Mihin käytit/käytät lomarahasi?
Minulla meni säästöön, säästetään isompaan asuntoon 👍 Tiukille kyllä ottaa, tekisi mieli ostaa kaikkia ihania kesämekkoja ja laittaa rahoja lomakassaan jne. mutta kaikkea ei voi saada..
Kommentit (246)
Tilasin Saksasta viina, ettei tarvitse suomen hintoja tai veroja maksella.
Kolme vuorokautta vuokramökillä panostaen syötäviin ja juotaviin. Oli todellakin rahanmenon arvoinen reissu.
Olen myös uusinut vaatekaapin sisältöä. Mm. uusia alusvaatteita ja paitoja.
Osa rahoista säästöön.
Harrastuksiin, vesijetin vuokraamiseen, aktiiviseen lomaan. Eli lomailuun.
Matkoihin tänä kesänä eli Kreikan, Italian ja Sveitsin matkoihin.
Hirveän isoja summia teillä! Säästöön jää se mitä ei tule käytettyä. Ei ole mahdollisuutta vaihtaa lomiksi.
Yhdistin tämän vuoden bonareihin ja vähän kävin säästötilillä kaivelemassa ja pistin tilaukseen terassilasituksen syksylle.
Viinaan ja naisiin. Loput tuhlasin.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin tupari lahjaan eli uuden sängyn ostin hänelle kun hänellä ei ole, ruokaan,laskuihin.
Ylimääräistä ei juurikaan jää, vaatteet ostan edelleen kirpparilta,matala palkka ala,tuntuu kurjalle kun raskas fyysinen työ eikä siitä edes kunnon lomarahoja makseta.
Sinulla itselläsi on rahat vähissä, mutta silti ostit kaverille noin kalliin lahjan. En ihan ymmärrä. Ajatuksena kaunis, mutta eikö olisi riittänyt maksaa vaikka puolet sängyn hinnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin lomarahat vapaisiin. Paras sijoitus mielestäni.
No ei todellakaan ole, tai riippuu siitä oletko lähellä eläkeikää vai et. Jos ottaisit rahat sijoituksiin, voisit pitää vuosittain palkattoman vapaapäivän niillä tuotoilla. Eli otatko esim 14 päivää nyt vai 1 päivän vuodessa loppu-urasi ajan...
Höpö höpö. Minä ainakin teen töitä vain siksi että se mahdollistaa mukavan vapaa-ajan. Tekisin osa-aikaista työtä jos se olisi mahdollista. Haluan nauttia elämästäni koko ajan, en vain vanhana. Nuorena saadut kokemukset ja matkustamiset ovat henkistä pääomaa koko elämän. Se että eläkkeellä asun vaikka paratiisissa ei vastaa niitä kokemuksia mitä nuorena voin tehdä.
Makselin/makselen talven mittaan tienatuilla extrarahoilla ja veronpalautuksilla vuokrat lokakuuhun asti. Silloin palaan täysiin työtunteihin. Kesä - syyskuun lomailen. Välillä käyn tekemässä pari rahakasta yö tai viikonloppuvuoroa. Vakkariduuniin en palaa niin kauan kuin alan työvoimapula jatkuu.
-keikkatyöläinen sosiaalialalta
Meni vakuutuslaskuun kokonaan. Tulee kerran vuodessa ja vaikka kuinka säästän sitä varten, niin aina tulee yllättäviä menoja, joihin säästöt menevät. Olin saanut säästettyä siitä puolet, mutta sitten lapsen ylppärit maksoivatkin enemmän kuin olin ajatellut ja piti ostaa myös uusi blenderi ja pakastin rikkimenneiden tilalle. Nyt on visalla 1000 euroa velkaa, veromätkyt 500 euroa maksamatta ja rikkoutunut pesukone. Nyrkkipyykkiä on tehty koko kesän.
Näitä maksan pois syksyllä, sitten tulee joulu ja vasta helmikuussa voin aloittaa taas säästämään vakuutusmaksua varten. Rikki voi mennä enää tiskikone ja jääkaappi, kaikki muut uusittu vähän aikaa sitten. Paitsi putket... Ensi kesänä on kuopuksen rippijuhlat. Sama kierre siis jatkuu.
Sinne se meni tilille muiden rahojen jatkoksi. Eipä ole tarvetta mihinkään erityisesti niitä käyttää. Elämistä niilläkin rahoilla kustannetaan.
Vajaa 1500 tuli nettona lomarahaa. Ostin uuden polkupyörän ja parvekkeelle parvekesohvan, lisäksi muutaman vaatteen.
Jotain näiden jälkeen jäikin, mutta lisäksi tuntuu moneen sinänsä pieneen menoerään kuluvan lomalla yhteensä yllättävänkin paljon. Tarkoitan siis esim. hernepussi, jäätelötötterö jätskikiskalta, kahvit kahvilassa, parvekekukat, tuoreet marjat torilta yms. En halua näistä kuitenkaan lomalla luopua, yksinäisen arjen pieniä iloja minulle eikä tällaisia menoja muuten kuin kesällä minulla juurikaan ole.
Säästöön.Lomien jälkeen lukee Suomen talous kuralla.Nyt ne vedätti taas jotta ihmiset kuluttaisi.Säästöön pahat päivät tulee vielä.
Vaihdoin lomarahat kokonaisuudessaan vapaapäiviksi.
Eipä ole eläkeläisellä lomarahoja ei! Lomailut jäävät haaveeksi.
Asuntolainan ylimääräiseen lyhennykseen varmaan tai lomamatkalla käyttörahaksi.
kun katsoin muiden vastauksia niin nolottaa, mutta tuhlaan minikokosen lomarahani, kivoihin kesävaatteisiin ja muuhun kivaan, tapanani on etsiä joku elämys kerran kesäs esim.taidenayttely ja jäätelö, jossain eri paikas, mis normaalisti ei käy ,viime kesänä taisin käydä laukon kartanos ,puistos ja näyttelyis.tänä vuonna ostin myös uudet työkengät ja lenkkarit, kun oli hyvä ale.
matalapalkka alal ei kerry säästöja, joten haluan tehdä kotimaan reissun ja tavata tuttuja kesällä, koronan takia pysyin nyt tänä vuonna kotipaikkakunnal, jossa kesäkahviloita ja kesätapahtumia. kun nyt ei pääse mihinkään ,tuntuu kivalta ,et on käyny kivois paikois ja niistä on kivoja muistoja.
sukuni lyhyt ikäistä, syöpään ja sydäriin kuollaan nuorena eli en juuri usko säästämiseen. elän ehkä elämys ja nautinto hakuisesti, mutta musta on kamalaa et ihminen kituuttaa kuivia korppuja syöden ja elämän päa asia on raha saldo pankis, sillon kun terveys vielä salllii kävelyn ja matkustamisen. vaikka olis mahdollista nauttia kesästä ja kivoista kohtaamisista ystävien kanssa.
tunnen rikkaita ihmisiä jotka on kotona vaan ja sit kuolemaa odotelles säästellään sukanvarteen jättisummia, mitään iloa ei sallita itselle tai muille.