Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakoulujen varasijat kevät 2021

Vierailija
19.06.2021 |

Hei! Ajattelin luoda ketjun varasijoilla oleville, niin voidaan yhdessä jännätä tuloksia. 🙈 Ois kiva nähdä miltä varasijoilta ihmiset pääsee opiskelemaan.

Itse olen varasijalla 19. (lapin amk, tradenomi), saas nähdä miten käy. Muut oppilaitokset ei oo vielä julkaisseet pääsykoetuloksia.

Kommentit (962)

Vierailija
581/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon varhaiskasvatukseen Tampereelle varasijalla 8 (ei ensikertalaiskiintiössä 19). Paikkoja 110 ja 93 ottan vastaan, eli 17 paikkaa vielä auki 🧐 onkohan mahkuja?

Please, keksi joku muu ala, oikeesti!

T.Vaka-ope

Kuulostaa vahvasti siltä, et sun pitäis keksii joku muu ala. Pysytään aiheessa ja ei demonisoida,

pliis.

Oon keksinyt jo, onneksi. Vaka-open homma on niin raadollista, raskasta ja huonosti palkattua että en voi sitä kellekään suositella. 8 vuotta jaksoin, mutta nyt opiskelen oikiksessa.

Vierailija
582/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä väki jättää viime tinkaan. Oon soittanut useamman amk:n tänään, kaikissa noin puolet vastaanottaneet paikan! 441

Miksi ihmeessä soittelet?

Mieti, jos kaikki soittaisi.

Oi että niin, jatka sää sitä mietiskelyäs vaan😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä väki jättää viime tinkaan. Oon soittanut useamman amk:n tänään, kaikissa noin puolet vastaanottaneet paikan! 441

Aikuinen ihminen ei jaksa odottaa. Soittelee joka paikkaan, kun minä minä minä haluan tietää. Eikä se tieto tästä mitenkään nopeudu!

Onhan se noloa!

Ihankuin ihmisillä ei olisi muuta tekemistä.

Vierailija
584/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näet moniko ei-ensikertalainen on ottanut paikan vastaan? Itse löydän Vipusesta ainoastaan tiedon kaikista paikan vastaanottaneista 🤔 Voitko pistää linkin? 😇

Tietokoneella kun menee niin vasemmassa laidassa on suodattimet mistä voi valita näitä onko ensikertalainen tai hakeeko todistuksella ja paljon muita juttuja. Ja muistakaa kattoa se 2021 syksy, listat on aloitusajankohdan mukaan.

Vierailija
585/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei jaksa odottaa. Soittelee joka paikkaan, kun minä minä minä haluan tietää. Eikä se tieto tästä mitenkään nopeudu!

Onhan se noloa!

Ihankuin ihmisillä ei olisi muuta tekemistä.

Sulle ei tainnu paikkaa lohjeta mistään😄 toivottavasti. Kukaan ei halua kurssi kaverikseen tommosta nillittäjää, se sinä oot. Morjes!

Vierailija
586/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, näyttää pahasti siltä etten pääse niihin kohteisiin mihin oisin halunnut. Varasijalla liian kaukana eli 18 sija ja 24 sija.

Eli en tuhlaa ensikertalaisuuttani alempiin vaihtoehtoihin. Nyt sit vaan valmennuskurssille ja syksyllä uudestaan. Koe kuitenkin vielä tänä vuonna ja on hyvää aikaa prepata siihen. 👍

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
587/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin, että jos nyt ehdollisena hyväksyy alemman paikan ja jää jonottamaan ylempiin, niin voi jonossa olemisen myös lopettaa aiemmin kuin 2.8.? Vai pitääkö jäädä sinne asti roikkumaan.

Vierailija
588/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain, mutta aika surkeaa jos on varasijalla miljoona jonnekin perähikiän ammattikorkeakouluun. Opiskelkaa ja päntätkää enemmän.

Vierailija
589/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niin, että jos nyt ehdollisena hyväksyy alemman paikan ja jää jonottamaan ylempiin, niin voi jonossa olemisen myös lopettaa aiemmin kuin 2.8.? Vai pitääkö jäädä sinne asti roikkumaan.

Voit ottaa myös alimman paikan sitovasti vastaan jo nyt, muuten jäät jonoon roikkumaan 2.8. asti

Vierailija
590/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ottaa myös alimman paikan sitovasti vastaan jo nyt, muuten jäät jonoon roikkumaan 2.8. asti

Voit ottaa paikan vastaan ja jäädä jonottamaan ylempiä. Kun se on tehnyt, niin aukeaa myös vaihtoehto ”luovun jonotuksesta ja muutan vastaanoton sitovaksi”.

Vierailija
591/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni varmaan miettii tosiaan että käyttääkö mahdollisen ensikertalaisuuden tai miten käytännön järjestelyt sujuu jos pääsee jonnekin kauemmas kotoa. Joillain on kumppani huomioitavana. Onhan siinä miettimistä.

Luulis että näin tärkeät asiat mietitään jo hakuvaiheessa.

Niinhän sitä luulisi. Monilla on se pari kohdetta mietitty ja sitten loput täytetään vähän fiilispohjalta. Kaikki ei pääse niihin mieluisimpiin ja taktikointi voi mennä pileen kun vuosittain pisterajat eri paikkoihin vaihtelee .Sitten onkin ihmeissään niiden alempien hakutoiveiden kanssa. Moni ei tunnu tajuavan ,että sillä hakutoiveiden järjestyksellä on merkitystä.

Vierailija
592/962 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vain, mutta aika surkeaa jos on varasijalla miljoona jonnekin perähikiän ammattikorkeakouluun. Opiskelkaa ja päntätkää enemmän.

Loppupeleissä on aivan sama mistä perähikiältä valmistuu. Onpahan halvempi elää pizzakolmioon ulkopuolella.

Vierailija
593/962 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas päivittynyt. Voiko ne liikkua toisenkin kerran päivässä? Alkaa toivo mennä.

594/962 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Onko joku muu varasijoilla Oulun yliopistoon lukemaan biologiaa? Onko varasijat liikkuneet?

Vierailija
595/962 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tärpännyt tällä kertaa. Kolmen kuukauden kuluttua uusi haku eiku vaan valmennuskurssille tällä kertaa. Ensikertalaisuus on kuitenkin vielä.

Vierailija
596/962 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu varasijalle 2 amkiin kuopioon. Mahtaakohan enää päivittyä?

Vierailija
597/962 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain varasijalta paikan mun 5. hakukohteeseen,ja mulla on aikaa hyväksyä se 18.7 asti. Mulla tilanne nyt kuitenkin se että en halua enää mun 4. hakukohteeseen, mutta niihin ylempiin kyllä. Onko tuo tarjottu paikka mulle auki nyt siihen 18.7 asti, vaikka pääsisin myös ylemmälle hakukohteelle? Vai siirtyykö suoraan ylempään? Haluaisin nähdä mikä tilanne tuon 16.7 jälkeen koska sillon paikkatilanne voi muuttua paljonkin 🙈 toivottavasti joku ymmärsi 🤣 yritin soittaa hakupalveluun asiasta mutta tuntu ettei sekään oikeen ymmärtänyt mitä hain takaa. 🥴

Vierailija
598/962 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atm varasija 3 toikkarivalinnasa kuopioon bioanalyytikko...... iha liia lähellä liia kaukana ei jaksas enää!!! Tulee äkkilähtö jos onni suosii 🥲😬 btw ammpisteraja tippunu yön aikana kahella?? Miten 😅

Vierailija
599/962 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MKK kirjoitti:

Atm varasija 3 toikkarivalinnasa kuopioon bioanalyytikko...... iha liia lähellä liia kaukana ei jaksas enää!!! Tulee äkkilähtö jos onni suosii 🥲😬 btw ammpisteraja tippunu yön aikana kahella?? Miten 😅

Halvat jat ovat jonossa pisteiden mukaan. Kun joku sisäänpäässyt ei ota paikkaa vastaan ,tarjotaan paikkaa seuraavalle . Hänellä on luonnollisesti vähemmän pisteitä kuin alunperin sisään päässeellä. Näin ne rajat pikkuhiljaa laskee kunnes viimeinenkin paikka on mennyt. Lopullinen pisteraja on viimeisen sisälle päässeen pistemäärä.

Vierailija
600/962 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MKK kirjoitti:

Hakjat ovat jonossa pisteiden mukaan. Kun joku sisäänpäässyt ei ota paikkaa vastaan ,tarjotaan paikkaa seuraavalle . Hänellä on luonnollisesti vähemmän pisteitä kuin alunperin sisään päässeellä. Näin ne rajat pikkuhiljaa laskee kunnes viimeinenkin paikka on mennyt. Lopullinen pisteraja on viimeisen sisälle päässeen pistemäärä.korjattu