Nyt se on tosiaan todistettu - lähes 90-vuotias jaksaa vittuilla
Eli ei lopu koskaan. Luulee vielä, että ihmiset jostain kumman syystä haluaa karttaa häntä!
Olisko syy ihan siinä omassa huonossa käytöksessä?
Kommentit (33)
No siis mum narsisti-isäni on liki 80v jaksanut raivota, uhkailla, karjua, pahoinpidellä läheisiään, pitää koko sukua pelossa ja kauhussa, ja meno vaan kiihtyy! Silkalla pahan voimalla elää varmaan 120-vuotiaaksi.
Ap.
Itsellä on ollut välit poikki ihan oman jaksamisen takia.
Nyt jonkin verran oltu yhteydessä.
Viimeksi heittäytyi marttyyriksi. Valehtelee ja manipuloi. Löin luurin korvaan.
Jotenkin säälin edesmennyttä isää.
Vanhuksethan ne vasta vittuileekin. Vanhuuden myötä loputkin estot katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksethan ne vasta vittuileekin. Vanhuuden myötä loputkin estot katoaa.
Kyllä se on pelkästään luonteesta kiinni. Ja katkeruudesta ja vihasta, joka ei kaikilla katoa, vaikka ikää tulisikin.
Jotkut ihmiset eivät koskaan kasva henkisesti, eivätkä osaa nähdä omia virheitään iäkänääkään.
Sille ei mitään voi, näin se vaan on.
Mene kotihoitoon duuniin niin sieläpä noita elämäänsä kyllästyneitä. Meinaan kyllä yli 90v voi olla ilkeä. Purkaa pahaa oloaan nuoriin hoitajiin joilla elämä edessä... Se katkeruus oikein paistaa joillakin vanhuksilla. Ei muuta ole kuin haukkuu kaikki ja puhuu kaikista pahaa.
toivottavasti se taito säilyy mutta huumorpitoisesti :) jahka elän niin pitkään
Vierailija kirjoitti:
Looppuu kyllä kuoleman jälkeen jossain vaiheessa.
mistäs tiedät, vaikka jatkaisi sen jälkeen räyhähenkenä ap:n kodissa!
Missä tämä on todistettu ja miten?
Oma kokemus on, että vanhemmat ne vasta jaksaakin vittuilla ja kiukutella. Eihän niistä muuhun ole, kun sängyssä makaamiseen... sieltähän se on sitten hyvä aukoa päätään.
No he vasta jaksavatkin. Fyysinen toimintakyky hiipuu, joten muuhun ei enää pysty ja puheet sen kun pahenevat. Heillä on myös aikaa pyöritellä asioita päässään kaiket päivät ja keksiä oikein nasevia ilkeyksiä.
Narsistit ym. häiriöiset myös vihaavat heikkoutta ja heille vanhuuden myötä tapahtuva rapistuminen on erityisen vaikea hyväksyä. Ikä ei todellakaan aina tuo viisautta tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mistäs tiedät, vaikka jatkaisi sen jälkeen räyhähenkenä ap:n kodissa!
Loppuu...jossain vaiheessa. Eli hyvinkin voi viihdyttää ap:tä pitkäänkin...
Vierailija kirjoitti:
Usein muututaan takaisin kiukuttelevaksi lapseksi.
Voisi luulla, että palstalaiset on vanhuksia, vaikka todennäköisesti suurin osa on alle keski-ikäisiä.
On se kamalaa nämä liian pitkään elävät ja liian terveellistä elämää viettäneet jotka eivät meinaa kuolla ollenkaan. Jos siltä jää jotain perintöä Niin minä en juurikaan näe äitiäni enää. Hänen lapsen lapsistaan kukaan ei käy töissä mutta lapsia tehdään kuin liukuhihnalta.
Ei se mitään herkkua ole joutua vähitellen kokonaan toisten avun varaan. Ei pysty enää suoriutumaan päivistään itsenäisesti. Kannattaa miettiä omalle kohdalle, miltä se tuntuisi loppuiän jatkuvana tilanteena. Kivut ja sairaudet, muistisairauskin, saattaa muuttaa ennen lempeän ihmisen kärttyiseksi.
Tietysti se on raskasta omaiselle. Minulla on omaa kokemusta.
Mun anoppi on vittuillut vaan mulle ja lopetti n 93 v, kun ei muista enää kuka mä olen.
On nyt 96.