Mihin käytit/käytät lomarahasi?
Minulla meni säästöön, säästetään isompaan asuntoon 👍 Tiukille kyllä ottaa, tekisi mieli ostaa kaikkia ihania kesämekkoja ja laittaa rahoja lomakassaan jne. mutta kaikkea ei voi saada..
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikana oppinut olemaan ostamatta mitään niin säästöön jää rahat. Ostan osakkeita niin saan tuottoa sille rahalle 👍
Sama täällä
Terassiin laajennukseen. Voi siemailla juomaa kunnon turvaväleillä.
Ulkomaisiin verkkokauppoihin menee. Ostan kaiken ulkomailta myös kuivamuonan. Suomihintoihin verrattuna säästyneillä rahoilla olen pystynyt hankkimaan kohta kahden miljoonan osakesalkun parinkymmenen vuoden aikana.
Siihen mihin muukin raha.
Mulle ei lomaltapaluurahat tai veronpalautukset ole koskaan olleet mitään erityiskohtelun ansaitsevia "ylimäärisiä" tilejä...
Ukko38 kirjoitti:
Siihen mihin muukin raha.
Mulle ei lomaltapaluurahat tai veronpalautukset ole koskaan olleet mitään erityiskohtelun ansaitsevia "ylimäärisiä" tilejä...
No minulle se on iso raha, josta olen iloinen ja joka tuo kaivatun sysäyksen säästämiseen.
Ap
Hienosti on Dovre noussut, mutta on jo kallis muihin senttiosakkeisiin verrattuna.
Vertailu 12 kk rullaavilla luvuilla:
Dovren P/S on 1,07 ja EV/EBITDA (yritysarvo/käyttökate) on 24,4.
Tulikiven P/S on 0,71 ja EV/EBITDA (yritysarvo/käyttökate) on 6,2.
Dovre on siis 34% Tulikiveä kalliimpi liikevaihdolla mitattuna (P/S) ja Dovre on 293% Tulikiveä kalliimpi käyttökatteella mitattuna (EV/EBITDA).
Ylimääräisenä vapaana, eli 2 viikkoa
Ajattelin tehdä pintaremontin vessaan, siihen menee osa. Lyhensin myös vähän asuntolainaa.
Auton korjauttamiseen, laskuihin, normaaliin elämiseen. Vähän jätän jotain säästöön.
Normaalielämään. Ei se millään tavalla ylimääräistä ole lomaraha, vaan ihan normipalkkaan kuuluva.
Sais loppua moinen muinaisjäänne. Terv yrittäjä joka ei saa lomarahaa
Puolet vaihdoin vapaisiin, toisen puoliskon olen juuri menossa tuhlaamaan eli ostan mökille sohvan.
Työttömille, eläkeläisille ynnä muille hyvin pienituloisille Kuuluisi loma jossain kotimaan lomakohteessa valtion piikkiin. Liian monella ei ole mahdollisuutta minkäänlaiseen lomailuun koskaan elämässä. pari viikkoa täysihoidolla valitsemassaan kohteessa toisi kummasti lisää virtaa ankeaan arkeen kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Laskuihin ja luottokorttivelkaan. t. pienituloinen yh
Ja sekös se on muiden vika, että teet luottokorttivelkaa joka käänteessä? Suu säkkiä myöden ja turhat krääsäostokset pois, niin ei tarvitse palstalla ruikuttaa "pienituloisuutta"!
Vierailija kirjoitti:
Työttömille, eläkeläisille ynnä muille hyvin pienituloisille Kuuluisi loma jossain kotimaan lomakohteessa valtion piikkiin. Liian monella ei ole mahdollisuutta minkäänlaiseen lomailuun koskaan elämässä. pari viikkoa täysihoidolla valitsemassaan kohteessa toisi kummasti lisää virtaa ankeaan arkeen kaikille.
Jee? Työttömille ja muille sluibareille valtio eli rehelliset veronmaksajat kustantaa jo makaamispalkan kaikilla eduilla. 365 päivää vuodessa lomailua ja eikun lisää pitäisi saada?
Palkka, lomarahat ja veronpalautukset tulee ensi viikolla. Remonttia tehdään ja elokuussa tulee perintöä n. 1000 e niin se sitten säästöön
Lomarahaa tulee 8000 e , vaikea päättää mihin käyttää, kaikkea on jo. Lomailla ei voi vakavan sairauden takia, kaippa panee ne taas makaan tilille.
Olisi ollut parempi laittaa rahat Martti Suosalon korona-ahdingon tukitoimintaan. Hän menetti kuudentoista vuoden säästöt. Olen aivan epätoivoinen.
Korona-aikana oppinut olemaan ostamatta mitään niin säästöön jää rahat. Ostan osakkeita niin saan tuottoa sille rahalle 👍