Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minka ikainen tytto osaa leikkia nukketalolla? Onko 3v liian pieni? Etta ei ostettaisi liian aikaisin, etta osaisi leikkia silla kunnolla.

Vierailija
22.08.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kalusteet on kestänyt jo kolmen lapsen leikit ja tuntuu tosiaan että jo vuodenikäistä kiinnostaa. Vanhin on ekalla ja nyt vasta on leikit jääneet sillä.

Vierailija
2/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan aikaisin. Mun lapsi kohta viisi ja luulin, että viel ävuosia aikaa ostella lisää kallusteita taloon. Kylläpä tulee kalliiksi noin lyhytaikaiset hankinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonekalut, nuket ja kaikki. Se ei näytä niin ' hienolta' kuin joku lyndby mutta sillä voi leikkiä ihan oikeesti. Mielikuvituskin kasvaa, kun jotain voi kuvitella itsekin eikä kaikki oo ihan valmiiks tehty aidon näköiseks.

Vierailija
4/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kovasti leikkii niillä, omalla tavallaan

Vierailija
5/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalusteet pysyvät ehjinä ja niitä tekevät lapset ite lisää, tytöt ovat 8 ja 9v

Vierailija
6/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkii vain silloin tällöin,

mutta 2,5v serkkutyttö haluaa aina leikkiä kun meille tulee...

riippuu kai lapsesta,

meidän neitiä kiinnostaa vaan vauvaleikit...

Vierailija
7/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette tekisi nukkekotia itse?:) Minä rakensin pienenä itse " nukkekodin" pahvilaatikkoon (leikin ylhäältä päin, en sivusta niinkuin norm. n ukketaloissa on tapana) ja myöhemmin sain sitten ihan oikean nukkekodin, jossa oli paljon kalusteitakin:)

Mutta kuitenkin väkersin niitä itsekkin!:) Ja astioita voi myös tehdä itse taikataikinasta tmv, samoin " ruokaa" , nuo voi maalata vesiväreillä tmv. Jos käytettävissä on hileliimaa tmv. niin saa todella koristeellisia kippoja ja kulhoja, samoin voi tehdä esim. peilejä ja tauluja seinille. Mattoja, peittoja, tyynyjä voi tehdä kankaanpaloista, samoin sohvan/nojatuoleja esim. leikkaamalla styroksista oikean muotoisen palan, ja liimaamalla päällee kangasta (vaikka jotain tekoturkista tmv, mausta riippuen;) Tyhjistä lankarullista saa pikkupöytiä, tyhjistä tulitikkurasioista kivja lipastoja kun liimaa niita päälleikkäin ja laittaa helmen tmv. vetimeksi, rasiat voi myös maalata/paallystää paperilla/kankaalla.

Vain mielikuvitus on rajana...!!!

Ja itse talokin on helppo tehdä, jos itse/mies ei ole täysin peukalo keskellä kämmentä, niin taatusti onnistuu...!:) Ja itse tehdystä talosta saa hienon, sillä usein rautakaupoista saa tapetti kirjoja jotka ovat " vanhentuneet" ilmaiseksi, kun vaan sattuu paikalle oikeaan aikaan. Niistä saa kivoja tapetteja seiniin, ja jos haluaa kaakeloidun pikku kylppärin, niin voi ostaa irto mosaiikkeja tmv. rautakaupasta ja liimata niitä lattiaan/seiniin.

Nukkekoti askartelu on siitä kivaa, että sitä voi tehdä ihan keittiönpöydällä, ei tarvitse isoa työtilaa:) Ja kuten sanoin, vain mielikuvitus on rajana...!!!

Vierailija
8/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut hajosivat nopeasti ja ovat kalliita.

Vierailija
9/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika osas leikkiä nukkekodilla (ja poikien vastaavalla, eli parkkitalolla) alle 2-vuotiaana.

Kestävä talo kannattaa tosiaan pienelle hankkia, joutuu aika kovalle koetukselle ;)

Vierailija
10/23 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika edullisesti. Samoin kalusteita, joiden päälle voi vaikka pikkuihminen hetkeksi istahtaa, eikä heti säry. Ovat isompia kuin Lundbyn miniatyyrikoti, joten motoriikan ei tarvitse olla niin kohdallaan vielä. Kaikki ei mene heti kumoon.

Valitettavasti en muista liikkeen nimeä. En ole muutenkaan mikään Tallinan tuntija. Näin sellaisia parissakin eri paikassa. Toinen oli joku käsityöpuoti.

Vierailija
11/23 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ekaluokkalainen tyttö ja hänen 8 ja 10-vuotiaat kaverinsa leikkivät nukkekodeilla (tyttärelläni niitä 5 erilaista) lähes päivittäin. Myös äippää sisustelee mielellään ja tekee myös itse kalusteita...ja onpahan kaksi taloakin tullut itse tehtyä.. :)

Vierailija
12/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lundby-nukkekoti. Meillä on sellainen. Tuli vaan mieleen, että voisi laittaa kelmun eteen ja lapun, että ei saa koskea. Esineet joko hajoaa tai häviää.

Esim pienet kupit, jotka roikkuu ruokailuryhmän astiakaapissa. Ne kun irrottaa, kiinni ei enää saa ja häviävät alle aikayksikön. Ovat nuppineulan pään kokoisia. Ei mitään järkeä. Ruma sitten ilman niitä kuppeja. Pelkät tapit jäljellä.

Surkea nukketalo kertakaikkiaan.

Vierailija
13/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävä talo menee jo 1,5-vuotiaalle - ainakin meillä.

Vierailija
14/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huonekalut ovat kamalan kalliita ja kamalan heikkoja. Niitä meni rikki yhtenään. Oli työlästä opettaa, että ei niitä kalusteitya sitten saa ottaa talon ulkopuolelle. Lapsemme on nyt neljä ja täyttää syksyllä viisi. Alkaa vihdoinkin oppia leikkimään varovasti. Sinänsä kummaa, että ovat niin hentoja kalusteita, että varovasti pitää leikkiä. Tykkäsi kyllä jo kolmivuotiaana.

Vierailija
15/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tavarat tuppaavat joutumaan lattialle ja myös muihin leikkeihin. Mutta kyllä se ihan oikeaa leikkiä on ja viihtyy hirmu hyvin. Monet tavarta ovat myös pikkukäsille liian heppoista tekoa.

Meillä on myös Fisher Pricen koti tai talo ja sillä leikkii vielä meidän eskari-ikäinenkin tyttö. Ne lelut eivät mene rikki ja siihenkin saa kaikkea kivaa lisää hankittua. Autoja yms. Ja se sopii olemaan vaikka olkkarissa lattialla, ei mene rikki vaikka pikkuisetkin sillä leikkivät.

Vierailija
16/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran sillä leikkii, kalusteita on hajonnut, muttei haittaa, koska ovat käytettyinä ostettuja kalusteita. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa alkaa ostaa uusia kalusteita, kun lapsi ei enää riko niitä.

Vierailija
17/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talon kestävyydestä. Tosin lapsemme nelivuotiaana irrotti muoviset ikkunat ja poisti sisältä kaiteen. Eli siis sai rikotuksi myös taloa. Ei niitä ikkunoita takaisin saa. Kaiteen sentään saa paikalleen. En tiedä, mikä olisi riittävän kestävä talo tarvikkeineen. Olen kalustanut taloamme myös johonkin toiseen sarjaan kuuluvilla paljon rumemmilla, mutta paljon kestävämmillä huonekaluilla. En muista mitä ovat. Halvempia ovat myös. Ostin niitä ehkä citysokoksesta. En varma. (Numeroani en muista.)

Vierailija
18/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän talon voi kyllä hankkia. Meidän lapset leikkivät ensin sillä kaikenlaisten pikkueläinten, muumien ym. kanssa ilman kalusteita. Nyt 5-vuotias jo tajuaa olla levittelemättä niitä huonekaluja pitkin lattiaa.

Vierailija
19/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis lähinnä vain tasan 5-vuotiaille. Muut liian isoja tai pieniä.

Vierailija
20/23 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko se siis lähinnä vain tasan 5-vuotiaille. Muut liian isoja tai pieniä.

Mutta ehkäpä silloin -80-luvulla lapset olivat lapsia pitempään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän