Olen nuori ja lihava, tässä ruokani tältä päivältä.
Olen 21 -vuotias typy, jolla pituutta 167 cm ja painoa 90 kg, eli ylipainonen olen. En ole vielä koittanut laihduttaa, vaikka perhe painostaa, teen sen, jos se on tarpeellista. Kun täällä aina haukutaan lihavia, tässä mun ruokatottumuksia yheltä päivältä. :)
Aamu: Kellog's muroja ja täysmaitoa, 4 kuppia kahvia.
Aamun toinen kahvihetki n. klo. 11: 2 kuppia kahvia ja kaks viineriä.
11.30-14.00 Pientä napostelua esim. sipsiä, pullaa.
15.00 Kävin Hesessä
18.00 Grillattiin eli pari pihviä, perunoita, kastiketta, täytettyjä herrkusieniä, leipää, juustoja, sipsejä ja jälkkäriks mansikkarahkaa. Juotavana siideriä, olutta ja ihanaa valkkaria. Nyt aatelin ottaa jätskiä. :) kommentoikaa toki.
Kommentit (99)
Ihmettelen tuota kommenttia "en tykkää kasviksista". Kenen lempiherkkuja ne nyt muka olisivatkaan (joitain poikkeuksia lukuunottamatta)? Ymmärrän sen, että ihminen on perso hyvälle ruualle, ja herkkujen himo on ihmiselle hyvin luontaista. Sitä sen sijaan en ymmärrä, jos aikuinen ihminen ei sen vertaa kestä päivittäin hetkellistä epämukavuutta, että söisi jotain, jonka tietää olevan terveydelleen välttämätöntä. Pikkulapsilla tuollaisen kasvisten vierastamisen ymmärrän. Jätätkö pahanmakuiset lääkkeetkin ottamatta, jos et tykkää niistä? Tai lopetatko työnteon kokonaan, jos loikoilu on mukavampaa?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 22:04"]
Miksi sinä, aikuinen ihminen, syöt muroja? Kaiken muun ymmärrän vaikken itse niin söisikään.
[/quote]
Niin, lapsillekko murot on oikeaa ruokaa??
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:26"]Miten vetelet kahvin? Mustana, kermalla, sokerilla? Aika paljon saat kyllä tosiaan kaloreita, mutta et juurikaan vitamiineja, kuituja jne. Mahdat voida fyysisesti aika huonosti? Kenties tukka on ohentunut, on ummetusta tai vatsa löysällä, iho näppyläinen (vars. allit), nilkat ja sormet turvoksissa, väsyttää usein, vaikka nukkuisi 9 tuntia?
[/quote]
Kahvi kermalla, nams! Turvottaa vähän vatsaa, mut muuten perusterve. :)
Ap
[/quote]
..no et oo pitkään.. Tsemppaa nyt vähän hei
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:09"]Syötkö noin joka päivä? Viikonloppuisin ymmärrän syön itsekkin noin vloppuisin varsinkin kesällä kun on juhlia
- 55/165
[/quote]
No, en mää ny joka päivä tollain mässää, mut runko on samankaltainen ja syömine painottuu iltaan. :)
!
Ap
[/quote]
Meillä keskieuroopassa samalla lailla. Aamiainen klo 7, lounas klo 11-14, välipala klo 16 ja illallinen klo 19-21. Sen jälkeen ei syödä enää.
Eikö sua huolestuta sairaudet, joille sekä ylipaino että köyhäravinteinen ruoka sua altistaa?
Olen itsekin läski (170/96) ja päällä täydellinen ruokaremontti. Kiloklubin avulla tajusin syöväni väärän lisäksi myös huomattavasti liian vähän. Ei ihme kun energiat vähissä. Maistelen järjestelmällisesti uusia kasviksia (ei olleet tuttuja lapsuudesta, paitsi kurkku..) ja jos se ei saa mua yökkäämään voin syödä sitä uudelleen. Olen perusterve ja haluan olla vastaisuudessakin.
Toivottavasti keksit motivaattorin elämäntaparemontille! :)
Veikkaan että saat jonkin syövän tuolla ruokavaliolla ennen kuin täytät 40, nuo on kaikki ruokia joista syöpäsolut tykkää ja kaikilla in syöpäsoluja kehossa. Toisilla ne alkaa kasvaa ja toisilla ei.
Miten voit juoda noin paljon kahvia. Minulla olisi maha kuralla koko päivän. Syöt vain pelkkiä kaloreita, ostaisit edes kunnon lihaa pullonmössön tilalle.
Iän myötä sairastut kaikkeen, kun sisäelimesi ei jaksa puhdistaa sinne vuosiakausia ahtaamiasi myrkkyjä. Se vie vain jonkin aikaa, kun huomaat, että elimistösi on mennyt hitaasti mutta varmasti romuksi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:32"]Siis häh? Et tykkää terveellisestä ruuasta?
Miten sä määrittelet tän "terveellinen ruoka josta et tykkää" ?
Terveellisesti syöminen on sitä että syö monipuolisesti ja vaihtelevasti ihan kaikkea, ei jätä mitään pois eikä syö jotain tiettyä liikaa.
[/quote]
En tykkää kasviksista, paitsi kurkusta. Rahka on pahaa, samoin jukurtti, en tykkää kokolihasta, enkä salaatista, vihaan puuroja. Jäikö joku viä pois... :)
Ap
[/quote]
Et tykkää kokolihasta, mutta päivälliseksi vedit kaksi pihviä?!
Miksi lihotat itsesi hengiltä - saatko siitä jotain nautintoa?? Vältteletkö lihomalla miesten huomiota (eli saat siitä tekosyyn olla yksin)?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 00:24"]
Ihmettelen tuota kommenttia "en tykkää kasviksista". Kenen lempiherkkuja ne nyt muka olisivatkaan (joitain poikkeuksia lukuunottamatta)? Ymmärrän sen, että ihminen on perso hyvälle ruualle, ja herkkujen himo on ihmiselle hyvin luontaista. Sitä sen sijaan en ymmärrä, jos aikuinen ihminen ei sen vertaa kestä päivittäin hetkellistä epämukavuutta, että söisi jotain, jonka tietää olevan terveydelleen välttämätöntä. Pikkulapsilla tuollaisen kasvisten vierastamisen ymmärrän. Jätätkö pahanmakuiset lääkkeetkin ottamatta, jos et tykkää niistä? Tai lopetatko työnteon kokonaan, jos loikoilu on mukavampaa?
[/quote]
Mun mielestä on ihan päinvastoin kuvitella että vain hampparit, pizzat ja mättöruuat olisi herkkua??
Onneksi itse saan kiksejä hyvistä (ja vielä terveellisistä) ruuista; esim kasvisruuat joita mun mies ! tekee on ihan tajuttoman hyviä. Mistä kumpuaa käsitys vielä vuonna 2014 että kasvikset on pahoja?? Kyvyttömyydestä kokata?? Vai perimästä missä nakit ja ranskikset oli juhlaruokaa??
Emmekä ole edes poikkeus hyvän ruuan nautiskelijoina...
Onko sinulla hyvä olla? Jaksatko nauttia asioista? Jaksatko liikkua, tykkäätte luonnosta. Saako nautintoa muustakin kuin rasvaisesta ruuasta?
Millaiset ovat veriarvosi... sokeri ja kolesteroli, entä verenpaine?
Terveyteen tuo ruokavalio alkaa vaikuttamaan. Voisihan siinä olla lihastakin. Jos et liiku ja syöt noin yksipuolisesti, niin kilojen karistaminen iän myötä kyllä vaikeutuu ja terveysriskiksi suurenevat. Sydän sairaudet. Tuki-ja liikuntaelimet sairaudet...polvet, selkä.
Nuorena kyllä pärjää miten vaan. Hyvää olo kannattaa tavoitella. Ei kannata antaa perheen painostuksen vaikuttaa ja kiukutella ja välttää terveellistä ruokaa ihan periaatteessa. Asia kuitenkin sinua mietityttää. Itse olet se hallitsija, joka loppujen lopuksi päättää mitä suuhunpistää ja mitä kropallaan ja aivoillaan tekee. Juuri sinä. Ei perhe eikä muut. Sinulla on valinnan vapaus. Suomessa voi valita. Kaikkialla ei voi.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 00:24"]
[/quote]
Minäkin olen perso hyvälle ruoalle! Kasvikset kuuluvat oleellisesti herkkuihini. Mahtaako olla kokissa vika, jos kasviksia ei saa maistumaan?
Yllättävän paljon syöt ylipainoiseksi, useinhan he syövät todella vähän. AV-logiikan mukaan sun kuuluisi olla todella hoikka noilla ruuilla.
Hyvät mitat, laita kuva. Annatko pillua?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 00:24"]Ihmettelen tuota kommenttia "en tykkää kasviksista". Kenen lempiherkkuja ne nyt muka olisivatkaan (joitain poikkeuksia lukuunottamatta)? Ymmärrän sen, että ihminen on perso hyvälle ruualle, ja herkkujen himo on ihmiselle hyvin luontaista. Sitä sen sijaan en ymmärrä, jos aikuinen ihminen ei sen vertaa kestä päivittäin hetkellistä epämukavuutta, että söisi jotain, jonka tietää olevan terveydelleen välttämätöntä. Pikkulapsilla tuollaisen kasvisten vierastamisen ymmärrän. Jätätkö pahanmakuiset lääkkeetkin ottamatta, jos et tykkää niistä? Tai lopetatko työnteon kokonaan, jos loikoilu on mukavampaa?
[/quote]
Öööö et voi kyllä yleistää, etteivät kasvikset olisi kenenkään lempiherkkuja? Mun kaks suosikkiruokaa on keltainen kasviskeitto ja kasviscurry. Lisäksi syön ihan hulluna esim. paprikaa, kurkkua, porkkanaa...ja mä ainakin luen marjat ja hedelmät kasviksiin ja voin kyllä sanoa rehellisesti, että tuore ananas ja mansikat on maailman parasta herkkua! Kato kun kaikki ei tykkää sokerin ja rasvan mausta :)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 00:24"]Ihmettelen tuota kommenttia "en tykkää kasviksista". Kenen lempiherkkuja ne nyt muka olisivatkaan (joitain poikkeuksia lukuunottamatta)? Ymmärrän sen, että ihminen on perso hyvälle ruualle, ja herkkujen himo on ihmiselle hyvin luontaista. Sitä sen sijaan en ymmärrä, jos aikuinen ihminen ei sen vertaa kestä päivittäin hetkellistä epämukavuutta, että söisi jotain, jonka tietää olevan terveydelleen välttämätöntä. Pikkulapsilla tuollaisen kasvisten vierastamisen ymmärrän. Jätätkö pahanmakuiset lääkkeetkin ottamatta, jos et tykkää niistä? Tai lopetatko työnteon kokonaan, jos loikoilu on mukavampaa?
[/quote]
Öööö et voi kyllä yleistää, etteivät kasvikset olisi kenenkään lempiherkkuja? Mun kaks suosikkiruokaa on keltainen kasviskeitto ja kasviscurry. Lisäksi syön ihan hulluna esim. paprikaa, kurkkua, porkkanaa...ja mä ainakin luen marjat ja hedelmät kasviksiin ja voin kyllä sanoa rehellisesti, että tuore ananas ja mansikat on maailman parasta herkkua! Kato kun kaikki ei tykkää sokerin ja rasvan mausta :)
[/quote]
Mites se hedelmäsokeri? Onhan se parempaa joo kun karkkien sokeri mutta sokeria kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 20:50"]
Olen 21 -vuotias typy, jolla pituutta 167 cm ja painoa 90 kg, eli ylipainonen olen. En ole vielä koittanut laihduttaa, vaikka perhe painostaa, teen sen, jos se on tarpeellista. Kun täällä aina haukutaan lihavia, tässä mun ruokatottumuksia yheltä päivältä. :)
Aamu: Kellog's muroja ja täysmaitoa, 4 kuppia kahvia.
Aamun toinen kahvihetki n. klo. 11: 2 kuppia kahvia ja kaks viineriä.
11.30-14.00 Pientä napostelua esim. sipsiä, pullaa.
15.00 Kävin Hesessä
18.00 Grillattiin eli pari pihviä, perunoita, kastiketta, täytettyjä herrkusieniä, leipää, juustoja, sipsejä ja jälkkäriks mansikkarahkaa. Juotavana siideriä, olutta ja ihanaa valkkaria. Nyt aatelin ottaa jätskiä. :) kommentoikaa toki.
[/quote]
Muita vielä lukematta.
Ehditkö tehdä muuta kuin syödä – opiskeletko, käytkö töissä? Olet toki nuori, mutta et mikään vauva enää, miksi suuhun pitää koko ajan työntää jotain? Sanot laihduttavasi jos se on tarpeellista. Kyllä sun ruokatottumusten ja syömistapojen muuttaminen taitaa olla aika tarpeellista. Älä laihduta, muuta elämäntapojasi!
Jep, en väittänytkään terveellisyydestä mitään 70, vaikka toki hedelmäsokeri on parempi vaihtoehto kuin prosessoitu sokeri. Tarkoitin tässä lähinnä sitä, kuinka pahalta lisätty sokeri maistuu :)
Niin, ja miksi sen ruoan pitäisi aina olla niin helvetin hyvää - ihmekään, jos on ylipainoa, jos ajattelutapa on tuollainen. Kyllä niitä kasviksia nimittäin kannattaa syödä, vaikkei ne mitään älytöntä herkkua olisikaan.