Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen kasvu aikuisiällä

Vierailija
10.06.2014 |

Voiko tämä olla totta tai onko muilla kokemusta tällaisesta?

Rintani ovat lähiaikoina selvästi kasvaneet ja niiden muoto on muuttunut paremmaksi. Olen n. 40 v nainen. En ole raskaana tai lihonut. Hormonikierukka on ollut jo vuosia. En ole ottanut silikoneja.

Miten tämä on mahdollista. Rintani olivat ennen "turbulaariset", mutta eivät enää. Voivatko rinnat kehittyä tällä iällä?

Kummallista...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas naiset koettaa todistella ystävilleen etteivät ole ottaneet silareita.

Vierailija
22/42 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. Rinnat kasvaneet pari kuppikokoa puolessa vuodessa. Ikää 36. Estrogeenin määrän tod.näk. liittyy. Aloitin painoharhoittelun ja lihasmassan kasvun myötä rinnat ovat nyt ikäänkuin pystymmät. Suosittelen muillekin. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt MSM-jauhetta? Sillä on rintoja suurentava sivuvaikutus. Ei tietenkään kaikille vaikuta niin.

Vierailija
24/42 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu. Ikää 35 ja rinnat kasvaneet yhtäkkiä kuppikoon, vaikka paino pysynyt suht samana (korkeintaan +1-2kg). Hämmentävää, kun on yhtäkkiä uhkeammat rinnat kuin mihin on itsellään tottunut.

Vierailija
25/42 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raskauksien myötä muuttui C 》D. sitten välillä 44-50 v D 》F. Painoa tullut lisää 10 kg alkuperäiseen verrattuna.

Vierailija
26/42 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jee! Mulla ketunnokka tisulit ja olen ruvennut miettimään että ei kovinmonella yli 30v oo niin pakko kai niiden on muuttua. Sitä odotellassa, piristi päivääni vaikkei elämäni ketunnokka tisuihin kaadu:)

Kuka aikuinen nainen käyttää rinnoistaan sanaa "tisulit" tai "tisut"???

Vierailija
27/42 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rupesi tissit kunnolla kasvaa vasta kun täytin 20. Ennen oli B kuppi ja nyt 85D. Eikä johdu painon noususta. Muistan kun äiti lohdutti minua teininä, että minun rinnat kasvaa varmasti 20 ikävuoden jälkeen niinkuin äidilläni.

Vierailija
28/42 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä 35-vuotiaana kokoa 70B. Nyt 39-vuotiaana olen kokoan 75E. Painoni nousi tässä välissä parikymmentä kiloa, mutta sitten myös laihduin muutoin takaisin aiempiin mittoihini, mutta rinnat kuitenkin jäivät.

Vierailija
29/42 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vielä 35-vuotiaana kokoa 70B. Nyt 39-vuotiaana olen kokoan 75E. Painoni nousi tässä välissä parikymmentä kiloa, mutta sitten myös laihduin muutoin takaisin aiempiin mittoihini, mutta rinnat kuitenkin jäivät.

Aika mielenkiintoinen juttu tuo. Yleensähän rinnat, jos ovat rasvasta isontuneet, myös pienenevät, kun nainen laihtuu. Jos ei vaihdevuosien aikana käytä estrogeeniä, niin rinnat usein vähitellen pienenevät, rauhaskudos vähenee, paitsi jos nainen lihoo, niin rauhaskudos korvautuu raasvakudoksella.

Ilmeisesti joillain naisilla on sellaiset perintötekijät, että vanhemmuuttaan rasvaa menee enemmän rintoihin kuin mitä on aiemmin mennyt - en ole tästä varma, mutta olen sen päätellyt sukulaisistani, jotka eivät ole juuri lihoneet eläkeiässä, mutta rinnat ovat silti isontuneet 2-3 kuppikokoa ainakin.

Vierailija
30/42 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat muuttuvat koko elämän ajan. Hormonitoiminna vaihteluiden mukaan etenkin, ja tietysti painonmuutosten sekä yleisen terveydentilan yms. myötä.

Etenkin esivaihdevuosien aikana hormonitoiminta muuttuu niin että välillä hormoneja erittyy vähemmän, välillä enemmän. Juuri nuo hormonipiikit voivat olla syynä rintojen kasvuun. Jos rinnat tuntuvat kiinteämmiltä, niin se tarkoittaa että rintakudoksen määrä on lisääntynyt suhteessa rasvaan.

Vierailija
31/42 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikonilla jos ei muuten

Vierailija
32/42 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö täälläkin eli ovat pikeävät ja kasvavat vuodesta toiseen. Liiviä saa jatkuvasti uusia, kun kupit käyvät pieneksi. Erikoisuutena se että tuntoherkkyys on kasvanut ja rintojeni merkitys seksissä on noussut uusiin sfääreihin. Mies luonnollisesti tykkää, mutta itse kantaisin mielelläni paljon kevyempää kuormaa.

Vierailija
33/42 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on tapahtunut, kun nuoruusvuosien mekko ei mennyt kiinni RINTOJEN kohdalta. Luulin että kaikki kasvu oli vyötäröllä 😀 N56

Vierailija
34/42 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain on tapahtunut, kun nuoruusvuosien mekko ei mennyt kiinni RINTOJEN kohdalta. Luulin että kaikki kasvu oli vyötäröllä 😀 N56

Toiset muuttuvat miehiksi, toiset naisistuvat enemmän naisiksi. Se on hormoneista kiinni. Arvatkaapa kumman naisryhmän kumppani kärsii enemmän puutteesta?

Vierailija
35/42 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan lihoamiseksi. Rinnat täynnä läskiä. 

Vierailija
36/42 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaispa mullakin. Ikää 42v ja edelleen 80A.

Vierailija
37/42 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tätitissit. Kaikille sellaiset tulevat kun hormonit ja ihon löystyminen vaikuttavat, ei tarvi edes painon nousta. Tissit elävät omaa elämää.

Vierailija
38/42 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoi 35-vuotiaana b-kupista e-kuppiin. Paino nousi. Nyt d ja paino laskusuunnassa.

Vierailija
39/42 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan lihoamiseksi. Rinnat täynnä läskiä. 

mulla kasvaa rintarauhaset. Sellaiset pinkeät töröt ovat nykyään. Se on plussaa miten nautin niiden koskettelusta (kun mielentila on sellainen). Silloin kun ne olivat vielä pienemmät, koskettelu ei tuntunut oikein miltään ja ihmettelin miksi rintojen koskettelua niin hehkutettiin.

Vierailija
40/42 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet ohittaneille vaaditaan nykyisin hormonihoitoja ja Mirenaa(käypähoitosuositus?) Sanovat sen suojaavan kohdun limakalvoa ja estävän syöpiä. Yhdelle tuttavalle gynekologi sanoi; "sitten vanhana luusi sanovat niks ja naks, kun et nyt ota kierukkaa". Ei ottanut.

En halunnut minäkään ottaa yliherkkyyden vuoksi, mutta se vaatimalla vaadittiin "hoitona" otettavaksi. Sitten kävikin moninkertaisesti pahemmin kuin olin pelännyt. Turposin 90kg;sta yli130 kiloon nopeasti. Vanhat vaatteet joutuivat muutamassa kuukaudessa vintille ja rintaliivit 85C-D roskiin. Kaupasta ei löydy niin isoja liivejä, joihin tissit mahtuisivat. Inhoan ulkonäköäni ja valtaisina roikkuvia rintojani ihottumineen; kierukkaa ei siis saatu pois. Alkoiko "loppuelämän menkat" ja Pmdd-oireet? Loppua niille voisi odotella vasta 4 vuoden kuluttua, kun tehot silikonitikusta laantuu, lohdutti gynekologi! Olenko silloin jo haudassa; maksa on alkanut rasvoittua huippunopeasti vain muutamassa kuukaudessa pienestä millien kokoisesta alueesta kokonaan rasvamaksaksi. 

Innolla hormonikierukoita aplikoidaan 60-90 vuotiaille, mutta poistamaan niitä ei lähdetä vaikka kuinka pahoja oireita olisi. Mirena kun ei aiheuta mitään merkittäviä haittaoireita!? Miksi näin? Ulkomailleko on lähdettävä Mirenan metsästykseen? Se olisi hyvää mainetta Suomelle ja innovaation isälle.

Sekään ei näytä haittaavan, vaikka hormonivalmiste vei työkyvyn ja elellään yhteiskunnan varoilla! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän