Mistä voisin selvittää, mikä tekee minusta vastenmielisen ihmisen?
Olisiko joku tapa selvittää asia? Kun siis yleensä harva sanoo negatiivista mielipidettään suoraan. Itse veikkaan syyksi epäsymmetrisiä kasvonpiirteitä, aavistuksen huonoa ryhtiä ja erikoisen kuuloista puheääntä. Mutta haluaisin kuulla totuuden.
Kommentit (32)
Oisko tuosta mahdollista käydä puhumassa psykologilla tai vastaavalla jossain? Työterveys?
Entinen puolisoni saa usein hieman tympeää palvelua. Vaikka hän tietää ja tiedostaa erityispiirteensä (autismin kirjolla entinen asperger), hänen on vaikea mieltää, että satunnaisen keskustelukumppanin asenteeseen väistämättä vaikuttaa puuttuva katsekontakti, varautunut olemus, niukka ilmaisu. Puhuu jopa töksäytellen.
Hän on itse sille sokea. Kaikki hänet tuntevat näkevät ihmisen siellä takana ja tapaavat häntä enimmäkseen vähemmän stressaavissa tilanteissa. On oikein pidetty kaveri!
En siis sano, että sulla ap on mitään tämän tyyppistä. Esimerkkinä vain siitä, että itselleen, omille piirteilleen on aika usein sokea. Sulla se on ehkä jotain muuta?
Sekin mahdollisuus on, että olet kiusattu. Ja surullista jos oot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että olet vastenmielinen? Minulle harva ihminen on vastenmielinen, vaikka ulkonäöllisesti olisi millainen hyvänsä. Äänelläkään ei ole merkitystä vaikka olisi jotenkin erikoinen. Ihmisen tekee vastenmieliseksi silmissäni erityisen huono tai välinpitämätön käytös, sekä ylimielisyys ja röyhkeys.
Monet ihmiset ovat melko tylyjä, eivät hymyile tai ole ystävällisiä. Jotkut jopa tuntuvat välttelevän. Itse yritän tsempata ihmisten seurassa oikeasti, tosin olen huomannut, että ei kukaan kaltaiseni nollan ystävällisyyttä tai hymyä kaipaa.
T. Ap
Luonteesi on ruma.
Millä tavalla? Mieluusti haluaisin kehittää luonnettani. En yleensä edes avaudu ajatuksistani ihmisille livenä, vaan olen todella hiljainen. Harva siis edes tuntee minua. Olen lojaali, en juoruile ja yritän ajatella positiivisesti. Mikä luonteessani on siis rumaa? Ei ole ensimmäinen kerta, kun anonyymisti vihjataan täällä, että olen jotenkin paha ihminen.
T. Ap
Vain itse rumaluonteinen ihminen haukku toista ilman että edes tuntee häntä. Jätä ap tuollaiset kommentit huomiotta.
Vierailija kirjoitti:
Eräs työkaverini on änkyttävä, huonoryhtinen nuorena kaljuuntuva jännittäjä, eikä mikään näistä ole se, joka tekee hänestä luontaantyöntävän. Tämän tekee hänen pyrkyrimäinen itseään jatkuvasti tykö tekevä perskärpäsluonteensa.
Tämä. Esimiehemme on hintelä ja kyyryssä kulkeva ukkeli, joka on selvästi jo varhain opetellut madaltamaan ääntään, jotta olisi edes hitusen miehekäs. Vastenmielisen hänestä kuitenkin tekee oman esimiehensä oikkujen ja epäeettisen toiminnan peittely ja se, ettei hän kuuntele omia alaisiaan vaan hiljentää kaikki loputtomalla aiheen vierestä kulkevalla monologillaan, jolloin hän ei uskalla katsoa alaisiaan vaan katse harhailee kattolistassa. Terkkuja Jyrkille. Olet nolo. Kaikki tietää, ettet ikinä saa vastaavaa asemaa muualta.
Ketä nämä ihmiset ovat jotka välttelevät ja miten tämä välttely ilmenee?
Veikkaan että jännität ihmisten kohtaamista ja se vaikuttaa ihmisten silmissä erikoiselta. He eivät tiedä miten suhtautua sinuun ja ottavat siksi etäisyyttä. Psykoterapiaan hakeutuminen on hyvä neuvo. Hyvää kesää Sinulle!
Olet vaan niin kärsittävän ärsyttävä. Ei sua kukaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko perustella? Tunnetko minut? Minulla on live-elämässä erittäin vähän oikeasti läheisiä ihmisiä. Yleensä puhun puolitutuille vain asiaa ja olen muodollinen ja vähån ujo. Mikä siis tekee minusta ärsyttävän?
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä ihmiset ovat jotka välttelevät ja miten tämä välttely ilmenee?
Lähinnä jotkut naamatutut, joista tiedän korkeintaan etunimen, jos sitäkään. Oikeat kaverini tai tuttuni eivät välttele. Mutta niitå oikeita tuttuja minulla on todella vähän ja hekin ovat vuosien takaa tuttuja. Uusiin ihmisiin en ole juurikaan tutustunut viimeisimpien noin kymmenen vuoden aikana. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi raukkaa, onko sinulla paha olla?
Niin huono itsetunto että täytyy muita syyttä haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että olet vastenmielinen? Minulle harva ihminen on vastenmielinen, vaikka ulkonäöllisesti olisi millainen hyvänsä. Äänelläkään ei ole merkitystä vaikka olisi jotenkin erikoinen. Ihmisen tekee vastenmieliseksi silmissäni erityisen huono tai välinpitämätön käytös, sekä ylimielisyys ja röyhkeys.
Monet ihmiset ovat melko tylyjä, eivät hymyile tai ole ystävällisiä. Jotkut jopa tuntuvat välttelevän. Itse yritän tsempata ihmisten seurassa oikeasti, tosin olen huomannut, että ei kukaan kaltaiseni nollan ystävällisyyttä tai hymyä kaipaa.
T. Ap
Vaikka onkin nyt kliseisesti sanottu, niin tuo käytös kertoo enemmän niistä ihmisistä kuin sinusta.
Millä tavalla? Mieluusti haluaisin kehittää luonnettani. En yleensä edes avaudu ajatuksistani ihmisille livenä, vaan olen todella hiljainen. Harva siis edes tuntee minua. Olen lojaali, en juoruile ja yritän ajatella positiivisesti. Mikä luonteessani on siis rumaa? Ei ole ensimmäinen kerta, kun anonyymisti vihjataan täällä, että olen jotenkin paha ihminen.
T. Ap