Mikä homma sinulla on kesken "työleirillä"?
Siis joko mökillä tai omakotitalon pihalla? Minulla laiturin maalaus, välissä hieman niittämistä. Ihan parasta hommaa tämä "työleireily"! Onneksi hommat ei lopu kesken.
Kommentit (14)
Talo pitäisi huoltomaalata, olisi pitänyt jo jonkin aikaa sitten. Ihan saatanallinen homma jos itse tekee, ja aika saatanan kallis kun teetättää muilla.
Lopetin just ruohonleikkuun, oli kivaa!
Potagerissa odottaa kulkuväylien siistiminen. Ensin pitää kaapia vanhat hakkeet rikkaruohoineen pois. Sitten vetää uudet pahvit/paperikerrokset ja uudet hakkeet pintaan. Ja aidata koko alue, koska naapuri ei ymmärrä miksi hänen kissa ei saa käydä mun hyötykasvien seassa paskhalla.
Tänä kesänä tehdylle laiturille tehtiin kaiteet aamupäivästä. Katkottiin pyöreitä aitatolppia vaakarimoiksi paalujen väliin ja hieno tuli. Poltettiin iso roskakasa kun pitkästä aikaa on niin märkää että uskalsi tehdä tulet. Seuraavaksi tehdään pari vuotta sitten valmistuneeseen katokseen keittiösaareke osb-levystä. Kannet valetaan betonista.
Minäkin tyhjensin pazkahuudin. Kivaa oli👍
Nyt kuuntelen terassilla kun naapurin lapset hyppivät rampalla. Yksi naapuri ajaa mönkkärillä ja yksi aloitti vesijetillä ajelun. Joutsenet häiriintyvät mutta mitä pienistä.
Tuosss lähellä rakennetaan uutta mökkiä ja näyttää virolaisia työmiehiä olevan töissä👍👍
Minä katselen jalkapallopeliä TV:stä.
Mun suunnitelmissa olisi maalata leikkimökki.
Mut en osaa sanoa sitä edes työleiriksi. Mun työleiri on 12/7 istumista ruudun äärellä, kun pääsen siitä johonkin fyysiseen, se on ihan puhdasta lepoa.
Normaalit ruuanlaittohommat täällä on ja just tiskasin. Lämminvesiboileria ei ole niin vesi pitää lämmittää. Jonkin verran käytetään kertakäyttöastioita niin tiskiä vähän. Istutuksia ei ole eikä kesäkukkia muuta kuin minipieni pottumaa, tykkään avaruudesta ja luonnontilasta niin ei tarvi mitään ylimääräisiä koristeita minnekään. Helpottaa ruohonleikkuutakin. Muutama peräkärryllinen halkoja pitää hakea kesän aikana velipojan halkolanssilta mutta vielä ei tulipalokiire sen homman kanssa. Ehtii kyllä . Sen verran tuon puuceen kanssa oon saanut aikaiseksi tälle kesälle, että kävin K-Raudasta ostaan kuiviketta. Pitäis viritellä käyttökuntoon. Ehtiihän sen vielä. t. laiskamato
Miten jaksatte koko ajan tehdä jotain?
T. Kerrostaloasukas
Terassikaton rakennus on kesken kotona. Samoin terassin öljyäminen on tänä kesänä , samoin pihakodan. Mutta eipä siitä oteta paineita. Tehdään , kun huvittaa . Mökillä pitäisi kaataa muutama puu.
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksatte koko ajan tehdä jotain?
T. Kerrostaloasukas
Ihmiset ovat erilaisia: itse tylsistyisin, ellei koko ajan olisi uusi mukava piha- tai vastaava homma odottamassa. Osaan toki olla tekemättäkin, esim. huomenna ihailen aikaansaannoksiani terassilta kaljalasin takaa.
Vuokraviljelypalsta. Ihan kaikki on kesken.
Portin korjaus ja pensasaidan leikkaus. Teen niin pienissä osissa ettei pinna varmasti kiristy.
Otan aurinko terassilla ja luen av:ta. Mies rakentaa puuceeta.
Hän tekee mökillä paljon enemmän hommia kuin minä. Kotona kaupungissa taas minä teen.