Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei itseään myyneet saa luovuttaa verta?

Vierailija
10.06.2014 |

Käyn testeissä säännöllisesti ja varmaan säännöllisemminkin kuin usea aktiivista seksielämää monen kaa viettävä joten en tajua. Luin jostain että olis joku rajoittava juttu? Onko niin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 11:50"]Mutta jos otetaan kuitenkin testit tärkeistä asioista kuten taudeista jne siinä ennen luovutusta niin mitä merkitystä onko joku maksanut siitä seksistä mulle vai ei kun haluan luovuttaa verta? ap

[/quote]

Missähän saat herpeksen ja eri kondylooman tyypit testattua, jos ovat oireettomia? Hivilläkin voi kestää tovi näkyä testeissä.

Vierailija
22/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut luovutettua verta (tai mitä verihiutaleita/plasmaa se nyt onkaan) ja siksi sain vapaaehtoisesti raskauksissani tutkituttaa HIV:n.

Että riskejä on. Vastaanottajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:20"]

Itse olen pohtinut myös noita rajoitteita. Yli 10 vuotta sitten tyhmänä teininä liikuin huonoissa porukoissa ja pääsyin kokeilemaan suonensisäistä huumetta. Sen jälkeen tietysti tehnyt kaikki mahdolliset testit, eikä onneksi mitään tautia jäänyt nuoruuden tyhmäilystä. Nyt en sitten saa koskaan elämässäni luovuttaa verta, vaikka tahtoisin. Satun vielä kuulumaan harvinaiseen veriryhmään, joten erittäin mielelläni antaisin vertani tarvitseville, kun se vielä on tutkittu moneen kertaa, eikä tauteja ole. Harmittaa, kun työpaikalla usein järjestetään verenluovutuksia ja aina joudun jonkun typerän tekosyyn varjolla jättäytyä niistä, kun en halua työkavereille avautua rankasta nuoruudesta, jota varmasti kukaan ei uskoisi minusta.

[/quote]

Voi ei. :/ Siis miksi säkään et saa jos kaikki tutkittu? Mä koitan tässä kovasti tehä parannusta elämässä ja joku päivä vaan tuli tää mieleen... et en kai sit luovuta kun emmä halua riskejäkään ottaa. Paitsi no en sano et en koskaan jos se vuosi on se raja niin ehkä sitten joskus toisessa elämäntilanteessa. Mut kun ei nää muut joita tunnen ainakaan mieti ees tämmösiä ni ajattelin vaan et onks se tosiaan vaan et joutuu luottaan et ollaan rehellisiä?? t:aloittaja

Vierailija
24/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala! Toivottavasti en itse eikä läheiseni tarvitse koskaan verta jos noin leväperäisiä liikenteessä :( se hiv näkyy vasta jopa 4kk päästä tartunnasta. Toivottavasti sentään rehellisesti myönnät että et ole luovutus kelpoinen!! Itse olen myös luovuttanut ennen lapsia verta mutta olin todellakin varma ettei mitään ole. Meinaat ottaa kontollesi toosten hengen??

Vierailija
25/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistetaanko noita tietoja mitenkään (esim. jonkinlainen todistus sp-tautitesteistä) vai luotetaanko pelkästään ihmisten sanaan? Silloinhan niihin voisi valehdella mitä :o

Vierailija
26/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:37"]Tarkistetaanko noita tietoja mitenkään (esim. jonkinlainen todistus sp-tautitesteistä) vai luotetaanko pelkästään ihmisten sanaan? Silloinhan niihin voisi valehdella mitä :o

[/quote]

Valehdella vaikka mitä. Sormet lentää ajatusta nopeammin.

Vierailija
27/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:37"]

Tarkistetaanko noita tietoja mitenkään (esim. jonkinlainen todistus sp-tautitesteistä) vai luotetaanko pelkästään ihmisten sanaan? Silloinhan niihin voisi valehdella mitä :o

[/quote]

Kyllähän se veri testataan joka kerta. Vitsi vain on siinä että osa verivalmisteista säilyy vain muutamia päiviä eikä tuoreet tartunnat testeissä näy. Siinä kohdin mennään siis ihmisten rehellisyydellä.

Mutta jos noin muuten on läpeensä epärehellinen huithapeli niin on aika epätodennäköistä löytää kaltaistaan luovuttamassa verta.

Vierailija
28/28 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin numerolla 17. Mulla tosin on ihan perus-o veriryhmä. Huumeita en ole käyttänyt kymmeneen vuoteen. Suvussa ja työpaikalla välillä "kilpaillaan" aktiivisuudesta verenluovutuksessa, mutta mun veri ei kelpaa. Eniten ärsyttää keksiä tekosyitä. :(