Onko epäkohteliasta: ei onnittele vaikka huomaa syntymäpäivän?
Hmm…. Minulla on kaverina (joo, on ollut aiemmin juttua, eli ollaan flirttailtu yms.) mies, joka on myös LinkedIn kontaktini. Minulla oli syntymäpäivä viime viikolla, eikä mies onnitellut. Ei, vaikka viihtyy LinkedInissä päivittäin ja varmasti huomannut notifikaatioista että synttärit oli (ja meni).
Ei siis onnittelut mitään muutakaan kautta.
Pari viikkoa sitten myös puhuimme synttäreideni tulosta että ”kun sä nyt vanhenet” yms. naureskelua.
Ei ole kiinnostunut siis: Muuten olisi jotain laittanut?
Kommentit (34)
Miehet aika harvoin onnittelevat ketään, eivätkä varsinkaan somesssa.
Lapsellista tuollaiset somessa onnittelut, kun se tehdään vaan velvollisuudesta, kun tulee vaan ilmoitus ja muistutus asiasta. Harva onnittelisi yhtään ketään ilman noita ilmoituksia.
Vielä lapsellisempaa on aikuisen itkeä ettei nyt onniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Miehet aika harvoin onnittelevat ketään, eivätkä varsinkaan somesssa.
Mutta jos huomaa somessa, eikö voi laittaa ihan viestiä? Vaikka tekstarilla? Whatsapp?
Vastaus: Mielestäni on epäkohtelias. Mies olisi voinut onnitella juurikin esim txt.
Oot kyllä rasittavan huomionhakuinen, jos alat kitisemään jostain "se ei sanonu onnitteluja". Ootko sä 5 vuotta vanha?
Tätähän hait? Koska mies ei onnitellut ei ole kiinnostunut eli siirry seuraavaan.
Kiinnostunut mies olisi käyttänyt tilaisuuden hyväksi ja pyytänyt synttärikahveille/ kaljalle yms.
Muuten vain kohtelias olisi muistaessaan onnitellut viestillä ja tohelo siellä missä syntymäpäivä ilmoitetaan paljastaen näin että ei asia kiinosta mutta kyllä minä kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei tykkää itsekään, että heitä onnitellaan eli eivät siksi ehkä onnittele muitakaan.
Allekirjoitan. En ole koskaan tykännyt onnitteluista, mistään merkkipäivistä omalla kohdallani. Niinpä saatan unohtaa toistenkin merkkipäivät. Olen salannut Fb Syntymäpäiväni. Helpotus. En ole huomionhakuinen.
Eipä ole miehestä kuulunut. En pidättäisi hengitystäni odotellen hyvän juhannuksen toivotuksia…🙄😬Ja silti toivon…
Ap
Mä en vakaumuksellisista syistä vietä syntymäpäiviä, enkä onnittele ketään syntymäpäivän johdosta.
Kyllä luin, keskustelu ajautui tähän eli....