Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi enää ei haluta lapsia?

Vierailija
10.06.2014 |

Eikö lapsia ja perhe-elämää arvosteta? Surullista.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 14:29"]

Mun on kyllä ihan pakko vastata tähän. Olen 21 vuotias, ja saan kuulla joka suunnalta, että hommaa lapsia vasta kun on työ ja opiskelupaikka. Eilen täällä oli pitkä keskustelu asioista, joita katuu eniten. Useat sanoivat, että yksikin lapsi olisi riittäny, tai ettei olisi halunnut lapsia ollenkaan, tai että saivat ne aivan liian aikaisin.

Minusta tuntuu, etten halua koskaan omia lapsia. Äitini sanoo, että tämä ajatus muuttuu vielä iän myötä. Olen kuitenkin päättänyt, että aikaisintaan 26 vuotiaana, niin ei todennäköisesti tule "katumaan" mitään..

[/quote]

Äitisi on luultavasti oikeassa :) On ihan normaalia jos alle kolmikymppinen ei usko koskaan tekevänsä ja/tai haluavansa lapsia.

Vierailija
62/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:37"]

Kysymykset ovat hyvin johdattelevia ja antavat väärän kuvan tilanteesta. Lapsia halutaan ja saadaan edelleen, lapsia myös arvostetaan. Eivät tietenkään kaikki, mutta monet kyllä. :)

[/quote]

Jep. Ärsyttävä kysymys. Suurin osa ihmisistä kun edelleen haluaa niitä lapsia, sanoivatpa nämä palstan velat mitä tahansa. On se ihme kun omaa kantaa pitää jatkuvasti toitottaa kovaan ääneen ja vielä vääristellä asioita. Miksi? Ei ollakaan niin varmoja siitä omasta valinnasta...

[/quote]

Ja sinä olet varma että haluat lapsiesi elävän tässä hullussa maailmassa? Islamisaatio, saasteet, taudit, sodat, pedofiilit... Onnea vaan lapsillesi, onneksi omia ei ole täällä kärsimässä. :D

[/quote]

Kärsitkö sinä sitten täällä ollessasi? Minä en kärsi, enkä näe elämän olosuhteita ollenkaan huonoina. Vaikeuksia on ollut aina kautta ihmisen historian, ne ovat nyt vain toisenlaisia. Lääketiede pelastaa ihmisiä, taudit ei uhkaa meitä niinkuin luolakaudella. Sotia on aina ollut. Uhkaa ei enää tule luonnosta, vaan ihmisten toimista (saasteet). Minä elän todella mielelläni tässä ajassa ja tässä maassa. Näen meissä hyvin paljon hyvää.

Mutta ehkä asia on käänteisempi kun ihmiset täällä palstalla nyt luulevat, ihminen (ja eläin) nimittäin lisääntyy enemmän silloin kun asiat on huonosti, on sotaa ja luonnonkatastrofeja. Silloin kun asiat on hyvin, lisääntyminen vähenee. Hyvin toimeentulevat tekevät hikiseen yhden tai kaksi lasta ja alemmassa luokassa lisäännytään kuin kanit. Tässä suhteessa ihminen on eläin ja toteuttaa biologiaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:43"]

Itselläni on huono näkö ja perinnöllisenä suonikohjuja. En halua saattaa maailmaan lapsia joilla voisi huonot geenit olla. En myöskään kestäisi jos lapsi olisi ruma. Itse olen hyvännäköinen ja samoin mieheni. Kaikki siis olettavat muutenkin valmiiksi että saisimme kauniita lapsia.

Meillä on myös liian pienet tulot yhteensä 5500e/kk. Miten ihmeessä voisimme elättää jotain muuta sen lisäksi ettei meilläkään jää mitään käteen?!!!!

Lisäksi rakastan matkustamista ja tuntuisi oudolta kantaa lasta mukana?

[/quote]

Eli pinnallisuus, pelko ja mukavuudenhalu.

Vierailija
64/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:04"]Elämä lasten kanssa on tehty niin vaikeaksi, että monia rasittaa jo pelkkä ajatuskin siitä. Nykyään ei useinkaan saa enää suvulta samanlaista tukea kuin ennen, eikä myöskään yhteiskunnalta. Sen sijaan yhteiskunta määrää erittäin tarkkaan lasten kasvatusta ja pienikin epäonnistuminen antaa vanhemmille pitkäaikaisen stigman. Myös äideiltä vaaditaan todella paljon enemmän kuin aikaisemmin, äitiys ei ole enää osa elämää vaan yksi suorituksista joista pitää ansaita mahdollisimman hyvä arvosana. Toisin sanoen kaikkea positiivista on karsittu kovalla kädellä, kun taas vaatimukset ovat moninkertaistuneet. Mummoni sanoin: Suurista ikäluokista olisi huostaanotettu valtaosa jos he olisivat eläneet lapsuutensa nykyaikana.

[/quote]

Kyllä. Tähän vielä lisäisin sen, miten miehen kunnia perheen elättämisestä on vaihtunut marmatukseksi siitä, että MINÄ tienaan MINUN rahat! Ja nainen on kotona (yhteisestä toiveesta yhteisten lasten kanssa) pienillä rahoilla jumissa kun ei ole varaa tehdä mitään..

Meillä ei onneksi näin ole, mutta harmillisen paljon näistä kuulee..

Vierailija
65/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:46"]

Uskon, että maailma kehittyy hyvään suuntaan ja lapseni saavat hyvän elämän, kuten minullakin on.

[/quote]

Reaalimaailman signaalit viittaavat päinvastaiseen, mutta toivossa (tai jopa uskossa) on hyvä elää.

Vierailija
66/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:43"]Itselläni on huono näkö ja perinnöllisenä suonikohjuja. En halua saattaa maailmaan lapsia joilla voisi huonot geenit olla. En myöskään kestäisi jos lapsi olisi ruma. Itse olen hyvännäköinen ja samoin mieheni. Kaikki siis olettavat muutenkin valmiiksi että saisimme kauniita lapsia.

Meillä on myös liian pienet tulot yhteensä 5500e/kk. Miten ihmeessä voisimme elättää jotain muuta sen lisäksi ettei meilläkään jää mitään käteen?!!!!

[/quote]

Unohdin vielä mainita että mieheni äidillä ja siskolla on mielenterveys ongelmia ja alkoholismia, työttömyyttä. Eli jos lapsen tekisimme voisi ehkä tämäkin vielä periytyä!

[/quote]

Mielenterveysongelmat, alkoholismi ja työttömyys on asioita, jotka periytyvät kasvatuksen ja vanhempien elämänyylin mukaan. Jos sinä elät toisin, niin nuo sinun lapsuusperheessä olleet asiat eivät "hyppää" sieltä sinun lapsiisi. Ne ei varsinaisesti ole geeneissä, mutta tokihan ne sinussa jossakin muodossa elää, tälläkin hetkellä, kun toit nuo ilmi. Jäljet ne jättää ja lapsia jos kasvattaisit, niin joutuisit miettimään koko ajan, että "teenhän nyt varmasti toisin kuin vanhempani ja sukuni".

Vierailija
67/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään äitien harteilla on niin paljon enemmän tehtävää kuin ennen. Ennen riitti että olit hyvä äiti ja pidit huolta kodista. Nykyään niden lisäksi sinun pitää olla hyvä työntekijä, ja sosiaalista elämääkin pitää olla ettei sinua pidetä outona eristyjänä. Nykyään myös Hyvää äitiyttä pitää ihan eri tavalla todistaa. Ennen riitti että lapset eivät varastelleet, tapelleet, kuolleet pieninä, käyttäytyivät hyvin jne. Nykyään pitää käydä säännöllisesti neuvolassa ja myös muut ihmiset kokevat olevansa oikeutettuja arvostelemaan sitä kuinka paljon lapsella on päällä pakkasella, millaista ruokaa tälle syötetään, millä pesuaineella vaatteet pestään, kuinka paljon äiti viettää aikaa lapsen kanssa ja lista vaan jatkuu. 

Vierailija
68/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:42"]Eikö lapsia ja perhe-elämää arvosteta? Surullista.

[/quote]

Hmm, mielenkiintoinen keskustelu. En ehtinyt lukea kaikkea vielä, mutta tungenpa lusikkani minäkin lapseton tähän soppaan.

Olen jo 35 vuotias ja omalta osaltani lasta ei ole yritetty kun sitä penteleen vauvakuumetta joka asiat saa tapahtumaan, ei ole tullut koskaan. Se valinta sitoako itsensä lapseen vai ei, on pirun kimurantti kun ei ole minkäänlaista hinkua siivittämässä asioita. Kyllähän sitä ihminen ihminen hyppää sokeana mihin vain haluaa jotakin tarpeeksi, eikö totta?

Minulla ei ole kovin merkittävä elämäntyyli joten se ei ehkä muuttuisi kovasti lapsen tulon jälkeen: töitä, kotona, joitain harrastuksia ja silloin tällöin tapaan ystäviä. Syynä ei siis ole halu luopua matkustelusta tai muusta sellaisesta jonka oletetaan olevan lapsiperheiltä pois.

Myönnetään että rakastumisen tunteilla on jotakin kytköstä lisääntymiseen. Nykyiseni tavatessani 5v sitten pääsin eka kertaa jonnekin lähelle niitä syitä mikä saa ehkä ihmiset lisääntymään. Seksi paljaana oli seksikästä raskautumisvaaran takia ja muutenkin päähän tuli ajatus: tästä miehestä tulee mun lasteni isä. Aika kuitenkin kului, suurin intohimo karisi ja opin tuntemaan vähän miehen vaikeahkoa sukuakin ja asiat ei ole ollut niin yksiselitteisiä enää. Haluanko sitoa itseni tähän mieheen ja päällepäsmäröivään mieheen? Mitä jos masennukseni uusiutuu?

Mitään ylevää maapallon ylikansoittumista en ajattele. Puuttuu vain se jokin kutsu. Eihän uskovaiseksikaan aleta pelkällä päätöksellä.

Vierailija
69/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:42"]Eikö lapsia ja perhe-elämää arvosteta? Surullista.

[/quote]

Hmm, mielenkiintoinen keskustelu. En ehtinyt lukea kaikkea vielä, mutta tungenpa lusikkani minäkin lapseton tähän soppaan.

Olen jo 35 vuotias ja omalta osaltani lasta ei ole yritetty kun sitä penteleen vauvakuumetta joka asiat saa tapahtumaan, ei ole tullut koskaan. Se valinta sitoako itsensä lapseen vai ei, on pirun kimurantti kun ei ole minkäänlaista hinkua siivittämässä asioita. Kyllähän sitä ihminen ihminen hyppää sokeana mihin vain haluaa jotakin tarpeeksi, eikö totta?

Minulla ei ole kovin merkittävä elämäntyyli joten se ei ehkä muuttuisi kovasti lapsen tulon jälkeen: töitä, kotona, joitain harrastuksia ja silloin tällöin tapaan ystäviä. Syynä ei siis ole halu luopua matkustelusta tai muusta sellaisesta jonka oletetaan olevan lapsiperheiltä pois.

Myönnetään että rakastumisen tunteilla on jotakin kytköstä lisääntymiseen. Nykyiseni tavatessani 5v sitten pääsin eka kertaa jonnekin lähelle niitä syitä mikä saa ehkä ihmiset lisääntymään. Seksi paljaana oli seksikästä raskautumisvaaran takia ja muutenkin päähän tuli ajatus: tästä miehestä tulee mun lasteni isä. Aika kuitenkin kului, suurin intohimo karisi ja opin tuntemaan vähän miehen vaikeahkoa sukuakin ja asiat ei ole ollut niin yksiselitteisiä enää. Haluanko sitoa itseni tähän mieheen ja päällepäsmäröivään mieheen? Mitä jos masennukseni uusiutuu?

Mitään ylevää maapallon ylikansoittumista en ajattele. Puuttuu vain se jokin kutsu. Eihän uskovaiseksikaan aleta pelkällä päätöksellä.

[/quote]

Itse mietin juurikin samaa mieheni kohdalla! Hänellä myös vaikea suku jonka kanssa en juurikaan jaksaisi olla tekemisissä. Mieheni on myös persaukinen joten lasten hankinta hänen kanssaan vaikeata. Rakastan häntä todella paljon mutta järki sanoo ei lapsille. Ihmisenä mieheni olisi kyllä täydellinen isäksi! Olenkin tässä punninnut ettei nykymaailmassa tunne ihminen pärjää. Pitää olla rahaa, valtaa, suhteita, hyvännäköinen ja omahyväinen niin pärjäät lapsen kanssa.

Vierailija
70/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:53"]

Kysymykset ovat hyvin johdattelevia ja antavat väärän kuvan tilanteesta. Lapsia halutaan ja saadaan edelleen, lapsia myös arvostetaan. Eivät tietenkään kaikki, mutta monet kyllä. :)

[/quote]

Jep. Ärsyttävä kysymys. Suurin osa ihmisistä kun edelleen haluaa niitä lapsia, sanoivatpa nämä palstan velat mitä tahansa. On se ihme kun omaa kantaa pitää jatkuvasti toitottaa kovaan ääneen ja vielä vääristellä asioita. Miksi? Ei ollakaan niin varmoja siitä omasta valinnasta...

[/quote]

Ja sinä olet varma että haluat lapsiesi elävän tässä hullussa maailmassa? Islamisaatio, saasteet, taudit, sodat, pedofiilit... Onnea vaan lapsillesi, onneksi omia ei ole täällä kärsimässä. :D

[/quote]

Kärsitkö sinä sitten täällä ollessasi? Minä en kärsi, enkä näe elämän olosuhteita ollenkaan huonoina. Vaikeuksia on ollut aina kautta ihmisen historian, ne ovat nyt vain toisenlaisia. Lääketiede pelastaa ihmisiä, taudit ei uhkaa meitä niinkuin luolakaudella. Sotia on aina ollut. Uhkaa ei enää tule luonnosta, vaan ihmisten toimista (saasteet). Minä elän todella mielelläni tässä ajassa ja tässä maassa. Näen meissä hyvin paljon hyvää.

Mutta ehkä asia on käänteisempi kun ihmiset täällä palstalla nyt luulevat, ihminen (ja eläin) nimittäin lisääntyy enemmän silloin kun asiat on huonosti, on sotaa ja luonnonkatastrofeja. Silloin kun asiat on hyvin, lisääntyminen vähenee. Hyvin toimeentulevat tekevät hikiseen yhden tai kaksi lasta ja alemmassa luokassa lisäännytään kuin kanit. Tässä suhteessa ihminen on eläin ja toteuttaa biologiaansa.

[/quote]

Kyllä empatiaa omaava ihminen kärsii, jos lukee vaikka uutisia ja näkee miten sinun lautasen katkarapujen takia on tapettu, kidutettu, pidetty kahleissa orjatöissä ja kaiken muun ruoan tuottaminen. Suuryritykset tappavat kirjaimellisesti. Kaikki valuu suuryritysten käsiin.

Empatiakykyinen ihminen tajuaa mihin kaikki on menossa ja kärsii kärsivien puolesta vaikka itse ei olekaan vielä orja.

Vierailija
71/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä empatiaa omaava ihminen kärsii, jos lukee vaikka uutisia ja näkee miten sinun lautasen katkarapujen takia on tapettu, kidutettu, pidetty kahleissa orjatöissä ja kaiken muun ruoan tuottaminen. Suuryritykset tappavat kirjaimellisesti. Kaikki valuu suuryritysten käsiin.

Empatiakykyinen ihminen tajuaa mihin kaikki on menossa ja kärsii kärsivien puolesta vaikka itse ei olekaan vielä orja.

[/quote]

En kyllä ymmärrä miten tämä aika olisi sen huonompi ihmisen arvon kannalta työntekijänä kuin aiemmin? Orjia, siis oikeita orjia, ei enää ole. On työntekijöitä huonoissa oloissa, mutta asioita parannetaan koko ajan kun niihin kiinnitetään huomiota. Ja jos olisikin jotain orjuutta lähelle, niin valistunut ihminen pystyy tekemään valintoja tiedon mukaan. Turha vetää mitään empatiaa tuohon. Sinulla on sinun rahat ja sen mukaan valinta, mihin suuryhtiöön tai pienyhtiöön ne laitat. Voit vaikuttaa vain siihen.

Kärsiminen tai asioiden tekemättä jättäminen ei ole sama asia kuin empatia. Minusta se on pelkuruutta ja väistelyä. Jos oikeasti empatisoit kärsivien puolesta, niin teet aktiivisesti sille asialle jotain.

Ja mihin kaikki on menossa? Minä en näe ihmisten tulevaisuutta yhtään huonona.

Vierailija
72/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:43"]

Itselläni on huono näkö ja perinnöllisenä suonikohjuja. En halua saattaa maailmaan lapsia joilla voisi huonot geenit olla. En myöskään kestäisi jos lapsi olisi ruma. Itse olen hyvännäköinen ja samoin mieheni. Kaikki siis olettavat muutenkin valmiiksi että saisimme kauniita lapsia.

[/quote]

Aika huono yritys...

Vierailija
73/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:36"]

Koska lapsi on kuin pallo jalassa

[/quote]

Samalla tavalla kuin vaikkapa työ, tai aviomies...

[/quote]

Ei ole, miehen/naisen voi jättää, niin työnkin mutta lasta sinä et vaan voi jättää. Ellet ole kyrpä tietenki

Vierailija
74/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:23"]

Eipä niitä ehkä ennenkään ole niin haluttu. Ovat tulleet vaan, ja aiheesta lapsettomuus/siitä ettei haluta lapsia on vaijettu. Kokonaisvaltaisesti naiset ovat pikku hiljaa alkaneet nähdä että elämälle on muitakin polkuja tarjottavanaan naissukupuolelle kuin äityis.

[/quote]

Tämä. Ennen haluttiin vielä vähemän, siitä johtuu osa surullisista lapsuustarinoista, kunn puoliakaan ei ole koskaan haluttu.

Vierailija
75/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 23:06"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole, miehen/naisen voi jättää, niin työnkin mutta lasta sinä et vaan voi jättää. Ellet ole kyrpä tietenki

[/quote]

Töissä käymistä ei voi jättää, jos haluaa maksaa vuokran ja joskus ostaakin jotain. Aviomehen voi toki jättää ja vaihtaa uuteen, mutta onko se tarkoitus kun mennään naimisiin? Ja auttaako se yleensä edes mitään?

Vierailija
76/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 23:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Töissä käymistä ei voi jättää, jos haluaa maksaa vuokran ja joskus ostaakin jotain. Aviomehen voi toki jättää ja vaihtaa uuteen, mutta onko se tarkoitus kun mennään naimisiin? Ja auttaako se yleensä edes mitään?

[/quote]

Sitäpaitsi lapsi kasvaa aikuiseksi, mutta aviomies on pallo jalassa monesti vielä eläkeiässä.. Yritän vaan osoittaa miten se pallo jalassa voi olla eri ihmisille eri asioita. Ei lapsi ole automaattisesti pallo jalassa yhtään sen enempää kuin se aviomieskään. Valintoja molemmat.

Vierailija
77/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on outo meininki. Vaikka tiedostetaan asiat joiden uhreiksi lapset tulevaisuudessa todennäköisesti joutuvat mm. nuo islamisaatio, saateet, taudit, sodat, pedofiilit jne. Nii suljetaan silmät ja tehdään lapsia koska niitä vain itsekkäästi halutaan. :D En voi käsittää. Eikö vanhemmuuden pitänyt tehdä epäitsekkääksi?

Vierailija
78/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei ole sellaisessa jamassa, että pitäisin jälkikasvun tekemistä kovin vastuullisena puuhana. Maapallolla on jo aivan liikaa ihmisiä sen kantokykyyn nähden ja väestöräjähdyksen aiheuttamat ongelmat tulevat väistämättä näkymään meilläkin. Työpaikat katoavat Suomesta kiihtyvällä vauhdilla ja kurjuus tulee lisääntymään eksponentiaalisesti. Tuleville sukupolville ei jää kuin velkaa ja massatyöttömyys.

Vierailija
79/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 23:13"]

Täällä on outo meininki. Vaikka tiedostetaan asiat joiden uhreiksi lapset tulevaisuudessa todennäköisesti joutuvat mm. nuo islamisaatio, saateet, taudit, sodat, pedofiilit jne. Nii suljetaan silmät ja tehdään lapsia koska niitä vain itsekkäästi halutaan. :D En voi käsittää. Eikö vanhemmuuden pitänyt tehdä epäitsekkääksi?

[/quote]

Mikä vitun islamisaatio :D Olet ihan umpihullu...

Vierailija
80/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hullujen ei kyllä kannata hankkia lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi