Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimarannalla metelöivät lapset

Vierailija
18.06.2021 |

Saan varmaan vihat niskaani tästä aloituksesta, mutta sanotaanpa silti.
On alkanut ottaa päähän uimarannoilla huutavat ja kirkuvat lapset, jotka tekevät oman olemisen rannalla mahdottomaksi!

Nyt viimeisimpien lämpimien päivien aikana on saanut joka rantapäivänään todistaa rannalla kirkuvien ja riehuvien lasten häiriköintiä.
Ja kyllä, käytän sanaa häiriköinti, koska mistään normaalista "lapsista lähtee ääntä"-tyylisestä leikistä ei ole kyse. Kiljutaan kurkku suorana äitiä, loiskitaan vettä muiden päälle, juostaan niin että hiekka pöllyää ja esimerkiksi lauletaan jotain turhaa typerää niin kovaa kun palkeista lähtee. Nämä äidit sitten hiljaa tyynenä vierestä katsovat. Eivät sanallakaan sano, että hei täällä on muitakin tai ei tarvitse huutaa ja turhaan meluta.

Lisäksi olen todistanut piknikkiä ja onkimista uimalaiturilla!
Jokaisella rannalla on myös laiturin päädyssä riehuva pikkupoikalauma, joka blokkaa koko laiturin ja aiheuttavat vaaraa itselleen ja muille. Onko ketään uimavalvojaa linjoilla? Onko tuohon keinoja puuttua tai järjestystä rannalle mahdollista lisätä?
Eikö noilla pikkulapsilla muutenkin pitäisi olla joku huoltaja mukana, ei se kyllä siltä vaikuta.

Todistin myös, kun äiti odotti n 4 v poikaansa rannalla ja aneli että voitasko jo lähteä ja eikö jo lähettäs.
Enkä aio lopettaa rannalla käymistä, koska lapset ärsyttävät ja häiritsevät. Älkääkä yrittäkö mitään "muualla maailmassa lapsia rakastetaan ja halutaan kaikkialle mukaan".. muualla maailmassa näyttäis olevan myös jotain sääntöjä miten saa käyttäytyä missäkin.
Se koko ranta ei pyöri niiden lasten ehdoilla. Ja saa sanoa ahdasmieliseksi jne mutta kun ei edes omia ajatuksiaan kuule siltä mökältä niin menee hermot.
Ps. Olen joutunut myös komentamaan vieraita lapsia ja sanonut suoraan että melu häiritsee.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Mene uimaan aikaisin aamulla tai myöhään illalla tai sellaiselle rannalle, missä ei matalaa lapsiystävällistä vettä. 

Kyllä ennenkin ilakoitiin ja pidettiin ääntä, mutta aikuiset ei olleet niin herkkänahkaisia ja oikestaan aikusia edes ollut rannalla muuta kuin lapsia perään katsomassa.  Aikuiset menivät just jonnekin syrjäiselle rannalle jos halusivat uida itse ilman lapsia. 

Olen yrittänyt mennä uimaan tuulisella ja sateisella, hieman viileämmällä säällä, mutta sekään ei pelasta lapsilta! Sinne ne äidit tuovat kakaransa riehumaan, vaikka olisi mikä sää hyvänsä. Luulisi että juuri tuollainen sää ei houkuttelisi lapsia...

Vierailija
102/103 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin kerrostaloon, enkä huomannut, että talossa on talon edessä olevan leikkipaikan lisäksi takana myös leikkipuisto, vain vähän puita välissä. Eli näin kesällä kun pitää ikkunoita auki, kaikki se jäätävä meteli kaikuu sisäpihoilla ja sisälle. Ja sitten yläkerran lauma tömisee ja kirkuu. Bussissa kiljutaan.

Minä pidän ihmisistä, mutta on se välillä vähän vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt varmaan meidän naapureiden kanssa samalla rannalla. Kun ne vihdoin saavat muksunsa lähtemään, tulevat rivitalon pihaan jatkamaan samaa ölinää eikä puhettakaan, että naapurit otettaisiin huomioon.

Tosin naapureiden ansiosta olen oppinut sulkemaan silmäni ja korvani tuollaiselta joka paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme