Noloin lomakohde, jonka tiedät?
Mitä kohdetta et kehtaisi tunnustaa esim. töissä, tai naapureille?
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:56"]
Onko nolon matkakohteen vastakohta kallis matkakohde?
Itse pidän nolona sitä että ihmisellä ei uskallus tai mielikuvitus riitä matkustamaan muualle kuin pakettimatkakohteeseen, oli se hotelli siellä sitten halpa tai kallis "luksushotelli". :D
[/quote]
Tai mukavuudenhalu ja energianpuute. Joskus sitä vaan haluaa päästä helpolla. Miehen syöpähoitojen keskellä ei oikein jaksa etsiä omatoimimatkaa niin pakettimatka varaukseen ja pieni breikki syöpähoidoista tulee ihan tarpeeseen.
[/quote]
Enpä tiedä mitään mikä olisi kauempana mukavasta kuin ketjuhotelli... Energiavajettakaan siellä metelissä tuskin saa paikattua.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:21"]Mielikuvapohjalta, koska en ole käynyt: Sunny Beach.
[/quote]
sama minulla. Jos nyt oikeasto joku nolon kuuloinen paikka pitää keksiä. Sielöäkin toki on nähtävää kunhan ottaa paikalliabussin ja lähtee kohteen ulkopuolelle retkeilemään.
Ei tule mitään noloa lomakohdetta mieleen. Matkustan paljon ja ihan yhtä hyvin käyn oopperamatkalla kuin Tuurin kyläkaupassakin.
Otsikosta tuli heti mieleen Bulgarian Sunny Beach minullekin! En ole käynyt, enkä kehtaisi mennäkään.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:24"]
Enpä tiedä mitään mikä olisi kauempana mukavasta kuin ketjuhotelli... Energiavajettakaan siellä metelissä tuskin saa paikattua.
[/quote]
Ai jaa, mä taas oon suunnitellut miehen kanssa, että mennään loppukesästä yhdeksi tai kahdeksi yöksi hotelliin rentoutumaan. Meille syntyy kohta toinen lapsi, ja ajateltiin, että esikoinen menee isovanhempien luo yökylään ja me vauvan kanssa hotelliin. Hotellissa on helppo rentoutua, kun ei tarvitse edes ajatella siivoamista, tiskaamista ja pyykkäämistä. Voi katsella telkkaria ja lööbailla, ja käydä kaupungilla kävelemässä ja syömässä. Jo esikoisen vauva-aikana todettiin hotelli hyväksi rentouttajaksi!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:28"]
[/quote]
Ai jaa, mä taas oon suunnitellut miehen kanssa, että mennään loppukesästä yhdeksi tai kahdeksi yöksi hotelliin rentoutumaan. Meille syntyy kohta toinen lapsi, ja ajateltiin, että esikoinen menee isovanhempien luo yökylään ja me vauvan kanssa hotelliin. Hotellissa on helppo rentoutua, kun ei tarvitse edes ajatella siivoamista, tiskaamista ja pyykkäämistä. Voi katsella telkkaria ja lööbailla, ja käydä kaupungilla kävelemässä ja syömässä. Jo esikoisen vauva-aikana todettiin hotelli hyväksi rentouttajaksi!
[/quote]
Jos elämäntilanne on sellainen ettei omassa kodissaan pysty rentoutumaan niin silloin tuollainen varmaan on oikein kiva "matkakohde". :D
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:28"]
[/quote]
[/quote]
Jos elämäntilanne on sellainen ettei omassa kodissaan pysty rentoutumaan niin silloin tuollainen varmaan on oikein kiva "matkakohde". :D
[/quote]
Omassa kodissa on aina jotain tekemistä. Mutta en vieläkään ymmärrä, mikä juuri ketjuhotellissa on niin kaameaa, ettei sellaisessa voi lomailla ja paikkailla energiavajetta. Voit toki selittää.
Saariselkä, Levi ja mitä näitä kelolinna-lomakyläkeskittymiä pohjoisessa on. Niin rumia että silmiin sattuu. Toisaalta, parempi että kaikki se rumuus ja luonnon pilaaminen on jotenkin rajatulla alueella.
Mikään Kanaria, Thaimaa tai Turkki jne. ei ole nolo. Noloa on olla ottamatta selvää mitä muuta ympäristössä on kuin hotelli, uima-allas ja baari. "Ei pidä peiliä syyttää jos naama on vino." :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:56"]
Onko nolon matkakohteen vastakohta kallis matkakohde?
Itse pidän nolona sitä että ihmisellä ei uskallus tai mielikuvitus riitä matkustamaan muualle kuin pakettimatkakohteeseen, oli se hotelli siellä sitten halpa tai kallis "luksushotelli". :D
[/quote]
Tai mukavuudenhalu ja energianpuute. Joskus sitä vaan haluaa päästä helpolla. Miehen syöpähoitojen keskellä ei oikein jaksa etsiä omatoimimatkaa niin pakettimatka varaukseen ja pieni breikki syöpähoidoista tulee ihan tarpeeseen.
[/quote]
[/quote]
Mun tietääkseni se ei ole ketjuhotelli mihin ollaan menossa vaikka Finnmatkojen pakettimatka onkin kyseessä joskaan en ymmärrä miten ketjuhotellit ja muut eroaa toisistaan sen suhteen miten siellä saa levättyä. Meille riittää nyt hyvä sänky ja allas rentoutumiseen.
Hassua että ihmiset näkee pakettimatkan lomana jossa vain maataan viikko kohteessa ja syödään hotellissa ruuat. Itse olen ollut muutamalla pakettimatkalla (yksin) mutta olen kyllä matkustellut paikallisbusseilla ympäriinsä ja nähnyt muutakin kuin pelkän lomakohteen. Gardalta kävin venetsiassa ja veronassa, puerto de la cruzista kiersin koko saaren bussilla. Noloa?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:41"]Häämatkana miniristeily välillä Turku - Tukholma.
Sitä en kyllä kehtaisi kertoa kenellekään, mut ei onneksi tarvitsekaan kun ei ole mun häämatkakohteeni.
[/quote]Meillä oli! Sopi hyvin sillloiseen rahatilanteeseemme ja kivaa oli!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:41"]Häämatkana miniristeily välillä Turku - Tukholma.
Sitä en kyllä kehtaisi kertoa kenellekään, mut ei onneksi tarvitsekaan kun ei ole mun häämatkakohteeni.
[/quote]Meillä oli! Sopi hyvin sillloiseen rahatilanteeseemme ja kivaa oli!
[/quote]Tai no eihän se miniristeily ollut, kävimme sentään maissakin :)
Mun mielestä matkalla on tärkeintä se että näen paikallista elämää. Asun paljon mieluummin omassa lomatalossa tai -huoneistossa paikallisten keskellä kuin parinsadan muun suomalaisen-norjalaisen-saksalaisen kanssa hotellissa. Ei hotellielämä ole minulle rauhoittumista ja lomailua, se on samanlaisiin karsinoihin tungettujen ihmisten sietämistä ja aikataulussa elämistä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:42"]
Mun mielestä matkalla on tärkeintä se että näen paikallista elämää. Asun paljon mieluummin omassa lomatalossa tai -huoneistossa paikallisten keskellä kuin parinsadan muun suomalaisen-norjalaisen-saksalaisen kanssa hotellissa. Ei hotellielämä ole minulle rauhoittumista ja lomailua, se on samanlaisiin karsinoihin tungettujen ihmisten sietämistä ja aikataulussa elämistä.
[/quote]
Hotellissa asuminen tietenkin estää täysin kaiken kulttuuriin tutusmisen! Hyvä pointti!
Mungis lähdössä Bodrumiin.
Millä rahalla se matkustaa kuukausittain ellei useamminkin?
vaikea sanoa... ehkä joku Tuurin kyläkauppa?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 15:42"]
[/quote]
Hotellissa asuminen tietenkin estää täysin kaiken kulttuuriin tutusmisen! Hyvä pointti!
[/quote]
Kyllähän siinä on vissi ero viettääkö pari viikkoa paikallisten seurassa heidän kotikulmillaan vai hotellialueella muiden turistien kanssa. Se että poistuu parina päivänä hotellilta käymään läheisessä kylässä kahvilla ei välttämättä kerro maan kulttuurista yhtään mitään. Ihmiset sen kulttuurin tekevät.
Nolointa on ns. piittaamaton matkailu. En itsekään matkusta täysin eettisesti, mutta lomailu kohteissa, jossa on tunnetusti huono ihmisoikeustilanne, sorretaan naisia, riistetään köyhiä tms. (joo joo, kohta joku sanoo että puolet Euroopan maista täyttää nämä kriteerit, mutta silti) ei vaan maistu. Esim. Egypti, Israel, Thaimaa... Eli tavallaan se, että omaa lomailua ei haittaa vääryydet ympärillä... se on noloa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:44"]
Turkki!! :D
ikinä en ole käynyt enkä kyllä mene, sen matkaoppaan ohjelman takia!
junttimaisin lomakohde kun halutaan ulkomaille minimini budjetilla..ja sen näkee!
[/quote]
Höh! olen tavannut useita turkkilaisia (siis muualla kuin Turkissa) ja nimenomaan haluaisin mennä Turkkiin, ja Istanbulia edemmäksi kun en ole vielä päässyt.
Mikään pakko ei ole mennä asumaan brittituristien valtaamaan junttihotelliin ja loikoilla siinä 50 metrin säteellä koko loma.
t. joku joka inhoan lomailua, mutta rakastaa matkustamista
Joskus kertoilin jossain ketjussa mun ja miehen lomareissuista, ja sain monta nyrpistelyviestiä. Me harrastetaan moottoripyöräilyä ja matkustellaan yleensä Suomessa ja lähimaissa. Yövytään leirintäalueilla (tämä herätti huvitusta, on kuulemma juntti) ja metsissä (tämä herätti pöyristystä). Ruokaa kokkaillaan paljolti itse spriikeittimellä. Joten olisko tässä sitten noloa lomailua?