Olen nuori ja lihava, tässä ruokani tältä päivältä.
Olen 21 -vuotias typy, jolla pituutta 167 cm ja painoa 90 kg, eli ylipainonen olen. En ole vielä koittanut laihduttaa, vaikka perhe painostaa, teen sen, jos se on tarpeellista. Kun täällä aina haukutaan lihavia, tässä mun ruokatottumuksia yheltä päivältä. :)
Aamu: Kellog's muroja ja täysmaitoa, 4 kuppia kahvia.
Aamun toinen kahvihetki n. klo. 11: 2 kuppia kahvia ja kaks viineriä.
11.30-14.00 Pientä napostelua esim. sipsiä, pullaa.
15.00 Kävin Hesessä
18.00 Grillattiin eli pari pihviä, perunoita, kastiketta, täytettyjä herrkusieniä, leipää, juustoja, sipsejä ja jälkkäriks mansikkarahkaa. Juotavana siideriä, olutta ja ihanaa valkkaria. Nyt aatelin ottaa jätskiä. :) kommentoikaa toki.
Kommentit (99)
Huvittavaa, että pulleita ihmisiä on pilvin pimein kun katsoo ruokakaupassakin ihmisiä. Naiset av:lla puolustelevat tuulipukukansaa ja vaikuttavat juuri sellaisilta (keskustelutyyliltään) mitä näkee kassajonoissa lastensa kanssa. Mutta autappa kun kysytään tällä palstalla mittoja, niin johan perskuta löytyy F kupin tissejä 55 cm vyötäröllä, 175 cm pituutta ja 52 kiloa painoa! :D
Huh mikä määrä kofeiinia! Muuten näyttää krapulapäivän mätöltä :) Juotko tarpeeksi vettä päivän aikana? Itse pystyisin syömään tuolla tavoin päivän tai kaksi ja sen jälkeen elimistö huutaisi jotain tuoretta ja paljon.
Haluaisitko itse olla hoikempi?
Oletko oppinut nykyiset ruokailutapasi kotoa?
Mitä mieltä olet itse omista ruokavalinnoistasi?
Jos sinulla olisi lapsi, syöttäisitkö hänelle tuollaista (pl. alkoholi ja kahvi)?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:09"]
Jep, en väittänytkään terveellisyydestä mitään 70, vaikka toki hedelmäsokeri on parempi vaihtoehto kuin prosessoitu sokeri. Tarkoitin tässä lähinnä sitä, kuinka pahalta lisätty sokeri maistuu :)
[/quote]
Hedelmäsokeri on maksalle pahasta.
[/quote]
Mun käsittääkseni lisätty ja prosessoitu fruktoosi on haitallista juurikin mm. maksalle, mutta luonnollisen esim hedelmissä olevan fruktoosin haitoista ihmiselle ei ole näyttöä. Tuota käsiteltyä fruktoosia löytyy mm. limppareista, niin onko se jotenkin yllätys, että se on haitallista?
[/quote]
Niin, ja eiköhän kaikki käytettynä kohtuudella ole ihan ok. Sanotaanhan samaa myös alkoholista :)
Miten vetelet kahvin? Mustana, kermalla, sokerilla? Aika paljon saat kyllä tosiaan kaloreita, mutta et juurikaan vitamiineja, kuituja jne. Mahdat voida fyysisesti aika huonosti? Kenties tukka on ohentunut, on ummetusta tai vatsa löysällä, iho näppyläinen (vars. allit), nilkat ja sormet turvoksissa, väsyttää usein, vaikka nukkuisi 9 tuntia?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:18"]Huh mikä määrä kofeiinia! Muuten näyttää krapulapäivän mätöltä :) Juotko tarpeeksi vettä päivän aikana? Itse pystyisin syömään tuolla tavoin päivän tai kaksi ja sen jälkeen elimistö huutaisi jotain tuoretta ja paljon.
Haluaisitko itse olla hoikempi?
Oletko oppinut nykyiset ruokailutapasi kotoa?
Mitä mieltä olet itse omista ruokavalinnoistasi?
Jos sinulla olisi lapsi, syöttäisitkö hänelle tuollaista (pl. alkoholi ja kahvi)?
[/quote]
Tiedän, että syön epäterveellisesti, mutta en tykkää terveellisestä ruuasta. Ja pojat tykkää ku naisilla on kurveja. Kotona syötiin paljon superterveellistä ja äiti pakotti mut syömään sitä, ja nyt on tursunnu ulos korvista. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:26"]Miten vetelet kahvin? Mustana, kermalla, sokerilla? Aika paljon saat kyllä tosiaan kaloreita, mutta et juurikaan vitamiineja, kuituja jne. Mahdat voida fyysisesti aika huonosti? Kenties tukka on ohentunut, on ummetusta tai vatsa löysällä, iho näppyläinen (vars. allit), nilkat ja sormet turvoksissa, väsyttää usein, vaikka nukkuisi 9 tuntia?
[/quote]
Kahvi kermalla, nams! Turvottaa vähän vatsaa, mut muuten perusterve. :)
Ap
Mitä tarkoitat, kun sanot että "laihdutat jos se on tarpeellista"?
Terveyden kannalta tuo ruokavalio on surkea ja todennäköisesti sairastuttaa sinut ennen pitkää. Laihdutatko vasta sitten kun olet jo sairas?
Apn bmi oli 32.4, äsken tsekkasin. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:31"]Mitä tarkoitat, kun sanot että "laihdutat jos se on tarpeellista"?
Terveyden kannalta tuo ruokavalio on surkea ja todennäköisesti sairastuttaa sinut ennen pitkää. Laihdutatko vasta sitten kun olet jo sairas?
[/quote]
En jaksa laihduttaa vielä, ei oo motivaatioo. :)
Ap
Siis häh? Et tykkää terveellisestä ruuasta?
Miten sä määrittelet tän "terveellinen ruoka josta et tykkää" ?
Terveellisesti syöminen on sitä että syö monipuolisesti ja vaihtelevasti ihan kaikkea, ei jätä mitään pois eikä syö jotain tiettyä liikaa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:32"]Siis häh? Et tykkää terveellisestä ruuasta?
Miten sä määrittelet tän "terveellinen ruoka josta et tykkää" ?
Terveellisesti syöminen on sitä että syö monipuolisesti ja vaihtelevasti ihan kaikkea, ei jätä mitään pois eikä syö jotain tiettyä liikaa.
[/quote]
En tykkää kasviksista, paitsi kurkusta. Rahka on pahaa, samoin jukurtti, en tykkää kokolihasta, enkä salaatista, vihaan puuroja. Jäikö joku viä pois... :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:26"]Miten vetelet kahvin? Mustana, kermalla, sokerilla? Aika paljon saat kyllä tosiaan kaloreita, mutta et juurikaan vitamiineja, kuituja jne. Mahdat voida fyysisesti aika huonosti? Kenties tukka on ohentunut, on ummetusta tai vatsa löysällä, iho näppyläinen (vars. allit), nilkat ja sormet turvoksissa, väsyttää usein, vaikka nukkuisi 9 tuntia?
[/quote]
Ap
[/quote]
Et taatusti ole perusterve enää 5-10 vuoden päästä.
Muuten ok, mutta muroihin ripottelisin vielä sokeria.
Painosi ei ole huolestuttava, sillä nuorilla ylipainoisilla on usein kauniit kasvot ja hyvä iho.
Pelottaako sua koskaan ettet saa ikinä miestä? Miehet pitää kurvikkaista naisista muttei läskeistä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:37"]Muuten ok, mutta muroihin ripottelisin vielä sokeria.
Painosi ei ole huolestuttava, sillä nuorilla ylipainoisilla on usein kauniit kasvot ja hyvä iho.
[/quote]
Hahhaa. Kiitos. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:38"]Pelottaako sua koskaan ettet saa ikinä miestä? Miehet pitää kurvikkaista naisista muttei läskeistä.
[/quote]
Ei pelota, uskon, et ihminen rakastuu ihmiseen ei ruumiiseen :)
Ap
Ihanko oikeasti vedit kaks viineriä? Miten jaksoit?! :D Vai oliko ne jotain pientämallia?
Söin itse ennen samaan tyyliin, tosin en noin paljoa niin paino pysyi hallinnassa. Lapsen myötä tein ruokavalioremontin koska haluan olla pojalleni esimerkkinä ja oikeasti nyt energiaa riittää paljon enemmän kaikkeen, eikä ole kokoaikaa rumaläski olokaan!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 21:29"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Et taatusti ole perusterve enää 5-10 vuoden päästä.
[/quote]
Minäpä olen. :)
Apn ikäisenä olin saman kokoinen. Nyt 116 kg kymmenen vuotta myöhemmin. Yritän tiputtaa painoa vähän, mutta mitään sairauksia mulla ei ole kyllä ollut. :) Älä siis yleistä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 09:09"]
Jep, en väittänytkään terveellisyydestä mitään 70, vaikka toki hedelmäsokeri on parempi vaihtoehto kuin prosessoitu sokeri. Tarkoitin tässä lähinnä sitä, kuinka pahalta lisätty sokeri maistuu :)
[/quote]
Hedelmäsokeri on maksalle pahasta.
[/quote]
Mun käsittääkseni lisätty ja prosessoitu fruktoosi on haitallista juurikin mm. maksalle, mutta luonnollisen esim hedelmissä olevan fruktoosin haitoista ihmiselle ei ole näyttöä. Tuota käsiteltyä fruktoosia löytyy mm. limppareista, niin onko se jotenkin yllätys, että se on haitallista?