Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi enää ei haluta lapsia?

Vierailija
10.06.2014 |

Eikö lapsia ja perhe-elämää arvosteta? Surullista.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa on tulevaisuus mutta vain ns. Hyvät vanhemmat saisivat lisääntyä. Ihan liikaa surmaajia, vauvat tapetaan jne. Itse aion suurperheen enkä heitä laita pakastimeen enkä muutoinkaan kaltoin kohtele. Toivon että saan heistä kasvatettua kunnon kansalaisia! :) Ennen vanhaan ollut paljon suurperheitä ja koska niitä paljoa nykyään ole, saa lapsia tehä! Minä teen lapset heidänkin puolesta jotka eivät heitä saa.

Vierailija
22/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:33"]Lapsissa on tulevaisuus mutta vain ns. Hyvät vanhemmat saisivat lisääntyä. Ihan liikaa surmaajia, vauvat tapetaan jne. Itse aion suurperheen enkä heitä laita pakastimeen enkä muutoinkaan kaltoin kohtele. Toivon että saan heistä kasvatettua kunnon kansalaisia! :) Ennen vanhaan ollut paljon suurperheitä ja koska niitä paljoa nykyään ole, saa lapsia tehä! Minä teen lapset heidänkin puolesta jotka eivät heitä saa.

[/quote]Korjaan: jotka eivät lapsia halua. Pahoitteluni heille jotka eivät lapsia saa. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma kyllä kestäisi suurenkin ihmis määrän, mutta ei tuhlausta! Jos ihmiset eläisi yksinkertaisemmin olisi asiat paremmin. Yksi elintasovela kuluttaa varmasti enemmän kuin suurperhe esim. Afrikassa. Eli jos oikeasti on kiinnostunut maailman tilanteesta ja luonnonvaroista, niin on valmis elämänmuutokseen, muutoin on tekopyhä.

Vierailija
24/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:37"]

Maailma kyllä kestäisi suurenkin ihmis määrän, mutta ei tuhlausta! Jos ihmiset eläisi yksinkertaisemmin olisi asiat paremmin. Yksi elintasovela kuluttaa varmasti enemmän kuin suurperhe esim. Afrikassa. Eli jos oikeasti on kiinnostunut maailman tilanteesta ja luonnonvaroista, niin on valmis elämänmuutokseen, muutoin on tekopyhä.

[/quote]

Näytä esimerkkiä ja muuta savimajaan, turhan lässyttäjä.

Vierailija
25/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 10:22"]

[/quote]

Näytä esimerkkiä ja muuta savimajaan, turhan lässyttäjä.

[/quote]

Ja sitä suurempi syy muuttaa sinne savimajaan mitä enemmän lapsia. Siis tuolla logiikalla.

Vierailija
26/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pillu venyy.

Vierailija
27/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt kyllä joku vauhkojen kokoontumisajot käynnissä. Pelätään ties mitä, minkä uhreiksi lapset joutuvat. Eivät ne koko ikäänsä ole lapsia, joita sankkoina laumoina väijyvät pedofiilit saalistavat. -60 luvulla pelättiin ydinsotaa ja kun itse olin pikkulapsi, olivat happosateet autioittamassa maailman metsistä aavikoiksi ja DDT tappamassa merikotkat ja ihmiset sukupuuttoon. Täällä sitä vaan ollaan, ennennäkemättömän hyvissä oloissa, joissa köyhillekin tarjotaan yhteiskunnan puolesta koulutusta, terveydenhoitoa ja asuntoja.

Itse elin 36-vuotiaaksi asti itsekästä lapsettoman elämää. Viikkokausia moottoripyörällä Etelä-Euroopassa reissaten ym. Sitten meille syntyi lapsi jonka jälkeen tajusin kuinka tyhjänpäiväistä itseensä keskittyvä elämä onkaan. Elämäni sai oikeaa merkitystä työn ja päähänpistojen sijaan.

Vierailija
28/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 10:45"]

Täällä on nyt kyllä joku vauhkojen kokoontumisajot käynnissä. Pelätään ties mitä, minkä uhreiksi lapset joutuvat. Eivät ne koko ikäänsä ole lapsia, joita sankkoina laumoina väijyvät pedofiilit saalistavat. -60 luvulla pelättiin ydinsotaa ja kun itse olin pikkulapsi, olivat happosateet autioittamassa maailman metsistä aavikoiksi ja DDT tappamassa merikotkat ja ihmiset sukupuuttoon. Täällä sitä vaan ollaan, ennennäkemättömän hyvissä oloissa, joissa köyhillekin tarjotaan yhteiskunnan puolesta koulutusta, terveydenhoitoa ja asuntoja.

Itse elin 36-vuotiaaksi asti itsekästä lapsettoman elämää. Viikkokausia moottoripyörällä Etelä-Euroopassa reissaten ym. Sitten meille syntyi lapsi jonka jälkeen tajusin kuinka tyhjänpäiväistä itseensä keskittyvä elämä onkaan. Elämäni sai oikeaa merkitystä työn ja päähänpistojen sijaan.

[/quote]

Lapsettomissa on varmaan jonkin verran tosi itsekkäitä kuten sinä olet ollut. Suurin osa on aivan tavallisia toisia ihmisiä huomioon ottavia. Itse olen ainakin läpi elämäni huolehtinut muiden lapsista, pidän lapsista oikein paljon, mutta itsellä niitä ei ole. Muutenkin ilon tuottaminen muille on ihaninta mitä tiedän.

Vierailija
29/126 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
30/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vain ole koskaan nähnyt mitään syytä, että miksi minun pitäisi VÄKISIN hankkia lapsia. Jos tulee, on tullakseen ja toki huolehdimme lapsesta kuten pitää ja rakastamme häntä. Mutta en perusta koko elämääni ajatukselle, että koska olen nainen, minusta PITÄÄ tulla äiti. Jos ei tule, maailmani ei kaadu. Sitten tehdään jotain muuta kuten tähänkin asti. Ymmärrän toki, että aihe on monelle herkkä ja lapsen saaminen on todellinen unelma. Mutta me kaikki emme vain ole samanlaisia.

Enkä edes pidä itseäni mitenkään itsekkäänä, kun voin elää ilman lapsia. Kuinka itsekästä se on, että tehdään lapsia vain tekemisen "pakosta"?

Vierailija
31/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:37"]

Kysymykset ovat hyvin johdattelevia ja antavat väärän kuvan tilanteesta. Lapsia halutaan ja saadaan edelleen, lapsia myös arvostetaan. Eivät tietenkään kaikki, mutta monet kyllä. :)

[/quote]

Jep. Ärsyttävä kysymys. Suurin osa ihmisistä kun edelleen haluaa niitä lapsia, sanoivatpa nämä palstan velat mitä tahansa. On se ihme kun omaa kantaa pitää jatkuvasti toitottaa kovaan ääneen ja vielä vääristellä asioita. Miksi? Ei ollakaan niin varmoja siitä omasta valinnasta...

[/quote]

Ja sinä olet varma että haluat lapsiesi elävän tässä hullussa maailmassa? Islamisaatio, saasteet, taudit, sodat, pedofiilit... Onnea vaan lapsillesi, onneksi omia ei ole täällä kärsimässä. :D

[/quote]

Perustelusi ontuu joka kohdassa. Sillähän sitä islamisaatiota omalta osaltaan estää jos tekee niitä lapsia. Saasteiden tuotantoon voi itse vaikuttaa, pakkoko on opettaa lapsestaan kerskakuluttajaa. Taudeilta on kutakuinkin suojassa kun rokotuttaa lapsensa. Sotakaan ei ole aivan realistinen tällä mantereella. Pedofiilit vaanivat enimmäkseen netissä, älä siis osta lapselle älypuhelinta ja vahdi lapsesi netinkäyttöä.

Tätä kaikkea meillä. Kolme lasta ja paljon onnellisempia kuin laiminlyödyt ja huonosti käyttäytyvät naapureiden kakarat.

Vierailija
32/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä itse olen konkreettisesti saanut huomata, että lapsia ei tehdä, kun ollaan yritetty etsiä asuntoa, jossa kaikilla neljällä lapsella olisi oma huone, niin sellaisia ei vain tehdä. Uusissa asunnoissa on maksimissaan 4 makkaria. Rahaa olisi ostaa valmis, rakentamaan ei aleta, koska se on niin suuritöinen projekti. Vanhoissa taloissa löytyy huoneita, mutta ne taas on muuten riskialttiita ja kömpelöitä. Eikä haluttais muuttaa liian kauas lasten koulusta.

Enkä minä valita, olen vain yllättynyt, että ollaan kummajaisia "liian" suurena perheenä.

Vierailija
33/126 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 11:33"]

Siitä itse olen konkreettisesti saanut huomata, että lapsia ei tehdä, kun ollaan yritetty etsiä asuntoa, jossa kaikilla neljällä lapsella olisi oma huone, niin sellaisia ei vain tehdä. Uusissa asunnoissa on maksimissaan 4 makkaria. Rahaa olisi ostaa valmis, rakentamaan ei aleta, koska se on niin suuritöinen projekti. Vanhoissa taloissa löytyy huoneita, mutta ne taas on muuten riskialttiita ja kömpelöitä. Eikä haluttais muuttaa liian kauas lasten koulusta.

Enkä minä valita, olen vain yllättynyt, että ollaan kummajaisia "liian" suurena perheenä.

[/quote]

Myöskään vanhoissa taloissa ei välttis niitä makkareita ole joka kersalle, silloin lapset jakoivat huoneita.

Vierailija
34/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi elintasovela kuluttaa varmasti enemmän kuin suurperhe esim. Afrikassa. 

[/quote]

Ja kenen tahansa suomalaisäidin jättämä ympäristöperintö on monta kertaa raskaampi kuin yhdenkään jetset-velan.

Vierailija
35/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:50"]

Koska ei ole pakko. On eläkesuunnitelmat, ehkäisy ja naisilla riittävä koulutustaso. Niin se menee kaikkialla maailmassa, että kun elämisen edellytykset paranevat, lasten määrä vähenee. Ja hyvä niin.

[/quote]

Juurikin näin. Lapsia ei enää tarvita avuksi tilan töissä eikä huolehtimaan vanhemmistaan kun nämä ovat vanhoja (tosin tähän suuntaan taidetaan olla taas menossa??). Nykyään on myös ns. sallittua olla hankkimatta lapsia. Ennenvanhaa lapsettomuus oli häpeä. Ja tosiaan myös ehkäisykeinoja on paljon jolloin lapsettomuus on käytännössä edes mahdollista. Tosiaan, surullista että siihen suuntaan ollaan menossa :(

[/quote]

Ennenvanhaan kruunu tarvitsi lihaa sotakoneistonsa käyttöön. Milloin Suomi on viimeksi sotinut?

Vierailija
36/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 11:26"]

Enkä edes pidä itseäni mitenkään itsekkäänä, kun voin elää ilman lapsia. Kuinka itsekästä se on, että tehdään lapsia vain tekemisen "pakosta"?

[/quote]

Joo! Oikein pahaa teki lukea tuosta ylempää: "Itse elin 36-vuotiaaksi asti itsekästä lapsettoman elämää. Viikkokausia moottoripyörällä Etelä-Euroopassa reissaten ym. Sitten meille syntyi lapsi jonka jälkeen tajusin kuinka tyhjänpäiväistä itseensä keskittyvä elämä onkaan. Elämäni sai oikeaa merkitystä työn ja päähänpistojen sijaan." Lapset tehdään vain oman elämän merkityksen vuoksi.

Vierailija
37/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä ihan pakko vastata tähän. Olen 21 vuotias, ja saan kuulla joka suunnalta, että hommaa lapsia vasta kun on työ ja opiskelupaikka. Eilen täällä oli pitkä keskustelu asioista, joita katuu eniten. Useat sanoivat, että yksikin lapsi olisi riittäny, tai ettei olisi halunnut lapsia ollenkaan, tai että saivat ne aivan liian aikaisin.

Minusta tuntuu, etten halua koskaan omia lapsia. Äitini sanoo, että tämä ajatus muuttuu vielä iän myötä. Olen kuitenkin päättänyt, että aikaisintaan 26 vuotiaana, niin ei todennäköisesti tule "katumaan" mitään..

Vierailija
38/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 14:29"]

Mun on kyllä ihan pakko vastata tähän. Olen 21 vuotias, ja saan kuulla joka suunnalta, että hommaa lapsia vasta kun on työ ja opiskelupaikka. Eilen täällä oli pitkä keskustelu asioista, joita katuu eniten. Useat sanoivat, että yksikin lapsi olisi riittäny, tai ettei olisi halunnut lapsia ollenkaan, tai että saivat ne aivan liian aikaisin.

Minusta tuntuu, etten halua koskaan omia lapsia. Äitini sanoo, että tämä ajatus muuttuu vielä iän myötä. Olen kuitenkin päättänyt, että aikaisintaan 26 vuotiaana, niin ei todennäköisesti tule "katumaan" mitään..

[/quote]

aargh miksi kirjoitin noin väärin, eli siis kun on opiskeltu ja oikea työ alla* tätä tarkoitin!

Vierailija
39/126 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:23"]

Vuonna 2009 noin puolella kolmikymppisistä naisista ei ole ollut lapsia.

[/quote]

Ja siitä huolimatta suomessa syntyi vuonna 2009 :  60 430 kpl lapsia ja lapsiluku/nainen oli 1.86 mikä on "länsimaalle" erittäin korkea luku. Alla on linkki josta voi katsoa suomen väestöhistoriaa, syntyneet, kuolleet jne. vuosittain.

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Finland

Vierailija
40/126 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 08:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 07:46"]

Uskon, että maailma kehittyy hyvään suuntaan ja lapseni saavat hyvän elämän, kuten minullakin on.

[/quote]

Reaalimaailman signaalit viittaavat päinvastaiseen, mutta toivossa (tai jopa uskossa) on hyvä elää.

[/quote]

Mikä on ratkaisu? Se, että kaikki av-mammat päättävät olla lisääntymättä? Kaikki viisaat ihmiset päättävät olla lisääntymättä ja tyhmät jatkavat? Vai että kaikki päättävät olla lisääntymättä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän