten. En vaan huolehtinut lääkkeitä.

Mene lääkäriin jooko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkkeinä Flixotide, Serevent ja ventoline. Määrättiin kun muuten sairaalassa ollessa yksi hoitaja epäili mulla astmaa ja lääkäri oli sitten reseptit kirjoittanut.  Nyt alkaa lääkkeet loppumaan ja olis vaan hyvä tietää onko astmaa vai mitä. Enemmän ongelma sisäänhengittäessä vaikka astmassa pitäis olla uloshengityksessä. Ap

Vierailija
4/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat kelan korvauksen niin mitä väliä onko diagnoosi vai ei?

Vierailija
5/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmadiagnoosin saadaksesi sinun pitää olla pitkään säännöllisellä lääkityksellä ja osoittaa, että ne astmalääkkeet nostavat pef-arvojasi riittävästi.

Aika monta vuotta mäkin taisin osan vuotta käyttää astmalääkkeitä ennen kuin diagnoosi heltisi.

Kannattaa mennä kunnon lääkärille (esim. yksityinen keuhkolääkäri), jos tuntuu, että asiat ei etene, sillä jos olet oikeutettu diagnoosiin, niin saisit toki lääkkeet paljon halvemmalla.

Vierailija
6/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi syy miksi en turhaan haluis näitä käyttää on se että imetän, yksi mahdollisuus on esim. mykoplasma. Mistä tiedän onko astmaa? En pysty puhumaan yskimättä, hengitän ohuesti. En ole tääön ottanut mitään lääkettä ja nyt alkaa olla karsea olo.

Vierailija
7/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut mahdoton aika, puoli vuotta tai vuosi taisi olla

Vierailija
8/8 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tarvii tietää lähto pef arvoja? ei ole siis koskaan mitattu. Voisinko saada lääkkeet halvemmalla diagnoosin kanssa? Eikö riitä että lääkäri tekee reseptin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi