Noloin lomakohde, jonka tiedät?
Mitä kohdetta et kehtaisi tunnustaa esim. töissä, tai naapureille?
Kommentit (124)
:D Minä en edes keksi mitään noloa kohdetta. Turkkiin menen kesällä kokeilemaan, onko se nolo. Kerron sitten myöhemmin.
Nolona ehkä pidän sellaista lomailua, että lähdetään jonnekin pois kotoa ja sitten kailotetaan, miten siellä ei-kotona on kaikki niin huonosti, kotona olisi paremmin. Toinen nolo tapa lomailla on se, että huokaillaan sitten koko piiiitkä talvi, miten ihana se viikko kreikassa/kanarialla/missävain olikaan, eikä osata elää sitä hetkeä, jossa eletään.
Rakastan reissuja, rakastan kotonaoloa. Haluan elää tässä ja nyt, enkä tulevassa tai menneessä. Tottakai reissuja saa ja pitää muistella. Talvipakkasella on ihana hetken miettiä, miten älyttömän kuumaa olikaan Teneriffalla. Mutta ei siihenkään voi jäädä vellomaan. Noloa on mun mielestä myös ylikorostaa omaa ei-nolouttaan kertomalla, että missä kaikkialla ei-noloissa on käynyt. :P
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:48"]
siellä Turkissa on sellaisia kaupunkeja ja kohteita länsi-turkissa jonne osalla teillä ei olisi edes varaa.Onhan se noloa mennäkkin Alanyaan kun siellä ne köyhät turistit käy...
[/quote]
Mitä paikkoja meinaat? Izmir tai Istanbul? Kokemuksesta voin kertoa että em. kaupungit ovat paljon halvempia kuin turistirysät koska niissä asuu paikallisia ihmisiä joiden tulot ovat keskimäärin alle 600e/kk...
Mä tykkään risteilyistä perheen kanssa,olen käynyt Turkissa, Rhodoksella ja Kanarialla. Ja häämatkalla oltiin Helsingissä! Eikä nolota yhtään :) Olen myös esimerkiksi kiertänyt Intiaa ja Afrikkaa, lasketellut Alpeilla useamman kerran, käynyt useissa Euroopan suurkaupungeissa ja kolunnut Kreikan pikkukyliä. Mä en keksi yhtään noloa loka- tai matkakohdetta. Eri asia on sitten mistä tykkää ja mihin haluaa menä. Itse en pitänyt Thaimaasta, mutta ei se siitä noloa tee.
Thaimaa. Maassa vallalla oleva suhtautuminen naisiin ja lapsiin kertonee kaiken.
Kieltämättä Tuurinkyläkauppa olisi vähän nolo matkakohde. Toisaalta se kutkuttaa uteliaisuutta. Haluaisin kokea sen, että tietäisin mikä siinä kiinnostaa tai todeta ettei kiinnosta. Todennäköisesti kyllä kertoisin, että kävin siellä lomalla.
Me on oltu joskus ihan viereisessä kaupungissa parinkymmenen minuutin ajomatkan päässä hotellissa ihan vain huvin vuoksi, ei siis oltu menossa mihinkään tapahtumaan. Mentiin vain ja ainoastaan sinne hotelliin.
Viime kesänä oltiin kylpylähotellissa noin puolen tunnin ajomatkan päässä yötä. Se ei ehkä ihan niin nolo, koska siinä oli kuitenkin se kylpylä edes.
Pattaya, vaikka olenkin siellä käynyt niin ei tee mieli sitä kaikille mainostaa..
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 14:04"]Thaimaa. Maassa vallalla oleva suhtautuminen naisiin ja lapsiin kertonee kaiken.
[/quote]
Tuolla samalla perusteella et varmaan kehtaa kertoa olevasi Suomesta?
Bulgaria ja Sunny Beach. En hehkuttaisi myöskään Teneriffaa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:25"]pattaya, anyone?
[/quote]
Olen käynyt enkä tykännyt yhtään, mutta en silti ymmärrä miksi en siitä kehtaisi kertoa muille? Ok, en kyllä huokailisi ihastuksesta, jos joku keski-ikäinen mies kertoisi viettävänsä kaikki lomansa siellä
http://www.homeaway.fi/loma-asunto/p526841?uni_id=2017093
Viimeksi meillä oli tuo vuokralla kun kävimme Teneriffalla. Lähellä oli pieni kylä josta löytyi kauppa, pari kuppilaa ja ihania, avoimia ihmisiä. Parin viikon aikana kiertelimme saaren läpikotaisin, yövyimme pari yötä täällä: http://fi.hotels.com/ho315797/parador-de-las-canadas-del-teide-teneriffa-espanja/
ja matka oli mitä mainioin. :) En menisi sanomaan että kauheasti noloutta tuntisin kun Teneriffasta puhun.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:28"]Oikeastaan kaikki kaupungit ja paikat Turkissa
[/quote] Ööh, me ollaan oltu Turkissa lomalla 5* hotellissa ja voin sanoa ettei ollut yhtään noloa. Todella tasokas paikka. Ja kyllä, olen matkustellut ympäri maailmaa Japania ja Amerikkaa myöden.
Hei 54!
Paljonko teidän 1vkon? lomanne tuolla kaikkiaan maksoi? eli buukkasitte vain tuon kys huvilan tuosta antamastasi linkistä ja sitten lennot jostakin? entäpä lentokentältä tuonne huvilalle?
Yleensä harrastamme "eksoottisempia" lomakohteita, mutta yhtenä talvena päätettiin käydä kokeilemassa se paljon parjattu Teneriffa. Löytyipä sieltäkin lämpöä ja rentoutumista sopivan lentomatkan päästä kohtalaisella budjetilla, joten en osannut yhtään nolostella tuotakaan. Yleensäkin valitsen lomakohteeni ihan omaa napaa tuijottaen, en niinkään mieti sitä miltä se muista kuullostaa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:44"]
Turkki!! :D
ikinä en ole käynyt enkä kyllä mene, sen matkaoppaan ohjelman takia!
junttimaisin lomakohde kun halutaan ulkomaille minimini budjetilla..ja sen näkee!
[/quote]
Höpsistä, Istanbul on upea kaupunki!
Junteista juntein ja noloista noloin on kuitenkin Dubai, josta tullut mm. sellainen kohde että suomalaiset brassailuperheet (ja Seiska-silikoonijulkkikset) hakevat sieltä rakennetun näennäishienon kultaisen keitaan (rakennustyömaan) keskeltä halvempia merkkituotteita kuin mitä Euroopasta saa, ja pitävät paikkaa jotenkin hienona eivätkä näe mitä siellä oikeasti tapahtuu, tai pahemmassa tapauksessa eivät välitä siitä!
Minä en veisi rahojani maahan joissa naisia alistetaan pakottamalla huntu päähän ja jossa heillä vaikea saada työlupa ja jossa kannustetaan prostituutiota, ja lisäksi raiskatut naiset heitetään vankilaan jos uskaltavat tehdä ilmoituksen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:28"]
Oikeastaan kaikki kaupungit ja paikat Turkissa
[/quote]
Terveisiä Turkista. Lomakohteemme kallein hotelli oli kuulemma 1500 €/vrk. Meillä ei tosin siihen ollut varaa, mutta ilmeisesti joillakin sitten on. Rantahuvilat muuten maksoivat 2-4 miljoonaa euroa, ei ihan halpoja nekään. Satamassa oli aika komeita jahteja, samanlaisia olen nähnyt esimerkiksi St. Tropezissa. Ihan kiva lomakohde oli, suomalaisia ei ollut kovinkaan paljon. Turkista löytyy lomakohteita joka lähtöön, suosittelen tutustumaan muutakin kautta kuin pelkkien televisio-ohjelmien. Matkailu voisi avartaa sinunkin maailmankuvaasi.
Ainoat mitä tulee mieleen on jotkut moraalisesti arveluttavat alaikäisten tyttöjen ilotaloihin tehdyt reissut kehitysmaihin. Mutta en tekisi sellaisia, kunhan spekuloin mistä ei varmaan huudella.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:46"]
Risteilyt, erityisesti piknik-tyyppiset ettei edes mennä maihin. Ryypätään ja urpoillaan laivalla, hohhoijakkaa.
[/quote]
Mielenkiintoista, että sinusta risteilyllä ei voi muuta kuin ryypätä ja urpoilla. Heh heh. Käyn laivalla useita kertoja vuodessa enkä koskaan ryyppää.