Mika auttaa silloin kun iskee makean himo? Olen kovasti yrittanyt tsempat itseani olemaan syomatta herkkuja ja silti mieli tekee?
Mikä ihme tuohon auttasi?
Se hyvä puoli ettei meiltä niitä juurikaan löydy, lasten suklaa muroja on.... =(
Kommentit (21)
Jossain oli ohje että jos pystyt olemaan 3 päivää ilman MITÄÄN makeaa (ei edes makeutusaineita tms.) makeanhimon pitäisi kadota. En itse ole koskaan moiseen pystynyt, mutta mua riivaakin välillä ihan kauhea makeanhimo.
Ja toiset sanovat että kromi auttaa, en tiedä tehoaako sekään.
kromin ja sinkin väitetään auttavan. ja nehän parantaa myös ihon, hiusten ja kynsien kuntoa. Sinkkiä kun saa niin vähän tavallisesta ravinnosta.
Itse siis suosittelen jotain ihanaa rahkaa (ihan reilusti makeutettu versio, eikä mikään tee-se-itse-versio), tai jugurttia.
Olemme mässänneet mieheni kanssa IHAN JOKA IKINEN ILTA jotain herkkua kautta aikojen. Nyt olemme olleet kohta varmaan kuukauden ajan syöneet jotain pientä hyvää ihan vain satunnaisesti (lähinnä viikonlopun kahviläkynneillä).
Emme tehneet mitään päätöstä, emmekä ole puhuneet asiasta, mutta jotenkin vain ne herkut jäi.
Lakupötkö on muuten kanssa hyvä pikkumakea!
siinä sokeroimattomassa on hitsin vähän kaloreita. Tuopillisessa vaan 25! Ja on kyllä makeaa!
Vaikkapa itse tehtyä herkkua, jossa on hunajaa tai raakaruokosokeria, joka ei ole niin epäterveellistä. Tumma suklaa on myös ihan ok, kun sitä ei syö kovin usein. Marjat ja hedelmät sitten muuten. Porkkanat ovat myös hyviä naposteltavia, samoin pähkinät. Syö siis jotain, joka on terveellisempää kuin pullaherkut tai karkit.
Vierailija:
Itse siis suosittelen jotain ihanaa rahkaa (ihan reilusti makeutettu versio, eikä mikään tee-se-itse-versio), tai jugurttia.Olemme mässänneet mieheni kanssa IHAN JOKA IKINEN ILTA jotain herkkua kautta aikojen. Nyt olemme olleet kohta varmaan kuukauden ajan syöneet jotain pientä hyvää ihan vain satunnaisesti (lähinnä viikonlopun kahviläkynneillä).
Emme tehneet mitään päätöstä, emmekä ole puhuneet asiasta, mutta jotenkin vain ne herkut jäi.Lakupötkö on muuten kanssa hyvä pikkumakea!
Toinen hyvä konsti on ostaa paljon erimakuisia ksylitolipurkkia ja napostella niitä aina kun tekee mieli makeaa...
Itse imetän ja yritän jo pienin konstein päästä vähän pienempään suuntaan tuon puntarin viisarin kanssa.
ap
Ja kalorimäärältään lähes sama kun vettä litkisit.
Komppaan myös sitä, joka suositteli syömistä muutaman tunnin välein ettei iske nälkä. Usein tulee nälkään popsittua herkkuja kun ei tajua että on nälkä vaan luulee makeanhimon iskeneen. Toikin on totta että kun ei vaan pariin viikkoon syö vaikka kuinka tekisi mieli, makeanhimo hellittää. Tsemppiä! :)
Keväällä keksin konstin. Ei lihota, täyttää mahaa ja sen jälkeen ei enää tee makeaa mieli.
Tosin saattaahan tässä alkoholisoitua.
Siis jääkaapissa on aina LIGHT siideri!
Oma keino on syödä illalla, kun makeannälkä tulee, joko makeuttamatonta kiisseliä+vähän muroja tai puolikas banaani siivuina ja päällä maustamatonta jogurttia.
Mä en vaan tykkää siiderin mausta..
ap
Mä olen iso läskikasa, kun olen ollut niin hirveän perso makealle, mutta nyt vaan vajaa kuukausi sitten lopetin makean syömisen. JOs tekee mieli, syön porkkanaa. JA sanon itselleni, että ihan turha tänään ois mitään herkutella, kun huomenna ei saa kuitenkaan. Ja kyllä on jo nyt helpottanut tosi paljon, ei enää edes juurikana tee mieli makeaa.
Nam!
Niillä minä olen korvannut karkit!
kun makeanhimo iskee, mieti mikä olisi kaikkein ihaninta ja makeinta mitä entiten haluaisit. Käy sitten ostamassa se. Mutta vain ja ainoastaan se yksi juttu (ja ei sitten mitään puolen kilon karkkisäkkiä :)
Syöt tuon herkun nautiskellen ja hups, makeanhimo on tyydytetty.
Itse olen huomannut, että jos en syö sitä mitä tekee mieli silloin kun makeanhimo iskee ja alan syömään ns. " korvikeruokaa" niin täytän vatsaani kaikella muulla ruoalla ja makeanhimoni ei tyydyty ja saan silti ylimääräisiä kaloreita. Ja lopuksi mun on joka tapauksessa käytävä ostamassa se herkku jota tekee mieli, viimeistään seuraavana päivänä.
Itse olen hoikka, raskauskilotkin lähtivät melkein vahingossa. Joten ehkäpä tämä mun periaate on toimiva. Syön lautaselta vain ne parhaat palat ja sitten kun ei ole enää nälkä jätän loput ruoat lautaselle. Ja samoin jos tekee mieli karkkia, ostan sitä ja syön karkkia, enkä yritä täyttää vatsaani sämpylöillä kun ei oikeasti ole nälkä, vaan vain " herkkunälkä" .
Myös esim. salmiakkipurkka auttaa jonkin verran.
Älä pidä kotona makeaa, mutta hommaa laaja varasto sallittua syötävää: hedelmiä, vihanneksia jne. Syö 3-4 h välein niin, ettei verensokeri laske ---> syöpöttelyn himo pysyy paremmin kurissa.
Vaikeaahan se on...