akateemiset vaativissa töissä olevat: kauan pidit perhevapaita?
Kommentit (55)
Noin 1,5 vuotta kaikista kolmesta. Tosin kaikkien välissä olen ollut useamman vuoden töissä.
Yksi lapsi, josta olin 3 v 2 kk (lomat ym loppuun). Lisää lapsia tuskin tulee. Ihana aika elämässäni, jota muistelen, kun nyt saa taas painaa töitä vuosikymmeniä eteenpäin. Lakimies olen
Vuoden. Päiväkotiin 1,5 vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:48"]
Vanhempainvapaan verran olin kokonaan kotona. Sitten aloin tehdä osa-aikatyötä niin että mieheni hoitaa lapsia minun työpäivinäni. Näin jatkamme vähintään kunnes nuorin on kolme.
[/quote]
Sama, mutta minulla ei edes ole vakituista työpaikkaa, teen satunnaisia pätkätöitä sijaisena. Olen lääkäri. En ole "uskaltanut" olla kolmea vuotta putkeen täysin kotona, koska pelkään ammattitaidon ruostumista ja työhönpaluukynnyksen nousemista liian korkeaksi. Muuten ei töihin ole mikään hinku :)
Olen vaativassa työssä, maisterin paperit löytyy. Kolme lasta, putkeen reilu 7 vuotta kotona. Nuorimman 3 v päivään asti. Kohta kolme vuotta takaisin töissä, lyhennetyllä päivällä. Vuosi sitten tehtävän vaihto edellistä vaativampaan, palkankorotus samalla. Että eivät ne kotivuodet este ole....
Noin puolitoista vuotta tarkoitus olla.
3 kuukautta niinkuin täällä Briteissä on tapana. :)
[/quote]
Hyi helvetti. Olisit vähän miettinyt lastakin! Yli kuusi vuotta muiden hoidettavana ennen kuin menee kouluun...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:07"]
[/quote]
Hyi helvetti. Olisit vähän miettinyt lastakin! Yli kuusi vuotta muiden hoidettavana ennen kuin menee kouluun...
[/quote]
Britanniasaa mennään 5-vuotiaana kouluun.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:07"]
[/quote]
[/quote]
Lapseni menee viisivuotiaana kouluun kuten muutkin. :)
2 lasta, 4 vuotta putkeen kotona, tosin myös opiskelin samalla. Olen johtavassa asemassa ja töihin paluuni jälkeen olen jatkanut uralla etenemistä ihan mukavasti.
Jaoimme miehen kanssa vuoden puoliksi. Itse 6kk, mies 6kk. Lapsi päiväkotiin yksivuotiaana.
Ekan kanssa 10kk, samoin tokan. Nyt, 10 vuotta myöhemmin, kolmannen kanssa 3v.
Esikoisen kanssa olin kotona 1 v ja 3 kk, lapsi 2- vuotiaana päiväkotiin, kotona hoitivat isä, äitini ja 5kk palkattu hoitaja. Kuopuksesta aion olla 1,5 vuotta kotona. Lapsi menee tarhaan sitten.
Ekasta 1v 2kk, tokasta on tarkoitus olla hieman pidempään noin 1v 6kk.