Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisin selvittää, mikä tekee minusta vastenmielisen ihmisen?

Vierailija
18.06.2021 |

Olisiko joku tapa selvittää asia? Kun siis yleensä harva sanoo negatiivista mielipidettään suoraan. Itse veikkaan syyksi epäsymmetrisiä kasvonpiirteitä, aavistuksen huonoa ryhtiä ja erikoisen kuuloista puheääntä. Mutta haluaisin kuulla totuuden.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei vastaa? 🥺 Dissataanko vain minun viestejäni vai onko palsta vain hiljainen (ja ihmiset esim. ulkona nauttimassa kesästä)?

Vierailija
2/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi ole sellaisia asioita, mistä voisi pitää vastenmielisenä.

Ennemminkin siihen vaikuttaa käytös, miten kohtelee muita.

Aina se ei myöskään johdu itsestä, jos muut sulkee ulkopuolelle. Esim. kiusattu on lähes aina se kiltti, joka on helppo ottaa sylkykupiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet että olet vastenmielinen? Minulle harva ihminen on vastenmielinen, vaikka ulkonäöllisesti olisi millainen hyvänsä. Äänelläkään ei ole merkitystä vaikka olisi jotenkin erikoinen. Ihmisen tekee vastenmieliseksi silmissäni erityisen huono tai välinpitämätön käytös, sekä ylimielisyys ja röyhkeys.

Vierailija
4/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kyse on noista asioista. Se on kyllä vaikea sanoa mistä johtuu.

Vierailija
5/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaverini on änkyttävä, huonoryhtinen nuorena kaljuuntuva jännittäjä, eikä mikään näistä ole se, joka tekee hänestä luontaantyöntävän. Tämän tekee hänen pyrkyrimäinen itseään jatkuvasti tykö tekevä perskärpäsluonteensa.

Vierailija
6/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet että olet vastenmielinen? Minulle harva ihminen on vastenmielinen, vaikka ulkonäöllisesti olisi millainen hyvänsä. Äänelläkään ei ole merkitystä vaikka olisi jotenkin erikoinen. Ihmisen tekee vastenmieliseksi silmissäni erityisen huono tai välinpitämätön käytös, sekä ylimielisyys ja röyhkeys.

Monet ihmiset ovat melko tylyjä, eivät hymyile tai ole ystävällisiä. Jotkut jopa tuntuvat välttelevän. Itse yritän tsempata ihmisten seurassa oikeasti, tosin olen huomannut, että ei kukaan kaltaiseni nollan ystävällisyyttä tai hymyä kaipaa.

T. Ap

Vierailija
7/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kysyä joltain tutulta palautetta?

Vierailija
8/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs työkaverini on änkyttävä, huonoryhtinen nuorena kaljuuntuva jännittäjä, eikä mikään näistä ole se, joka tekee hänestä luontaantyöntävän. Tämän tekee hänen pyrkyrimäinen itseään jatkuvasti tykö tekevä perskärpäsluonteensa.

Miten se pyrkyrimäisyys tai perskärpäsmäisyys ilmenee? Entäpä, jos hän koettaa kompensoida epävarmuuttaan siten?

Vierailija
9/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämänlaatuisen puolueettoman ja rehellisen luonnehdinnan haluaisin itsestänikin saada.

Vierailija
10/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he oikein vastaa tai sitten kaunistelevat takuuvarmasti asiaa. Kun olin nuorempi, jotkut väittivät, että vedän roolia, mikä ei pidä paikkaansa, vaan olin (ja ehkä edelleenkin olen) tietynlainen siveyden sipuli ja aidosti estynyt. He ehkä luulivat, että jos alkaisin puhua rasvaisia juttuja, kiroilla ja vetää viinaksia, niin olisin aito.

Vierailija
11/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämänlaatuisen puolueettoman ja rehellisen luonnehdinnan haluaisin itsestänikin saada.

Sama täällä.

T. Ap

Vierailija
12/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos et ajattele koko ajan muiden mielipidettä, koska kaikista ihmisistä joku ei aina pidä ja joku toinen pitää. Suomessa on sisäänlämpiäviä piirejä. Itselläsi on harkintakyky, että mikä on miellyttävää ja mikä ei – esimerkiksi pinkki kenkä on epämiellyttävä ja musta rauhallisempi. Ei se ole tähtitiedettä. Luonne, kokemus- ja arvomaailma vaikuttaa sopiiko toisen kanssa yhteen vai ei, kaikkien kanssa ei ole pakko sopia yhteen kuin liimattuna.

Vierailija
13/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se pyrkyrimäisyys tai perskärpäsmäisyys ilmenee? Entäpä, jos hän koettaa kompensoida epävarmuuttaan siten?

Se ilmenee ihmisten manipulointina, omaneduntavoitteluna ja jatkuvana yrityksenä junailla asioita itselleen edulliseen suuntaan. Varmasti kyse on pohjimmiltaan epävarmuudesta ja ehkä jopa traumataustasta, mutta itseäni se hankaa vastakarvaan pahasti.

Vierailija
14/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset ovat melko tylyjä, eivät hymyile tai ole ystävällisiä. Jotkut jopa tuntuvat välttelevän. Itse yritän tsempata ihmisten seurassa oikeasti, tosin olen huomannut, että ei kukaan kaltaiseni nollan ystävällisyyttä tai hymyä kaipaa.

T. Ap

Ehkä se oma tsemppauksesi muiden seurassa ahdistaa muita? Kerrotko lisää miten tsemppaat itseäsi, anna esimerkki.

Vierailija
15/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he oikein vastaa tai sitten kaunistelevat takuuvarmasti asiaa. Kun olin nuorempi, jotkut väittivät, että vedän roolia, mikä ei pidä paikkaansa, vaan olin (ja ehkä edelleenkin olen) tietynlainen siveyden sipuli ja aidosti estynyt. He ehkä luulivat, että jos alkaisin puhua rasvaisia juttuja, kiroilla ja vetää viinaksia, niin olisin aito.

Kysyt täällä monta kertaa viikossa minkälaiseksi ihmiseksi pitäisi muuttua että se ja se tykkäisi ja hyväksyisi. Veikkaan että olet vetänyt roolia aina sen mukaan kenen muotin mukaiseksi olet yrittänyt muuttua. Et edes tiedosta että sulla on isoja identiteettiongelmia.

Vierailija
16/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Luonteesi on ruma.

Vierailija
17/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutuminen ja oman huonommuuden jatkuva korostaminen on itselleni niin raskasta käytöstä, etten jaksa olla sitä tekevien ihmisten kanssa paljoa tekemisissä, vaikka heissä ei olisi muuten mitään vikaa. En oikeasti tarkoita tätä pahalla, mutta ap, jokaisessa tähän astisessa viestissäsi on ollut viitteitä juuri tuollaisesta käytöksestä.

Vierailija
18/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita youtubeen videoita itsestäsi, siellä haukutaan kaikesta mahdollisesta. Joku clickbaitti vaan videon nimeen että saat riittävästi katsojia.

Vierailija
19/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen ja oman huonommuuden jatkuva korostaminen on itselleni niin raskasta käytöstä, etten jaksa olla sitä tekevien ihmisten kanssa paljoa tekemisissä, vaikka heissä ei olisi muuten mitään vikaa. En oikeasti tarkoita tätä pahalla, mutta ap, jokaisessa tähän astisessa viestissäsi on ollut viitteitä juuri tuollaisesta käytöksestä.

Valitettavasti tässä on totuuden siemen. Olet lyhyen ajan sisään tehnyt varmaan lähemmäs kymmenen aloitusta tästä samasta aiheesta ja aina tunnut olevan varma siitä, että rumuutesi karkottaa ihmiset. Ensinnäkin, miksi jankkaat ja kyselet jatkuvasti samaa asiaa, kun olet selvästi jo päättänyt, että ulkoisen olemuksesi takia sinusta ei pidetä? Toiseksi, itsesääli ja epätoivoinen tarve saada muut ihmiset tykkäämään sinusta eivät houkuttele muita tutustumaan sinuun. Terve ihminen haluaa vetää rajat itsensä ja muiden välille eikä ottaa vastuuta toisen ihmisen (aiheettomista) angsteista ja komplekseista. Mainitsemasi "tsemppaaminen" todennäköisesti vain pahentaa asiaa, koska ensinnäkin se voidaan tulkita yliyrittämiseksi ja toiseksi se on räikeässä ristiriidassa alemmuudentuntoisen ja voivottelevan "pohjavireesi" kanssa.

Ala etsiä ammattitaitoista psykoterapeuttia tai vähintäänkin perehdy self help -oppaisiin, blogeihin, YouTube-kanaviin jne. Täältä et vastauksia tule saamaan, koska ihmiset alkavat väsyä saman aiheen alituiseen vatvomiseen.

Vierailija
20/32 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että et kuitenkaan tällä kertaa etsi itseäsi vanhempaa, äidillistä ruskeasilmäistä naisterapeuttia.  :)