Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v6kk ei syö perunaa. Perunattomia ruokavinkkejä

Vierailija
09.06.2014 |

Ruokavinkkejä kaipailisin. Pastaruuat tulee korvistakin jo ulos. Pikkuneiti ei yleensä suostu perunariokia edes maistamaan. Muusia laittoi suuhunsa muutaman kerran tänään, mutta sylki aina sitten pois.

Mulla ei nyt meinaa mielikuvitus riittää. Muut lapset eivät oöe olleet noin valikoivia ja ehdottomia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis lapsestasi nirson?

Vierailija
2/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ehdottomasti haluan. Sitähän mä tässä kysyin, että vinkkejä miten tehdä lapsesta nirso.

No kyllä meillä sitä perunaa sille tarjotaan tämän tästä, mutta se ei sitä syö. On kolmas lapsi joten kokemusta näistä ruokajutuista on ennestään. Jos on perunaa lapsi ei syö sitä ja jos se on keitossa ei syö sitten mitään lautaselta. Syö niinä päivinä aamu- ja iltapuuron ja välipalan.

Olen sitten pyrkinyt laittamaan enemmän pastaruokia, mutta jotain muutakin tekisi mieli.

Eli siis vinkkejä ruuista kaipaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa ihan normaalia ruokaa, lapsi syö vain lihat (kalan) ja kasvikset ja jätät perunan pois häneltä. Tai anna (kokojyvä)pastaa tilalle, jos sitä syö.

Tuosta nirso-kommentista: minulla on lapsi, joka ei juuri välitä perunasta tai pastasta, varsin vastahakoisesti niitä syö. Uudet perunat saattaa upota. Lapsi kuitenkin syö niin sillit, mädit, hillosipulit kuin kaikki kasviksetkitn, joten enpä kutsuisi nirsoksi. Noudattaa varsisn terveellistä ruokavaliota, joten en aio perunaan pakottaa yhtään enempää kuin pakosti joutuu koulussa jne. syömään. Lapsi menee nyt kouluun, joten ongelmia voi olla edessä, mutta toivottavasti löytää sieltäkin jotain syötävää.

Perheestämme löytyy myös nirso lapsi, ja hän söisi vain sitä pastaa ja perunaa, vihanneksia ym. erittäin valikoidusti. Ruokavalio huomattavasti suppeampi kuin tuolla perunan välttäjälllä.

Jos lapsi muuten syö monipuolisesti ja monia ruokia, niin en todellakaan lähtisi perunaan pakottamaan. Ei sitä perunaa mikään pakko ole syödä.

Vierailija
4/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla tuosta pakottamisesta. Tarjoan mutten pakota syömään ja olen yrittänyt keksiä vaihtoehtoja. Uskon, että jonain päivänä sitä alkaa syömään, kun ei tee asiasta numeroa. Muuten syö ihan hyvin. No porkkanat yms. ei uppoa, mutta hedelmät ja marjat kyllä.

Ruokavinkkien määrästä päätellen muillakin on yhtä huono mielikuvitus kuin mulla :)

Vierailija
5/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat voi korvata keitetyllä bataatilla, perunamuusin kukkakaalimuusilla.

Vierailija
6/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites riisi, soijarouhe tms. ?

Vierailija
7/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kokeilla. Itse en nataatin makeidesta pidä, mutta voishan ne lapselle upota. Kukkakaalista tykkään, että vaikka lapsi ei söisikään niin jpnkun suuhun menisi

Vierailija
8/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija, palkokasvit ja kananmuna meillä tauolla allergian takia

Vierailija
9/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:42"]Pitää kokeilla. Itse en nataatin makeidesta pidä, mutta voishan ne lapselle upota. Kukkakaalista tykkään, että vaikka lapsi ei söisikään niin jpnkun suuhun menisi

[/quote]

Hups mikä määrä kirjoitusvirheitä, kun tätä omppua näpyttelee nakkisormilla. Anteeksi

Vierailija
10/10 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riisiä. Ja nuudelia. Ja erilaisia kasviksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi