Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään piti mennä tuttujen mökille saunomaan ja uimaan ja tottakai nyt alkoikin menkat

Vierailija
19.06.2021 |

Mitä sanon syyksi, miksi en tule saunaan ja uimaan?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty käyttämään niitä.

Ihan rohkeasti vaan kokeilemaan. Ei ne satu.

Joo, mutta kun en halua niitä käyttää. Menkkani ovat sen verran niukat, että sekä laittaminen ja poisottaminen on hyvin ikävää.

Mä en nyt ihan ymmärrä mikä ongelma tuossa kohtaa on esim saunaan menemisessä, mutta saat toki tehdä elämästäsi ihan niin vaikeaa kuin haluat.

Vierailija
22/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli nyt kuitenkin rohkaistut ja menet uimaan muista varoa haita. Ne haistavat veren ja pistävät sinut poskeensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saunonut ilman tamponia. Vuotaako sulla ihan hirveän paljon? Eikö riittäisi, että otat vaan kunnollisen laudeliinan. Valitse myös tumma pyyhe.

Vierailija
24/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu onko vuoto niin niukkaa voitko uida ja saunoa ilman mitään? Tai liukkarin kanssa laittaa sen tampoonin?

Jos haluat mennä etkä kertoa totuutta miksi et voi uida tai saunoa niin keksi joku valhe että sinulla on haava jossain piilossa ja lääkäri suositteli tulehdusriskin vuoksi ettet ui tai sauno.

Vierailija
25/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina saunonut ilman tamponia. Vuotaako sulla ihan hirveän paljon? Eikö riittäisi, että otat vaan kunnollisen laudeliinan. Valitse myös tumma pyyhe.

Hyi. Omassa saunassa ok, mutta on ällöttävää mennä toisten saunaan vuotamaan, vaikka olisi millainen laudeliina.

Vierailija
26/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne saunaan uimavaipat jalassa.

Vierailija
27/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tdyllhhöp rye oyor gl byö

Vierailija
28/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vielä menstruoin (😔) ja usein vietettiin juhannusta eräällä miehen ammattiin liittyvällä yhteisellä ja alkeellisella mökillä niin aina just silloin oli menkat. Siis AINA. Se oli joku kirous kohdallani. Pidäpä siellä sitten hygienistasi huolta, kun on ulkovessa, ei suihkua ja porukkaa ympärillä kuin pipoa. Ainut pelastus oli kosteuspyyhkeet ja muovipussi, mihin sulloa ne siteet ja tamponit. Mulla oli vielä tosi runsaat kuukautiset.

Vierailija
29/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne menkat aina tulevat joillekin yllätyksenä? Itse tiedän aika tarkkaan alkamisajankohdan ja suunnittelen menoni sen mukaan.

Vierailija
30/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne menkat aina tulevat joillekin yllätyksenä? Itse tiedän aika tarkkaan alkamisajankohdan ja suunnittelen menoni sen mukaan.

Voi luoja! Suunnittelet menosi menkkojen mukaan 😂 Jospa aikuistuisit

Vierailija
31/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty käyttämään niitä.

Ihan rohkeasti vaan kokeilemaan. Ei ne satu.

Joo, mutta kun en halua niitä käyttää. Menkkani ovat sen verran niukat, että sekä laittaminen ja poisottaminen on hyvin ikävää.

Kyllä se siellä uidessa kastuu. Liukkarin kanssa sisään ja uidessa se kastuu sen verran, että tulee helposti ulos. Se pillu ei oo mikään vedenpitävästi umpeen muurattu ja tamponi imee jo narunkin kautta sitä vettä. Pistät sen pienimmän.

Vierailija
32/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne yllätyksenä tule, mutta esim. Juhannuskaan ei tule. Ja jos menkat sattuu olemaan juuri silloin ja ystäväporukka on lähdössä jo ajat sitten varattuun lokaatioon niin jää siinä sitten ainoana porukasta pois.

Vierailija
33/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Tiedän tarkkaan milloin mun menkat alkaa ja tiedän myös kuinka kipeät ja runsaat ne on ja osaan olla lupautumatta mihinkään mökkeilyhommiin ilman juoksevaa vettä niinä parina ekana päivänä. Osaan myös jo aamulla laittaa kuukupin ja ottaa Buranan, koska tiedän että ne sinä päivänä alkaa.

Vierailija
34/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos alkamisajankohta voi heittää vaikka kahdellakin viikolla, eikä ennen menkkojen alkamista tule mitään oireita, niin on aika vaikea suunnitella menojaan niiden mukaan.

Vierailija
35/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ehkä ikinä on kun menkat jäi pois ikääntyessä. Aikoinaan kuukautiskivut karseat, vuoto vaihteli niukasta valuvaan, usein ohivuotoa nukkuessa. Ällöä!

Mutta outona pidän sitä, että 1) et voi saunoa 2) et voi olla saunomatta

Summa summarum: ongelmista oudoimpia kun sentään on köyhyyttä, koronaa, kuolemaa...

Nyt kai niuhotan... no niin

Carpe diem!

Vierailija
36/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta ehkä ikinä on kun menkat jäi pois ikääntyessä. Aikoinaan kuukautiskivut karseat, vuoto vaihteli niukasta valuvaan, usein ohivuotoa nukkuessa. Ällöä!

Mutta outona pidän sitä, että 1) et voi saunoa 2) et voi olla saunomatta

Summa summarum: ongelmista oudoimpia kun sentään on köyhyyttä, koronaa, kuolemaa...

Nyt kai niuhotan... no niin

Carpe diem!

Tämä oli kyllä parasta 53-vuotiaana!

Melko hirveitä läpivuotokokemuksia oli runsaiden kuukautisten kanssa. Aina ei vaan pystynyt poistumaan vessaan niin usein kuin olisi tarvinnut.

Mitä tekisit esim. silloin, jos työskentelet muutaman muunkin henkilön kanssa asiakaspalvelupisteessä ja toimistotuolilta noustessasi näät siinä ison veriläikän?

Vierailija
37/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minä en ainakaan voisi saunoa ilman suojaa menkkojen aikana. Sattumalta just nyt on menkat (ekat päivät) ja verta vuotaa sen verran paljon ettei olisi ollenkaan mukavaa hillua ilman siteitä. Yö meni persiilleen, kun koko ajan tunsi kuinka valahtaa asentoa vaihtaessa ja ylös noustessa piti kiirehtiä vessaan ettei kaikki paikat ole veressä. Tai siis siltä se tuntuu, eihän verta oikeasti "litratolkulla" tule, mutta riittävästi ettei olo ole mukava ja huoleton.

Ja minä en ala enää lähes 5-kympin iässä opettelemaan tamponin tai kuukupin käyttämistä, kun odotan jo että alkavat loppumaan. On jo onneksi näkyvissä merkkejä, että vaihdevuodet ovat ovella.

Vierailija
38/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla menkat ei tuu kellonlyömällä aina samaan aikaan. Ovat säännölliset, mutta kierto vaihtelee 28-33 pvää. Onko tää nyt sulle ihan kauheen hirvee juttu että ihmiset on erilaisia?

Vierailija
39/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee kierto 28-45 päivään, joten ennustaminen on hyvin vaikeaa.

Vierailija
40/70 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset! Tuo naisten kirous.