Koronarokotteesta (Moderna) sivuvaikutuksia. Onko muille tullut?
Sain 1. annoksen Modernaa keskiviikkona 9.6. Jo samana päivänä alkoi kova väsymys, ja seuraavana päivänä käsi oli toimintakykyä haittaavasti kipeä. Käden kipu helpottui parissa päivässä, mutta väsymys jäi. Olo on kuumeinen, mutta kuumetta ei oikeasti ole. Tulee kylmiä väreitä, on vuorotellen kylmä ja kuuma jne., ja tämä väsymys vain jatkuu. Lisäksi n. viikko rokotteen saamisesta pistoskohta ärsyyntyi, ja siihen ilmestyi n. 10x5cm kokoinen punoittava ja kuumottava alue, joka on nyt lähtenyt haalenemaan, alue ei ole kipeä ja käsi toimii ihan normaalisti.
Ajattelin kirjoittaa haittavaikutusilmoituksen, kunhan oireet poistuvat ja voin kertoa koko oireiden elinkaaren.
Onko teille tullut rokotteesta sivuvaikutuksia, varsinkin paria päivää pidemäpään kestäneitä? Tämä väsymys alkaa jo vähän ottaa päähän.
Kommentit (152)
Rokotettu kirjoitti:
Äh, rokotevastaiset voisivat mennä muualle öyhöttämään (tai vaihtoehtoisesti kertoa minulle ja muille keinon päästä pandemiasta eroon ilman rokotteita). Käsi-ihottuma ja väsymys ovat pieni hinta siitä, että päästään palaamaan kohti normaalia.
Olisiko ihan kokemuksia?
Pandemiasta päästään eroon odottamalla että se menee ohi 😂 Toi maskirokotusräpistely ei juurikaan vaikuta.
Vähillä oireilla on ap selvinnyt. Mulla soi koko ajan päässä puhelimen hälytysääni, kun saman 5G-solun sisällä ihmiset saa puheluita. En oo vielä keksiny miten niihin vastataan.
Minä sain kyseisestä rokotteesta pitkäkestoisen voimakkaan erektion.
Vierailija kirjoitti:
Yle selvitti sairaanhoitopiireiltä: koronarokotetut päätyvät sairaalaan selvästi rokottamattomia harvemmin
https://yle.fi/uutiset/3-11986533
Niin kai kun suurin osa sairastaneista on saanut taudin jo ennen kuin rokotuksia on laajamittaisesti annettu. En ymmärrä raskaana olevien rokottamistakaan kun ei ole mitään pitkän aikavälin tutkimuksia vielä. Lähes mutuilulla vedetään johtopäätöksiä!
Vierailija kirjoitti:
”Yleisimmät sivuvaikutukset:
Pistoskohdan kipu, turvotus tai punoitus
Väsymys
Päänsärky
Lihas- tai nivelkipu
Vilunväristykset
Pahoinvointi tai oksentelu
Kainaloiden turvotus
Kuume”Sulla ei ole mitään ihmeellistä noissa sun oireissa.
Toi kainaloiden turvotus kuulostaa kyllä erityisen ikävältä, ilmeisesti imusolmukkeet..
Ei siitä perusterve ihminen mitään oireita saa. Loppupäivän oli itselläni iho hieman hellä pistoskohdassa, aamulla ei mitään.
rokotusta seuraavan yön kättä särki ja pari päivää oli rokotuskohta arka, ihan samat oireet tuli viimeksi jäykkäkouristusrokotteesta.
Urtikaria on pahentunut ainakin tosi paljon ja hyttysen puremat on kipeämpiä kuin ikinä ennen ja kutisee aivan törkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oksensin Comirnatysta seuraavan yön ja voin niin pahoin, että makasin vaan lattialla ja yritin olla liikkumatta. Seuraavana iltana ilmeisesti elämäni ensimmäinen migreenikohtaus.
Ilmeisesti kuitenkin suht normaaleja sivuvaikutuksia, mutta en nyt mitenkään innolla odota seuraavaa annosta.
Kuulostaa vatsataudilta ja päänsärky siitä kun verensokeri laskee liian alas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tullut sivuvaikutuksia, jos ei lasketa noin vuorokauden kestänyttä pientä arkuutta pistoskohdassa.
Tilastojen mukaan 90 prosentilla ei tule sivuoireita. Nuo ap:n kuvailemat ovat yleisiä niillä, joilla oireita tulee, mutta tietysti voit ne varmuudeksi raportoida.
Petteri Orpo sai koronarokotuksen huhtikuun puolivälissä, joten eipä sillä ole voinut olla vaikutusta kesäkuun puolivälin sydänongelmaan.
Ei tietenkään voi olla mitään vaikutusta.
Terveitä, hyväkuntoisia Ihmisiä kuolee massoitain nyt jostain kumman syystä - ja ihan näitä rokotettuja ihmisiä, mutta eihän sillä voi olla yhteyttä, koska terveiden ihmisten rokotuksen ja kuoleman välillä on kuitenkin ollut päiviä, viikkoja tai jopa pari kuukauttakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kyseisestä rokotteesta pitkäkestoisen voimakkaan erektion.
Minulta taas meni seksuaalinen halukkuus.
Nyt parin viikon kuluttua alkaa olla normaalilla tolalla ja tänään asensinkin makkarissa emäntää.
Mulle tuli Pfizerista oireita: kihelmöintiä ja pistelyä koko kroppaan, päästä varpaisiin, erittäin terävää pään ja niskan särkyä, ja elohiiriä outoihin lihaksiin (kuten ei-rokotetun käden kyynärpäähän).
Nämä ovat lääkärien mukaan täysin normaaleja tuntemuksia, vaikka niitä ei mainitakaan yleisimpien oireiden listassa.
No luotan heihin. Mitä muutakaan voin. En ole tiedemies.
Kuumetta,vilunristyksiä, tai kipua käteen en saanut :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei tullut sivuvaikutuksia, jos ei lasketa noin vuorokauden kestänyttä pientä arkuutta pistoskohdassa.
Tilastojen mukaan 90 prosentilla ei tule sivuoireita. Nuo ap:n kuvailemat ovat yleisiä niillä, joilla oireita tulee, mutta tietysti voit ne varmuudeksi raportoida.
Petteri Orpo sai koronarokotuksen huhtikuun puolivälissä, joten eipä sillä ole voinut olla vaikutusta kesäkuun puolivälin sydänongelmaan.
Terveitä, hyväkuntoisia Ihmisiä kuolee massoitain nyt jostain kumman syystä - ja ihan näitä rokotettuja ihmisiä, mutta eihän sillä voi olla yhteyttä, koska terveiden ihmisten rokotuksen ja kuoleman välillä on kuitenkin ollut päiviä, viikkoja tai jopa pari kuukauttakin.
Ei tietenkään Ossin lampaat voi kuolla Koronaan, vaikka teho-osastolla vetäisivät viimeisiä henkosiaan.
Siskoni sai jotain oireita. Ei aio ottaa toista annosta. Oli sen verran pahat oireet.
Vierailija kirjoitti:
Hei, minulle tuli hyvin samankaltaisia oireita, paitsi että kuumetta tosiaan oli yli 39 astetta.
Pistoskohtaan tuli kämmenen kokoinen punainen pistelevä ja kuumottava läiskä.
Lisäksi kaulan imusolmukkeet paisuivat koviksi kipeiksi pallukoiksi.
Oireet kestivät kolmisen viikkoa. Tein ilmoituksen Fimeaan.
Mulla kans tuli kunnon tulehdusreaktio pistoskohtaan viikko Modernan pistämisen jälkeen.
Sen jälkeen myös kaulan imusolmukkeet kipeyty niin että nieleskelykin sattui. Kuumetta ei ollut. Nyt piikistä 2 viikkoa, pistokohtaa kutittaa yhä ja tehoste pelottaa jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetuilla maximi elinaika 2 vuotta.
Hyvin voidaan. olen elossa vaikka sain noin 2-vuotta sitten Oxford-AstraZenecan.
Koekaniinina oleminen ei ollut yhtään pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähillä oireilla on ap selvinnyt. Mulla soi koko ajan päässä puhelimen hälytysääni, kun saman 5G-solun sisällä ihmiset saa puheluita. En oo vielä keksiny miten niihin vastataan.
Toi on jotain niin karmeeta!!!
Kuka tahansa pystyy stalkkaamaan ja kiusaamaan rokotteiden ottajia erilaisilla musiikeilla ym äänillä ja netissä on oikein näytetty miten toi tehdään!!!
Ekan piikin jälkeen oli käsi arka kaksi päivää. Toisen rokotuksen jälkeen myös pistoskohta arka, mutta ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Urtikaria on pahentunut ainakin tosi paljon ja hyttysen puremat on kipeämpiä kuin ikinä ennen ja kutisee aivan törkeästi.
En ole vielä ottanut rokotetta. Oma urtikaria on ollut tänä keväänä pahempi. Lääkäri sanoi sen johtuneen poikkeuksellisesta määrästä siitepölyä ilmassa.
Luulen, että suurin osa näistä haittavaikutuksista on ihan psykosomaattisia. On luettu rokotekriittisten hörhöjen pelottelua ja alkoi jännittämään.
Itsellä oli olkavarsi kipeä pari päivää ja that's it. Mutta en olekaan mikään sekopäinen manipuloitavissa oleva marsu.