Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko liian kiltti narsistille?

Vierailija
10.06.2014 |

Anoppi on narsisti, tai ainakin tosi paljon narsistin tyyppinen ihminen. Tätä on mieheni hokenut vuosikausia, samoin lapsemme kummi, joka on psykiatri. Itse en ole niin varma, mutta anoppi ei kyllä kieltämättä tunnu ajavan ihan täysillä valoilla. No, nyt pari kuukautta sitten mulla meni välit anoppiin sellaisen asian takia, jossa anoppi loukkasi yksityisyyttäni enkä voinut kuin pitää puoleni. Tästä seurasi ihan uskomaton p*askaryöppy, anoppi haistatteli päin naamaa ja on nyt selän takana haukkunut mut kaikille. Ensin olin todella vihainen, mutta nyt mua harmittaa tosi paljon. Olisin mieluummin ollut väleissä. Mies yritti lohduttaa, ettei kukaan muukaan ole äitinsä kanssa muuta kuin riidoissa, sen luokan ilkeilijästä ja manipuloijasta on kysymys. Itse taas mietin, että olisi varmaan vaan pitänyt jättää riitelemättä ja säilyttää edes jonkinlaiset välit.

Olenko mä nyt ihan liian kiltti? Eikö tuollaisen ihmisen kanssa oikeasti voi olla väleissä muuten kuin kynnysmattona?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla.

Jos vähänkin annat siimaa, vetää anoppi sinut taas takaisin. Hänelle ei riitä kohteliaat, etäiset välit, joten minkäänlaisten välien pitäminen ei ole mahdollista.

Vierailija
2/3 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Anopillakaan ei ole ollut mikään helppo lapsuus (tosin saattaa hyvinkin vähän liioitella), enkä osaa ajatella häntä "pahana" vaan enemmän olosuhteiden uhrina. Tuntuu, että jos joku käyttäytyy noin toisia kohtaan, niin oma elämä ei voi kovin nautinnollista. En nyt ainakaan halua lisätä sitä huonoa oloa, koska kai narsistillakin on tunteet.

Ilmeisesti narsistia on aika mahdotonta parantaa, koska mitään sairaudentuntoa ei ole. Ainakaan mun anoppi pitää itseään aivan normaalina. Mua on kyllä sen sijaan haukkunut narsistiksi ympäri kyliä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin itse, narsistisen siskon kanssa. En osaa olla olematta väleissä, sillä tuntuisi pahalta hylätä sisko täysin, koska tiedän ettei se ole siskon oma syy vaan lapsuuden trauma. On kiva ajatella että joku päivä sisko paranisi ja saisin sen oikean siskoni takaisin, joka on siellä narsistikuoren alla. Vai saako sitä? En tiedä.

Neuvoja en osaa antaa.. Kun tuollaiselle ihmiselle on alistuttava tai sitten ei väleissä ollenkaan, välimuotoa ei ole..