Heräät ja on 90-luku. Mitä teet?
Minä menisin varmaan johonkin yökerhoon vetämään röökiä ja tanssimaan jalat irti!
Kommentit (536)
Laitan korvalappustereot korville ja käännän kasetin.
Menen ihailemaan itseäni peilistä. Miten sileä iho ja miten hoikka vyötärö.
Sit lähden juoksulenkille. Ihana kun pystyn vielä juoksemaan. Ja ilmoittaudun kaikille tanssi- ja kiipeilytunneille, otan taaperot mukaan.
Jättäisin tekemättä muutaman mokan.
Katson ekan tyttöystävän kanssa Indiana Jonesia.
Joutuisin herään 5 aikaan lähtemään aamuvuoroon. Vähän pitkä työmatka. 7 alettava työt. Tai tulisin yövuorosta. Kaatuisin sänkyyn. Pitkät työmatkat ja 10 tunnin vuoro yöllä.
LP levysoitin ja Loiri Leino . Joku vivaldin levy. Kovaääniset. Isot.
Lähtisin kaljalle Vanhan kellariin.
Riippuu siitä, minä vuonna ysäriä heräisin.
- Jos vuosikymmenen alussa, niin opiskelisin pääaineena tietojenkäsittelyä ja sivuaineena matematiikkaa, ja jättäisin muut hömpät pois.
- Jos vuosikymmenen keskivaiheilla, eläisin ihan kuten elin silloinkin.
- Jos vuosikymmenen lopussa, ei vaihtaisi työpaikkaa vakavaraisesta isosta talosta startupiin, joka kohta vuosituhannen vaihtuessa teki konkurssin.
Eli lähinnä työuraan liittyvät valinnat olisivat toiset.
Jaa... jos siirtyisin sillai, että vain minä, ja sellaisena hahmona kuin nyt oon, niin ois kaiketi aika vaikeaa saada viranomaisia vakuutettua siitä että olen kuka olen - eli 2020 - luvun versio minusta, joka tietysti myös on olemassa omanaikaisenaan versiona!
Ja ilman henkilöllisyyttä ei myöskään fyrkkaa mistään eli vaikeaa...
Jos olisi vuosi 1993, jäisin eräänä kesäiltana kotiin enkä menisi Ilveksen yökerhoon. Olisi jäänyt nykyisen ex-aviomiehen tapaaminen väliin.
Tanssisin 12 tuntia putkeen pe-su. Ensin iltapäivätansseissa. Siirtyisin sieltä suoraan tanssiravintolaan, kävisin naistenhuoneessa pesemässä kainalot, vaihtamassa vaatteet ja korjaamassa meikin ja tanssisin aamu neljään saakka. Lisäksi parit naistentanssit viikolla. Kestävyyskunto olisi hyvä eikä minkäänlaisia paino-ongelmia.
Syötän vauvan ja taaperon ja lähetän koululaiset kouluun
Valmistautuisin 6.00 töihin lähtöön ja sitä jatkuisi 20 vuotta.
Matkustelisin lomien aikana lentäen, nyt en viitsi.
Jättäisin tekemättä asioita jotka 2025 kaduttivat !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensinnäkin rauhoittelisin lapsia jotka huutaisi paniikissa kun tabletit ja kännykät olisi kadonneet :D Itsekin varmaan koettaisin mennä Facebookiin katsomaan, että mikä on homman nimi kunnes tajuaisin että ei hitto, ei onnistu! Mutta jos lapset eivät muistaisi mitään ja olisivat tyytyväisiä, alkaisin sopeutua arkeen ysärin perheenäitinä lankapuhelimella soitellen ja ruskeaa kastiketta vääntäen.
Jos taas heräisin teininä omassa huoneessani, sekoaisin kun miettisin lapsiani!
Ruskeaa kastiketta vääntäen? En muista 90-luvulla sitä enää syöneeni, se jäi jonnekin 1970-luvulle. Tuossa vaiheessa tehtiin lihapullia niin, että lisättiin jauhelihaan pussillinen sipulikeittoaineksia.
Kyllä niille lihapullillekin kastike tehtiin, ruskea.
Vierailija kirjoitti:
Yökerhossa iloisessa nousuhumalassa klo 24.00.
Puolentunnin päästä pilkku !
Aamulla menisin kouluun. Lopulta antaisin turpiin kiusaajalleni. Palaisin kotiin todennäköisesti aika huonossa kunnossa, koska kiusaaja oli minua paljon isompi. Mutta olisinpa kerrankin ainakin yrittänyt.
Avaisin oman tietokoneeni, huomaisin ettei se ole internetissä. Kauhistuisin.
Tekisin KYSit onnistuneesti. Nyt osaisin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6254183/sarja-netflixissa-lean-7-elamaa…
Sarja Netflixissä: Lean 7 elämää. Kertoo teinistä, joka pääsee aikamatkustamaan unilelunsa avulla 90-luvulle. Hän yrittää ratkaista murhaa joka tapahtui 1991.
Unilelu on sellainen pehmeä kilpikonna, joka heijastaa liikkuvaa lainehtivaa himmeää valoa kattoon. Hän aikamatkustaa vuoden 2021 ja vuoden 1991 väliä.
Aikamatkustuksessa hän pääsee joka kerralla eri ihmisen kehoon kokemaan ne tapahtumat eri ihmisen näkökulmasta. Hän yrittää selvittää nuoren kundin murhaa, ja käy sitä ysärin kaveriporukkaa läpi eri kehossa. Palattuaan aina vuoteen 2021 hän penkoo asioita siinäkin ajassa, vanhempiensa ysärimuistoja kellarista jne.
Suosittelen, joita kiinnostaa nostalgia, paluu ysärille, ysärimuoti, CD:levyt, mankat, musiikki, sen ajan tekniikka ja murhamysteeri. Ja joita kiinnostaa aikamatkustus.
Hän siirtyy aina päiväksi yhteen kehoon ja elää yhden päivän. Hän aikamatkustaa vuoteen 1991 nukahtaessaan ja palaa takaisin nykyisyyteen mennessään nukkumaan siellä vuodessa 1991.