Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin käytit/käytät lomarahasi?

Vierailija
19.06.2021 |

Minulla meni säästöön, säästetään isompaan asuntoon 👍 Tiukille kyllä ottaa, tekisi mieli ostaa kaikkia ihania kesämekkoja ja laittaa rahoja lomakassaan jne. mutta kaikkea ei voi saada..

Kommentit (246)

Vierailija
21/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vapaaksi.

Vierailija
22/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosiin ottanut rahana.

Luonnossakos ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes huomaa sellaisia rahoja. Menee palkkatilille muitten joukkoon.

Vierailija
24/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3400 e tuli ja sijoituksiinhan sen laitan, vanhuus alkaa olla lähellä.

Vierailija
25/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lomarahani oli noin 1500 euroa ja siitä meni hammaslääkäriin 200 euroa, luottokorttilaskuun 900 euroa ja loput käytän kesälomahumputteluun.

Vierailija
26/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden teltan, makuupussin ja laavukankaan. Lopuilla (3/4) olisi tarkoitus kaataa ämpärillinen vettä valtamereen eli lyhentää juuri otettua asuntolainaa.

Paljonko otitte lainaa? Mikä kokonaiskorko? Itsellä alle 0,2% niin ei kannata paljon ylimääräisiä lyhennellä.

Vierailija
27/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin osan vapaana, jäljelle jäävä raha mennee säästöön kun reissuun ei pääse (Suomi on niiiin nähty, kallis ja sääskiä ym kaikki kiinnostavat paikat täynnä (=Lappi)).

Vierailija
28/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennän ulkosaunan velkaa koko rahalla. Paras sijoitus ja kohta maksettu.

Vierailija
29/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin rahat nyt yleensä menee?: laskujen maksamiseen, elämiseen. Normihommaa.

Vierailija
30/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin lomapäiviksi, eli omaan hyvinvointiin. Pikkusenhan se riepoo, kun pitkään alalla olleet saa samalla lomarahalla 5 päivää enemmän kuin itse. Ja kun heillä on muutenkin jäätäväta lomakertymät, niin sitä saa taas ensi syksynä painaa sijaisten kanssa, kun työparilla on lomaa vaikka muille jakaa.

Irtisanoutuminen on ensi kevään suunnitelma. Ei varhaiskasvatuksessa oikeasti jaksa montaa vuotta; Huono palkka, vastuullinen, kuormittava työ, 30v alalla ollut työpari, jonka lomakertymä on jotain sellaista mihin ei enää edes pääse. Tämä aiheuttaa sen, että hän paineli lomille heti kesäkuussa jättäen siivoukset ja lapset minulle. Eikä nämä konkarit ole tietenkään päivystyksessä paikalla, joten omat vähäiset lomat pilkotaan sinne sun tänne.

Hyvinvointia hain lomarahojen muuttamisella vapaaksi. Sillä saa syksyyn pienen tauon ja jouluun. Kesällä menee kaikki vuosilomat.

Vierailija
31/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin lomarahat vapaisiin. Paras sijoitus mielestäni.

No ei todellakaan ole, tai riippuu siitä oletko lähellä eläkeikää vai et. Jos ottaisit rahat sijoituksiin, voisit pitää vuosittain palkattoman vapaapäivän niillä tuotoilla. Eli otatko esim 14 päivää nyt vai 1 päivän vuodessa loppu-urasi ajan...

Työuran puolivälissä suunnilleen, mutta kaikkea ei mitata rahassa. Näillä lomarahavapailla saan huolettoman vuoden; voin olla pikkukoululaisten kanssa syys- ja talvilomalla.

Vierailija
32/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lomaraha? En mä ole saanut mitään lomarahaa.

Vierailija
33/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompaan turboahtimeen.

Vierailija
34/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lomaraha? En mä ole saanut mitään lomarahaa.

Niinpä ja mikä loma?

Maatalousyrittäjänä ei ole kumpaakaan.

Vierailija
35/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin vapaisiin, niinkuin jo 11 aiempanakin vuonna.

Vierailija
36/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole, tai riippuu siitä oletko lähellä eläkeikää vai et. Jos ottaisit rahat sijoituksiin, voisit pitää vuosittain palkattoman vapaapäivän niillä tuotoilla. Eli otatko esim 14 päivää nyt vai 1 päivän vuodessa loppu-urasi ajan...

Eli 1000e sijoituksella saa loppuelämäkseen ylimääräisen vapaapäivän? Oikeasti?

Vierailija
37/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työuran puolivälissä suunnilleen, mutta kaikkea ei mitata rahassa. Näillä lomarahavapailla saan huolettoman vuoden; voin olla pikkukoululaisten kanssa syys- ja talvilomalla.

Eihän tuossa verratukaan vaan lomapäiviin. Kumman otat 14 lomapäivää kerran vai 1 lomapäivän vaikkapa 30 kertaa (1 per jäljellä olevat työvuodet).... Siitä oli kyse.

Vierailija
38/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön meni. Sitten kun pääsee matkustamaan kunnolla niin tehdään pidempi reissu.

Vierailija
39/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä osa-aikatyön palkoilla ei kummoisia lomarahoja saa. Maksoin oman osuuteni auton huollosta ja mökin kiinteistöveron, normaaliin elämiseen loput pari sataa.  Koitan saada muutaman satasen kasaan käyttörahaksi kotimaan pienelle lomareissulle myymällä  nettikirppiksillä tavaraa

Vierailija
40/246 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli 1000e sijoituksella saa loppuelämäkseen ylimääräisen vapaapäivän? Oikeasti?

Riippuu omasta kulutuksestasi, ja lomarahastasi. Minun 14 päivän lomarahoilla saa sen verran sijoituksia että katan vuosikustannuksistani yhden päivän kulut.  Minä olen nyt 2 vuoden päässä taloudellisesta riippumattomuudesta, joten sen kyllä maltan odottaa. En tosin välttämättä heti jää pois työelämästä kun tuon saavutan, tai vaihdan johonkin leppoisaan osa-aikaduuniin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä