Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloin lomakohde, jonka tiedät?

Vierailija
09.06.2014 |

Mitä kohdetta et kehtaisi tunnustaa esim. töissä, tai naapureille?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikka vaan Kanarialla missä kuulee enemmän suomea kuin Itä-Helsingissä.

Vierailija
102/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:37"]

Ibiza.

[/quote]

Mä yritin miettiä jotain kohdetta ennen kuin luin vastauksia, enkä keksinyt mitään. Mutta tää vois olla kyllä aika osuva kuitenkin.

[/quote]

Ai jos joku duunipaikan alle 30v sinkku kertoisi lähtevänsä Ibizalle? Mitä hemmetin noloa siinä on, jos lähtee ihan avoimesti bilettämään vaikka viikoksi? On vaikka acid- ja housemusa fani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Ollaan noloja; lähdetään kohta Bulgariaan Nessebariin eikä edes pakettimatkalle vaan ihan ite kasatulle :-D. Ja kunnon turistin tavoin olen jo tutustunut lähialueiden museotarjotaan, nähtävyyksiin ja kulkuyhteyksiin. Ja koska siellä kaamean nolossa Sunny Beachilla on se iso vesipuisto, käydään varmaan nolaamassa siellä lapset :-DD

Vierailija
104/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:23"]Joskus kertoilin jossain ketjussa mun ja miehen lomareissuista, ja sain monta nyrpistelyviestiä. Me harrastetaan moottoripyöräilyä ja matkustellaan yleensä Suomessa ja lähimaissa. Yövytään leirintäalueilla (tämä herätti huvitusta, on kuulemma juntti) ja metsissä (tämä herätti pöyristystä). Ruokaa kokkaillaan paljolti itse spriikeittimellä. Joten olisko tässä sitten noloa lomailua?

[/quote]Ei ole. Itse asiassa motskariporukkaa näkee ympäri Suomea ns.korpikylissä ja sehän siinä varmaan viehättääkin, että voi matkailla ilman valtavaa krääsämäärää.

Vierailija
105/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaoppaat ohjelma tekisi mistä tahansa kohteesta nolon. EI maa, eikä kaupunki tehnyt saanut aikaan junttimaista kuvaa vaan ne ihmiset jotka siinä esiintyvät.

Samanlaista Suomi-turistia on Kreikka, Espanja ja Thaimaa pullollaan.

Miten joku voi muodostaa matkakohteesta kuvan jonkun ohjelman perusteella, jossa kuvataan lähinnä vaan niitä ihmisiä ja jotain krääsäkauppaa tai matkatoimiston retkiä?

Alanya ei ole sen kummempi turistipaikka kun mikään mukaan. Ihanat rannat ja mukavat ihmiset. Vatsatautia ei saatu kukaan!

Kauppoja löytyy joka lähtöön, me ainankin shoppailtiin ihan kunnon vaatekaupoissa ja jätettiin basaarien kiertely yhteen kertaan.

Voisin mennä Alanyaan toistekkin, mutta mielellään valitsen aina erikohteen kun matkustelen.

Vierailija
106/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki on vain niin karsea maa. Kas kun ei Israel tai Dubai tms.

Vierailija
107/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:44"]

Turkki!! :D 

ikinä en ole käynyt enkä kyllä mene, sen matkaoppaan ohjelman takia! 

junttimaisin lomakohde kun halutaan ulkomaille minimini budjetilla..ja sen näkee! 

[/quote]

Ai, no minä kyllä lähtisin riemusta kiljuen esimerkiksi Istanbuliin, mutta koska päätit leimata koko maan juntiksi yhden suomalaisen tositv-paskan takia, niin kaipa sekin sitten on junttia...

Vierailija
108/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi menitte Hesasta Tukholmaan. Minä tässä vaan, että olenkohan minä kaikista noloin, kun naimisissa on oltu kolmen viikon kuluttu 20 vuotta ja häämatka on täysin tekemättä.

Vierailija
109/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:42"]

Mun mielestä matkalla on tärkeintä se että näen paikallista elämää. Asun paljon mieluummin omassa lomatalossa tai -huoneistossa paikallisten keskellä kuin parinsadan muun suomalaisen-norjalaisen-saksalaisen kanssa hotellissa. Ei hotellielämä ole minulle rauhoittumista ja lomailua, se on samanlaisiin karsinoihin tungettujen ihmisten sietämistä ja aikataulussa elämistä.

[/quote] 

Hotellissa asuminen tietenkin estää täysin kaiken kulttuuriin tutusmisen! Hyvä pointti!

[/quote]

Kyllähän siinä on vissi ero viettääkö pari viikkoa paikallisten seurassa heidän kotikulmillaan vai hotellialueella muiden turistien kanssa. Se että poistuu parina päivänä hotellilta käymään läheisessä kylässä kahvilla ei välttämättä kerro maan kulttuurista yhtään mitään. Ihmiset sen kulttuurin tekevät.

[/quote]

Me olemme useilla matkoilla vuokranneet asunnon, mutta emme kyllä yhtään sen enempää ole siellä paikallisiin tutustuneet kuin yöpyessämme hotelleissa. Oikeastaan päin vastoin. Esimerkiksi Roomassa huoneisto oli talossa, jossa oli pelkästään lyhyeksi ajaksi vuokrattavia asuntoja. Ainoa paikalliskontakti oli vuokrafirman kaveri, joka kävi luovuttamassa avaimet. Edellisellä Rooman matkalla ehdimme sentään tutustua pikkuhotellin kaikkiin neljään reseptionistiin ja aamiaistarjoilijaan.

Oikeasti oman kokemukseni mukaan tärkeämpää kuin se, millaisessa majoituksessa sen viikon tai pari viettää tuon paikalliseen elämänmenoon tutustumisen kannalta on se, kuinka asunnosta pääsee liikkeelle. Meillä on ollut aina vuokrattuna joko auto tai skootteri, vähän kohteesta riippuen. Sellaiset kohteet, joissa ei ole turvallista liikkua ainakin jossain määrin omatoimisesti - esimerkiksi Jamaika voisi tällainen olla -, eivät lähtökohtaisesti kiinnostakaan meitä. Mutta yleensä pakettimatkakohteissakin voi halutessaan valita vähän syrjäisemmän tai pienemmän hotellin ja kierrellä omatoimisesti.

Vierailija
110/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa. 

Vierailija
111/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloimmat pakettimatkaajat olivat ex-appivanhempani. Joka vuosi he menivät viikoksi samaan paikkaan Turkissa, tapasivat samat ihmiset, olivat aina yhtä tyytyväisiä kun tiesivät paikan josta sai lihapullia ja muusia, raahasivat mukaansa ruisleipää ja kahvia, kehuivat miten mukavaa on kun suomen kielellä pärjää ja miten hassuja krääsänmyyjät olivat kun osasivat sanoa "kukkuluuruu, mitä kuuluu?". Eikä puhettakaan että kokeilisivat jotain muuta paikkaa, varmaan vieläkin (20 vuoden jälkeen) tekevät tuon samaisen reissun joka vuosi. Voi myötähäpeä. :D

Vierailija
112/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:56"]

Onko nolon matkakohteen vastakohta kallis matkakohde?

Itse pidän nolona sitä että ihmisellä ei uskallus tai mielikuvitus riitä matkustamaan muualle kuin pakettimatkakohteeseen, oli se hotelli siellä sitten halpa tai kallis "luksushotelli". :D 

[/quote]

Tai mukavuudenhalu ja energianpuute. Joskus sitä vaan haluaa päästä helpolla. Miehen syöpähoitojen keskellä ei oikein jaksa etsiä omatoimimatkaa niin pakettimatka varaukseen ja pieni breikki syöpähoidoista tulee ihan tarpeeseen.

[/quote]

Enpä tiedä mitään mikä olisi kauempana mukavasta kuin ketjuhotelli... Energiavajettakaan siellä metelissä tuskin saa paikattua. 

[/quote]

ketjuhotelleja on kuule aika monen tasoista ;)

Vierailija
113/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:42"]

Mun mielestä matkalla on tärkeintä se että näen paikallista elämää. Asun paljon mieluummin omassa lomatalossa tai -huoneistossa paikallisten keskellä kuin parinsadan muun suomalaisen-norjalaisen-saksalaisen kanssa hotellissa. Ei hotellielämä ole minulle rauhoittumista ja lomailua, se on samanlaisiin karsinoihin tungettujen ihmisten sietämistä ja aikataulussa elämistä.

[/quote] 

Hotellissa asuminen tietenkin estää täysin kaiken kulttuuriin tutusmisen! Hyvä pointti!

[/quote]

Kyllähän siinä on vissi ero viettääkö pari viikkoa paikallisten seurassa heidän kotikulmillaan vai hotellialueella muiden turistien kanssa. Se että poistuu parina päivänä hotellilta käymään läheisessä kylässä kahvilla ei välttämättä kerro maan kulttuurista yhtään mitään. Ihmiset sen kulttuurin tekevät.

[/quote]

Hotellialue? Joo, varmasti sellaisia on joissain turistikohteissa, mutta vaikkapa nyt Euroopan kaupungeissa hotelleja on ihan asuinalueilla ja keskustassa. Ja jollain viikonloppulomalla aika harva ehtii luoda syvällisiä ihmissuhteita "paikallisiin". Mutta joo, ymmärsimme pointin: sinun matkailusi on aivan erilaista kuin muiden junttien, koska olet syvällisessä kosketuksessa paikalliseen kulttuuriin minne menetkin.

[/quote]

Kumma kyllä mulle ja miehelle tuppaa jäämään joka lomalta ainakin 1 johon pidämme yhteyttä jatkossakin, osaan vuosia. Toisia olemme tavanneet uudelleenkin. Toki jos pelkää ihmisiä, niin on vaikea tutustua...

Vierailija
114/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 22:26"]

Onko nolon matkakohteen vastakohta kallis matkakohde?

Itse pidän nolona sitä että ihmisellä ei uskallus tai mielikuvitus riitä matkustamaan muualle kuin pakettimatkakohteeseen, oli se hotelli siellä sitten halpa tai kallis "luksushotelli". :D 

[/quote]

[/quote]

ketjuhotelleja on kuule aika monen tasoista ;)

[/quote]

Niin eli korkeatasoinen ja kallis hotelli on sen nolon vastakohta?

Vierailija
115/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattaya, Sunny Beach, Dubai, Turkki

Vierailija
116/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:37"]

Ibiza.

[/quote]

Mä yritin miettiä jotain kohdetta ennen kuin luin vastauksia, enkä keksinyt mitään. Mutta tää vois olla kyllä aika osuva kuitenkin.

[/quote]

Ai jos joku duunipaikan alle 30v sinkku kertoisi lähtevänsä Ibizalle? Mitä hemmetin noloa siinä on, jos lähtee ihan avoimesti bilettämään vaikka viikoksi? On vaikka acid- ja housemusa fani?

[/quote]

Saa narkata mutta noloa mainostaa sitä. Vähän sama kuin Pattaya, paitsi ettet vahingoita suoraan ketään.

Vierailija
117/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla huono itsetunto ja kova egon pönkityksen tarve, jos lomapaikan tarvii kuulostaa hienolta muiden korvaan, ettei vain olisi nolo. Asun ulkomailla ja kolunnut läpi Ibizat, Kanariat ja muut muka nolot kohteet, ja hauskaa oli.

Mutta olenkin ihan tavallinen perheenäiti tavallisesta keskiluokkaisesta perheestä, minulla ei ole minulla ei ole sikäli varaakaan ylenkatsoa muita. 

Vierailija
118/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa moni on vastannut Turkki. Ei taida ihmiset tietää miten iso maa on kyseessä, 70 miljoonaa ihmistä ja miten monipuolinen maa se onkaan. Ja Turkki on oikeasti kaunis maa, siellä on vaikka minkälaista maisemaa, merimaisemaa, rantoja, vuoristoa, vehreää, ilmasto on monipuolinen ja isoja kaupunkeja löytyy paljon sekä tietysti myös pienempiä kyliä ja myös niitä lomakyliä.

Turkin haukkuminen jonkun Alanyan perusteella on sama kuin haukkuisi koko Suomen Levin vuoksi.

Vierailija
119/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti noloiksi sanotaan paikkoja, jotka ei vastaa juuri sitä omaa ihannelomaa. Mun mielestä nolointa olisi matkustaa jonnekin vastoin omaa lomamakua ihan vaan jotta ei tule leimatuksi noloksi.

onneksi meille kaikille riittää omaan makuun sopivaa tarjontaa!

Vierailija
120/124 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunny beach, bulgaria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi