"Minä menen nyt vessaan" - onko ihan pakko ilmoittaa asiasta?
Tiedättekö ihmiset, jotka tekevät tuota, kertokaa minulle miksi? Minusta tuo on jonkunlainen intiimiasia, jota ei tarvitse tiedottaa muille. Paras olisi tehdä se huomaamattomasti ja tiedottelematta.
Tämä on sellainen alaluokan juttu, joka ilmeisesti opitaan kotoa?
Kommentit (30)
Parempiko se sitten olisi vaan kodota paikalta kuin pieru Saharaan ja jättää muut ihmettelemään, että minne lähdit ja koskakohan olet tulossa takaisin. Sitä paitsi jos porukassa ollaan, niin muutamalla muullakin saattaa olla vessahätä ja he voivat liittyä seuraan.
Markus Rautio, Markus-setä radion lastentunnilta, sanoi kerran ohjelman loputtua "Ja nyt minä menen paskalle". Ei siinä mitään, mutta kun lähetystä ei ollut vielä katkaistu, niin tämä mieltä ylentävä lausahdus kuuluin koko Suomen radiota kuuntelevalle pikkuväelle.
Ennen kun kauppoja oli joka niemessä ja notkelmassa, niin meidän lähikaupan nuori naismyyjä tuumasi kerran silmää räpäyttämättä: "Nyt pamahti paskattamaan" ja poistui takahuoneen kautta pihan perälle. Hoiti siis suolentoiminnan kesken asiakaspalvelun. Toivottavasti pesi kätensä, ennen kuin jatkoi työtään.
Poistutko itse yhtäkkiä jostakin tilanteesta kertomatta kellekkään minne menet? :D Ihan asiallista sanoa käyvänsä vessassa, ettei toisten tarvi ihmetellä.
Vai koitatko kenties vain provosoida?
Ykkönen ja kakkonen, mitä nämäkin tarkoittaa? Ihmeellistä hienostelua.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:02"]Tuo on kyllä ihan asiallinen ilmoitus. Eri asia olisi jos ilmoitus olisi "Minä menen nyt paskalle".
Kaikki käyvät vessassa. Koettakaa prinsessat ja prinssit oppia se.
[/quote]
Juu. Ennen sanottiin että menen puuteroimaan nenäni ja nykyään -käyn vessassa.
Mitä pitäisi sanoa? hiippailla paikalta ilman mitään ilmoitusta? keksiä joku korulause "menepä tästä naistenhuoneeseen hetkiseksi lepuuttelemaan".
Tiedän tuon ihmistyypin. Mutta minä menen nyt vessaan, tulen vielä myöhemmin avautumaan aiheesta...
Oikeastiko te ihmettelette, mihin joku menee kesken seurustelun, jos se ei erikseen tiedota asiasta? No, meniskö vessaan!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:02"]
Ihan asiallistahan se on kertoa mihin menee esim. kesken keskustelun. Miten sinusta sitten pitäisi ilmaista, jos poistuu paikalta vai ihan vaanko pitäisi häipyä mitään sanomatta.
[/quote]
Olen ap ja puhun asiasta nimenomaan kotioloissa! Tietysti kahvilassa tai ravintolassa on normaalia kertoa kaverille, että käyn vessassa.
Ei kotona tai kotona porukalla ollessa tarvitse todellakaan kertoa, minne menee, jos menee vessassa käymään. Kukaan ei ihmettele.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:02"]
Ihan asiallistahan se on kertoa mihin menee esim. kesken keskustelun. Miten sinusta sitten pitäisi ilmaista, jos poistuu paikalta vai ihan vaanko pitäisi häipyä mitään sanomatta.
[/quote]
Olen ap ja puhun asiasta nimenomaan kotioloissa! Tietysti kahvilassa tai ravintolassa on normaalia kertoa kaverille, että käyn vessassa.
Ei kotona tai kotona porukalla ollessa tarvitse todellakaan kertoa, minne menee, jos menee vessassa käymään. Kukaan ei ihmettele.
[/quote]
Lisään vielä, että sana vessa on hyvä korvata vaikka tällä "menen puuteroimaan nenäni".
Ap, olen töissä vanhusten hoivakodissa. Siellä on sääntönä se, että ilmoittaa aina muille työntekijöille minne menee. Näin muut tietävät onko joku varastossa, pyykkituvassa, tupakalla vai vessassa. Erityisen tärkeää tämä on silloin, kun ollaan kahdestaan esim. iltavuorossa tai viikonloppuisin, jolloin myös on vain kaksi työntekijää vuorossa.
Minua tuollainen ei haittaa kyllä lainkaan.
Minä yleensä kysyn missä vessa on tai että "oliko teidän vessa tuolla eteisessä". Käy samalla ilmoituksesta. Ei tietysti toimi esim. omassa kodissa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:26"]
Oikeastiko te ihmettelette, mihin joku menee kesken seurustelun, jos se ei erikseen tiedota asiasta? No, meniskö vessaan!
[/quote]
En välttämättä huomioi, että joku siitä lähtee, mutta jos huomaisin, en automaattisesti ajattelisi, että vessaan. Voisin tulkita, että tuli huono olo, ja miettisin huolestuneena, pitäisikö jotenkin auttaa?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:28"]
Ap, olen töissä vanhusten hoivakodissa. Siellä on sääntönä se, että ilmoittaa aina muille työntekijöille minne menee. Näin muut tietävät onko joku varastossa, pyykkituvassa, tupakalla vai vessassa. Erityisen tärkeää tämä on silloin, kun ollaan kahdestaan esim. iltavuorossa tai viikonloppuisin, jolloin myös on vain kaksi työntekijää vuorossa.
[/quote]
Minä olen kirugi ja jos lähden kesken leikkauksen heittämään kepillisen, niin onhan se pakko kertoa.
Hä? No sehän on nyt ihan normaalia että ilmoitetaan kun poistutaan toisen seurasta, enkä näe mitään syytä keksiä vessa käynnille jotain tekosyytä. Prinsessatkin käy paskalla.
Kotona minä jopa menen perään, kun mies menee vessaan. Mutta jos joku puhuu paskalla käynnistä, se on minustakin rahvaanomainen ilmaisu. Mutta vessaan meneminen on ihan ok. Paremmissakin piireissä sen voi sanoa.
Irma! Irma! Mihin se Irma nyt oikein hävisi? Oota mä käyn katsomassa. Irma, ootko sä siellä? Irma? Ootko sä Irma vessassa? Ai sä oot paskalla, sorry kun häiritsin, nou hätä!
Irma oli paskalla, voidaan jatkaa. Mihinkäs mä jäinkään?
Ei avokonttorissa kaikille työkavereille tarvitsekaan ilmoittaa, mutta illanvietossa tai muussa seurustelutilanteessa se on hyvää käytöstä.
Tuo nyt on sellaista informaatiota, jota en itse ainakaan kaipaa. Tai en nyt ainakaan työkavereilta. Tai tietysti ihan kohteliasta ilmoittaa, että poistuu hetkeksi, jos nyt joku sattuu kysymään, mutta välttämättä en kaipaa informaatioa, että meneekö ykköselle vai kakkoselle. Valitettavasti tämäkin informaatio minulle aina joskus kerrotaan. Pitäisi muistaa joku kerta kysyä, että tuliko hyvä kakka :)